2008-11-11, 16:09
Medlem
Värt att notera är väl kanske att någon blogg på 1000apor nämnde att bloggaren av stureplans vackraste var med på ngn intern kick-off fest de hade.

Så var det en bild på hans handled med en klocka som enligt uppgift var värd 125k, det kan ju varit fake alltihop såklart, men värt att fundera på kanske.

Edit: här är det inlägget http://www.1000apor.se/blog/stureplans-vackraste
vad det säger kan man ju förstås fråga sig.
Senast redigerad av 99popcorn 2008-11-11 kl. 16:21.
2008-11-11, 16:11
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Ptja, är man arbetslös har man ju ganska mycket tida att surfa runt på internet där det finns rätt mycket information om det mesta.

Nu har jag inte läst de gamla alsterna, men tycker inte dina ovanstående argument gör att vi kan falsifiera tesen om att det möjligtvis kan vara en 27, för närvarande, arbetslös man.

Jag har inga bättre förslag och säger inte att du har fel, men försöker bara vara kritisk så vi alla kan behålla ett öppet tänkande och sedemera kan lista ut vem det är.

Förstår delvis vad du menar.
Men hur menar du att han via att söka på nätet ska få fram aktietips som näst intill verkar vara insidertips?Med tanke på träffsäkerheten.

Sedan den inblicken han hade i finansbranchen samt hur densamma funkar finner jag relativt osannolikt att man kan läsa sig till via nätet även om det säkert kan gå.

Sen kan man givetvis läsa sig till mycket om diverse resmål osv.

Men om det verkligen skulle vara denna killen som ligger bakom magisk apa och den egentliga Jake The Snake så ska fan snubben ha nåt pris för hur han har lyckats få en sådan inblick i vissa saker genom att sitta hemma och läsa och fantisera ihop allting.

Men jag finner det hela ytterst osannolikt vill jag återigen påpeka.
2008-11-11, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Är nästan 100% säker på att detta inte är den riktiga Jake The Snake.

Hur ska en 27 årig arbetslös person som fortfarande bo hemma kunna ha haft sådan stor kunskap om så många olika saker om inget av detta vore självupplevt.

Jag menar ta bara vissa av hans tidigare aktietips som exempel bland annat.Som många ggr visade sig vara klockrena.

Han har stor kunskap om olika platser och ställen runt om i världen.

Tror helt enkelt inte ett smack på att det är denna killen som är den riktiga Jake The Snake som skrev magisk apa och sedemera även bloggen tragisk apa.

Finns även andra anledningar till att jag inte tror på att det är denna kille som är den riktiga Jake The Snake men dessa saker är inget jag vill gå in på här.
Magisk Apa var en bluff, den var påhittad från början till slut. Jag har viss insyn i den kriminella världen och beskrivningarna på Magisk Apa om den var i de flesta fall helt felaktiga. Vidare så publicerade han sina aktietips dagen efter, så det var inte så svårt att få den "klockrena"! Vidare så skrev han så många inlägg per dag att han omöjligt kunde ha ett fast jobb samtidigt, skriverierna var en heltidssysselsättning.

Indecline skrev dessutom om skrotaffärer med Ryssland, där har jag insyn, och jag kan säga att det är m-å-n-g-a år sedan man kunde göra skrotaffärer med Ryssland, det var en av de första reformer Putin genomförde, att göra det omöjligt för ryssar att sälja metallskrot till EU. Alltså har Indecline enbart trollat i tråden här, och hans trovärdighet borde i fortsättningen liga på stadigt minus här på FB!

Vem som är JtS har jag ingen som helst uppfattning om, det kan mycket väl vara JH. Vad det gäller Erwik så spelar det väl i sammanhanget underordnad roll om det var han eller JH som skrev Stureplan Ocensurerat; om nu JH flyger på att ha varit JtS, Magisk Apa och Stureplans vackraste, så kan ju Erwik ta tillfället i akt att bli av med sin egen skitiga byk. Stureplan Ocensurerat var ju närmast smickrande för de omnämnda i jämförelse med de andra "alsterna".
2008-11-11, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKraus
Magisk Apa var en bluff, den var påhittad från början till slut. Jag har viss insyn i den kriminella världen och beskrivningarna på Magisk Apa om den var i de flesta fall helt felaktiga. Vidare så publicerade han sina aktietips dagen efter, så det var inte så svårt att få den "klockrena"! Vidare så skrev han så många inlägg per dag att han omöjligt kunde ha ett fast jobb samtidigt, skriverierna var en heltidssysselsättning.

Indecline skrev dessutom om skrotaffärer med Ryssland, där har jag insyn, och jag kan säga att det är m-å-n-g-a år sedan man kunde göra skrotaffärer med Ryssland, det var en av de första reformer Putin genomförde, att göra det omöjligt för ryssar att sälja metallskrot till EU. Alltså har Indecline enbart trollat i tråden här, och hans trovärdighet borde i fortsättningen liga på stadigt minus här på FB!

Vem som är JtS har jag ingen som helst uppfattning om, det kan mycket väl vara JH. Vad det gäller Erwik så spelar det väl i sammanhanget underordnad roll om det var han eller JH som skrev Stureplan Ocensurerat; om nu JH flyger på att ha varit JtS, Magisk Apa och Stureplans vackraste, så kan ju Erwik ta tillfället i akt att bli av med sin egen skitiga byk. Stureplan Ocensurerat var ju närmast smickrande för de omnämnda i jämförelse med de andra "alsterna".

Ska kika exakt vart denne person skall ha gjort sina affarer om detta nu ar av stort varde for dig min "van". I ovrigt har jag gjort 1(!) avslojande tidigare, ligger inte i mitt intresse att vara nagon sadan o.h.t.

Dessutom ar det inte JTS som hade Stureplan ocensurerat. Mig veterligen fick jake spel nar nagon blev uthangd som pundare (kolatorsk) i den bloggen. Verkar bra MPD'at for min smak.

Var det inte Emelie och G.Kihlberg som skrev den f.o.?

Jens Lapidus skrev Snabba cash samtidigt som han pushade 60 timmar veckor och har unge - det torde bli svart tidsmassigt, menar du att aven det ar fejkat?
2008-11-11, 16:31
Medlem
thefisks avatar
Citat:

De aktietips som jag mottog via mail fick iallafall inte jag dagen efter.
2008-11-11, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Jens Lapidus skrev Snabba cash samtidigt som han pushade 60 timmar veckor och har unge - det torde bli svart tidsmassigt, menar du att aven det ar fejkat?
Du vet inte under hur lång tid JL skrev på sin bok! Han kan ha skrivit den under många år, så det var inte svårt alls, tidsmässigt.
Magisk Apa däremot hade tidsstämplar, som alla bloggar.
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
De aktietips som jag mottog via mail fick iallafall inte jag dagen efter.
Har du någon form av bevis för ditt påstående? Nä, tänkte väl det...
2008-11-11, 16:45
Medlem
Inlägget på Dominikas blogg är nu borttaget, med kommentarer och allt.
2008-11-11, 16:48
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Du vet inte under hur lång tid JL skrev på sin bok! Han kan ha skrivit den under många år, så det var inte svårt alls, tidsmässigt.

Jadu pengarna jag tjänade på dessa affärer är tillräckligt med bevis för mig.
Finner heller ingen anledning till att skriva att jag fått aktietips som ej var publicerade dagen efter om så inte var fallet.

Och angående att han skrev alldeles för många inlägg per dag för att inte kunna ha ett jobb.Där håller jag verkligen inte med dig.
Finns en mängd bloggare som spottar ur sig många inlägg per dag i sina bloggar trots att de ofta både jobbar och har barn.
I ärlighetens namn var det inte heller några extrema mängder inlägg som publicerades per dag i magisk apa bloggen.
2008-11-11, 16:51
Bannlyst
Citat:

Touche!

Dock var inte Jake sa forbannat produktiv att han OMOJLIGT skulle kunna hinna, ar det dessutom den jag tror har han tid att skriva den mangd Jake gjorde.

Ska gora lite eftersokningar i fragan under kvallen, har moten nu under eftermiddagen. Men ska forsoka kika in detta noggrannare - om du inte har nagot emot det d.v.s
2008-11-11, 17:20
Medlem
showbizs avatar
Jag är tämligen säker på att det är mannen som tidigare pekats ut då jag även hört det från andra håll för typ ett år sedan.

Och som är helt oberoende av det Erwik och Dominika säger.
2008-11-11, 17:23
Bannlyst
JTS ansåg väl att det var Erwik som skrev Stureplan Ocensurerat och jobbade ganska hårt på det. Det utesluter dock inte att det var ett försök till smutskastning, även om det likväl skulle kunna ligga sanning i det.

Det som förvånar mig mest i det här är att Dominika postade de där uppgifterna. Inte bara bevisar hon hur illa hon tog åt sig av det som tydligen skrivits (jag har dock ingen koll på vad som skrivits), men hon outar en person som uppenbarligen redan ligger ner.

Komigen nu, visa att ni har lite pondus. Erwik beter sig som en stucken gris.
2008-11-11, 18:13
Bannlyst
"Flashback i Media" Realtid skriver om Flashback-användaren JakeTheSnake

https://www.flashback.org/showthread.php?t=782807

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in