2008-11-20, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erect
Nu är du lika korkad som inte fattar rotundas ironi av den löjliga Star Trek kommentaren. Gissar att du är lika styrd som en Borg av flygvärdinnan

Stämmer bra det.
2008-11-20, 13:09
Medlem
jojjemas avatar
Hahaha!!

Från stalkaresajten "Bloggarna Dominika och Alexander har polisanmält Joakim Helén för hans stalkande, enligt uppgift så ska polisen vara väldigt samarbetsvilliga."
Senast redigerad av jojjema 2008-11-20 kl. 13:41.
2008-11-20, 13:10
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Nu är du lika korkad som inte fattar rotundas ironi av den löjliga Star Trek kommentaren. Gissar att du är lika styrd som en Borg av flygvärdinnan

Ja, för jag är ju ett inbiten star trekfan som bara slänger mig med citat därifrån när jag vill verka extra allvarlig
2008-11-20, 13:11
Bannlyst
Oj oj oj

Vilka skvallerkärringar som huserar här, det är så man baxnar.
Är ni lika vidriga på jobbet?

Och kommentarer från Star Trek blandat med anklagelser om vem som stödjer vem liknar rena dagiset.

Ni borde för guds skull söka hjälp eller skapa er egen lilla "hive" att tjattra i.
2008-11-20, 13:14
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemassive
Vilka skvallerkärringar som huserar här, det är så man baxnar.
Är ni lika vidriga på jobbet?

Och kommentarer från Star Trek blandat med anklagelser om vem som stödjer vem liknar rena dagiset.

Ni borde för guds skull söka hjälp eller skapa er egen lilla "hive" att tjattra i.

Det är ju det vi försöker göra här. Men likt förbannat kommer oliktänkande och förstör
2008-11-20, 13:29
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole99
Det enda man saknar med MA-bloggen är väl egentligen alla insedertipsen

Hahaha!

Ja det kanske man gör.

Men frågan är om det nu är Joakim så låg bakom MA.Hur en arbetslös kille boende hemma hos sin mamma kan skaffa fram dessa tips?
2008-11-20, 13:34
Medlem
Citat:
Oj, visste inte att tre frågetecken kunde utgöra ett ironiskt inlägg. Men minimalism är ju tydligen väldigt inne.

Anyways, CSI Stockholm har kommit fram till att det här ovanliga skrivfelet, med att använda akut accent istället för apostrof, går att spåra till såväl JtS inlägg, så långt tillbaka som 2003, Tragisk apa (3 september, när det skrivs om "The La´s låt There She Goes") såväl som Stureplans Vackraste på 1000 apor på senare tid (inlägget Stoned 22 oktober, där det skrivs om "rock´n´roll" eller samma dag "Boys don´t cry"). Och självklart fanns denna med: http://www.1000apor.se/blog/audio-bullys-we-don´t-care.

Tar längre tid att söka i Magisk apa, eftersom webarchive inte verkar ha sökfunktion.

Har svårt att se att vare sig Calle eller Alex skulle göra detta skrivfel, då de skriver professionellt och det är ett ganska gravt fel, men jag kan absolut kolla vidare för att stryka dem som skribenter till SV.

Folk som inte ser/vet skillnad på akut accent och apostrof behöver ej kommentera. Tack på förhand.
2008-11-20, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trialanderror
Oj, visste inte att tre frågetecken kunde utgöra ett ironiskt inlägg. Men minimalism är ju tydligen väldigt inne.

Anyways, CSI Stockholm har kommit fram till att det här ovanliga skrivfelet, med att använda akut accent istället för apostrof, går att spåra till såväl JtS inlägg, så långt tillbaka som 2003, Tragisk apa (3 september, när det skrivs om "The La´s låt There She Goes") såväl som Stureplans Vackraste på 1000 apor på senare tid (inlägget Stoned 22 oktober, där det skrivs om "rock´n´roll" eller samma dag "Boys don´t cry"). Och självklart fanns denna med: http://www.1000apor.se/blog/audio-bullys-we-don´t-care.

Tar längre tid att söka i Magisk apa, eftersom webarchive inte verkar ha sökfunktion.

Har svårt att se att vare sig Calle eller Alex skulle göra detta skrivfel, då de skriver professionellt och det är ett ganska gravt fel, men jag kan absolut kolla vidare för att stryka dem som skribenter till SV.

Folk som inte ser/vet skillnad på akut accent och apostrof behöver ej kommentera. Tack på förhand.

*asg*, get a life ffs.
2008-11-20, 13:39
Medlem
flygvärdinnans avatar
Citat:

var inte elak nu förklara så rotunda och erect och de andra foliehattarna också fattar

´ '
2008-11-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
*asg*, get a life ffs.
du har både rätt och fel. jag har ett liv, men jag lägger absolut ner för mycket tid på det här.

däremot var det väl inte helt otippat att du inte skulle förstå vikten av ett signatur-skrivfel. om en person har använt ett tecken istället för ett annat under så många år så har det rent neurologiskt (sånt som händer i hjärnan och nervbanorna alltså) upparbetats en vana. det är bara att jämföra med sig själv när man t ex byter mobiltelefon, hur man trycker fel till att börja med om inte knappsatsen är identisk.
jag menar absolut inte att första bästa person som skriver don´t istället för don't är JtS. men jag tror att det finns några man kan avskriva. samt förutsätta att den JtS var den som skrev SV så sent som oktober i år.

skulle vara väldigt intressant att se hur joakim heléns användande av apostrof ser ut
Senast redigerad av trialanderror 2008-11-20 kl. 13:49.
2008-11-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygvärdinnan
var inte elak nu förklara så rotunda och erect och de andra foliehattarna också fattar

´ '
Tror du att det är möjligt? Inte visste jag att hade en sådan tro på människors förmåga? Men ok, jag drar i mig en kvarting lite snabbt, slår mig med en köttklubba i huvudet några gånger och återkommer.

Förresten, hur använder du apostrof och accent?
2008-11-20, 13:50
Bannlyst
Citat:
du har både rätt och fel. jag har ett liv, men jag lägger absolut ner för mycket tid på det här. men det här.

däremot var det väl inte helt otippat att du inte skulle förstå vikten av ett signatur-skrivfel. om en person har använt ett tecken istället för ett annat under så många år så har det rent neurologiskt (sånt som händer i hjärnan och nervbanorna alltså) upparbetats en vana. det är bara att jämföra med sig själv när man t ex byter mobiltelefon, hur man trycker fel till att börja med om inte knappsatsen är identisk.
jag menar absolut inte att första bästa person som skriver don´t istället för don't är JtS. men jag tror att det finns några man kan avskriva. samt förutsätta att den JtS var den som skrev SV så sent som oktober i år.

skulle vara väldigt intressant att se hur joakim heléns användande av apostrof ser ut

Jag garvar inte åt din upptäckt, för den var ganska intrikat och underfundig, utan åt din energi och tid på denna fejd som inte verkar leda någonstans mer än att fjollan flygvärdinna får den uppmärksamhet hon så hett suktar efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in