2008-11-11, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag börjar starkt tvivla på att de har fått rätt person - enligt herr Erwik så skulle denna även stått bakom spammingen av Dominika Peczifke och Linda Rosings bloggar, vilket inte direkt låter som Jake the Snakes stil; men vad vet jag?

Mest humor ar om bade jag och Erwik har fel, da vi har tva olika kandidater. Skulle vara ruskigt lustigt - da sitter JTS kvar sakert :-D

Verkar som nan kommer outa JTS antingen under Erwiks blogg eller pa Realtid, deras kandidat d.v.s

Edit: Erwik skrev
Citat:
Låt mig säga såhär - ni som läst hans alster genom åren har kanske gått på att det här är en snubbe som rört sig i bättre kretsar och vet vad han snackar om. Ni har blivit blåsta. Killen är en fullständig bluff. Det finns inga maffiakontakter, det finns inga dyra utlandsresor, det finns inga flådiga utekvällar eller snabba cash

Min snubbe har nog fan allt detta, han har dessutom erkannt sig ha en bloggjavel som e hemlig, och han ar helt galen. (kappratt galen)

Om det nu ar en bluff som sitter hos morsan och knapar ihop JTS blogg ar det nog arets basta bluff!
Senast redigerad av Indecline 2008-11-11 kl. 15:08.
2008-11-11, 14:59
Medlem
Magiskapa kändes verkligen autentisk. Har mycket svårt att se en a-kasselyftande 27-åring som bor hemma hos sin mamma ha sån insikt i "high life"-världen. Å andra sidan har jag det inte heller i någon större utsträckning, så mig kan man säkert lura, men det kändes som om det var äkta

Förresten, har någon adressen till (numera nedlagda) uppföljaren på magiskapa.blogspot.com som nämdes tidigare?
2008-11-11, 15:12
Medlem
MaeWests avatar
Finest, Alexander Erwik.

"The real Jake the Snake
tisdag 11 november 12:28

För 1,5 år sen var jag fast beslutsam att ta reda på vem som låg bakom nicket Jake The Snake på flashback, magisk apa, stureplans vackraste och en rad andra sajter. Sajter som i åratal förtalat mig å det grövsta. Mannen som en gång i tiden fick mig att byta bostad för att min adress lades ut på nätet samtidigt som Jake uppmanade folk att misshandla mig. Periodvis har detta varit rena rama helvetet. Det sista året har jag dock lärt mig att hantera det. Men det har alltid funnits där i bakhuvudet och jag har inte direkt googlat mig själv på ett bra tag. 90 % av den skit, de lögner och de påhopp som dyker upp när man skriver mitt namn på google är författat av en och samma person. Idag vet jag vem den här personen är. Jag vet nog mer om 'Jake' idag än vad han vet om mig. Han har nämligen synat mig på långt avstånd. Låt mig säga såhär - ni som läst hans alster genom åren har kanske gått på att det här är en snubbe som rört sig i bättre kretsar och vet vad han snackar om. Ni har blivit blåsta. Killen är en fullständig bluff. Det finns inga maffiakontakter, det finns inga dyra utlandsresor, det finns inga flådiga utekvällar eller snabba cash. Det finns bara en liten ynklig stackare utan jobb i en förort, hemma hos mamma, med skulder upp över öronen och bitterhet upp till gommen. Jag är inte lika rädd idag. Jag tycker mest synd om den där snubben som lagt sina senaste tre år på att spy galla över mig och andra. Vad är det för jävla liv du lever? Jag tycker att det är dags att du frågar dig själv det.

Jag höftar naturligtvis inte ihop det här. Jag har sett dokumentation som bevisar att X är Jake The Snake på flashback, Magisk apa, stureplans vackraste och eventuellt även stureplan ocensurerat. Jag har också säkra bevis och två trovärdiga källor som berättar att X ligger bakom de vidrigaste kommentarerna på Lindas blogg såväl som Dominikas. Och som styrker att allt det här hänger ihop. Jag känner mig otroligt lättad över att ha kommit till botten med det här. Nu behöver jag inte längre kolla ryggen när jag rör mig ute. Vara orolig för att jag inte vet hur faran ser ut. Nu vet jag exakt vilket ansikte jag ska passa mig för. Och jag kan inte annat än säga att det känns skönt. En otrolig lättnad.

Eftersom X ännu inte är dömd för något så har realtid valt att inte 'hänga ut' honom med namn. Jag kommer att följa det exemplet. Tills vidare. Eftersom han ännu inte är dömd för nåt. Ännu.

Läs mer här! http://www.realtid.se/ArticlePages/200811/10/20081110192247_Realtid095/20081110192247_Realtid095.dbp.asp

Läst: 430 ggr Kommentarer: 13

Från: SannaE, (K) Postat: 2008-11-11, 14:55
Den där profilen förvånar mej inte ett dugg.
Stackars patetiska männsika den där X

Från: Åsa (Gäst) Postat: 2008-11-11, 14:41
Jo det är en liten kille i Nacka som är förr 1981..
Arbetslös och går i psykiatrisk vård.

Från: Dr Snake (Gäst) Postat: 2008-11-11, 14:35
"Det finns bara en liten ynklig stackare utan jobb i en förort, hemma hos mamma, med skulder upp över öronen". Måste vara en lite snorunge?? Vem över 25 bor hemma hos sin mamma??

Från: Kalle (Gäst) Postat: 2008-11-11, 14:14
Ge oss ett efternamn!

Från: sofie (Gäst) Postat: 2008-11-11, 14:12
Jag är verligen glad för din skull! Så vidriga och personliga påhopp som han ägnat sig åt är fruktansvärda både mot dig och andra!
Kram!

Från: blogganalytikern (Gäst) Postat: 2008-11-11, 14:02
Sjuka människor det finns. Jag lider med Linda som återigen måste läsa skiten andra skriver i hennes kommentarer.
PS. Om ett par månader kommer du tigga och be om att få mig till finest. På 17 dagar har jag kommit upp i 700 besökare per dag, och mer ska det bli. Då får du dessutom en bloggare mitt ute i Atlanten också, det du.
http://blogganalys.blogg.se

Från: Åsa (Gäst) Postat: 2008-11-11, 13:46
Antagligen så kommer hans namn ut på flashback.
Rätt åt han!!
Skulle du bli sur om någon skrev hans namn i kommentarerna?

Från: Leiah (Gäst) Postat: 2008-11-11, 13:27
Vilket pinsamt as! Och varför får den skriva på 1000 Apor för?!
Det är ju helt sjukt att en sån som den får fortsätta hålla på!
Hur som helst, nu vet du iaf vem den är, och det måste kännas bra på ett sätt.

Från: mingelrich, (M27) Postat: 2008-11-11, 13:07
Måste kännas otroligt skönt för dig, glad för din skull. Alltid stått på din sida om du trott annat. Kram /RIchard

Från: Cissi (Gäst) Postat: 2008-11-11, 12:53
Det är hemskt hur en persons bitterhet kan skada andra. Jag är glad för din skull och hoppas att rättvisan ska skipas.

Från: Amy (Gäst) Postat: 2008-11-11, 12:42
Skönt att det kommer att lösa sig Alex. Nu inser nog "Jake" att "Karma is a bitch"!!!

Från: lottis, (K44) Postat: 2008-11-11, 12:33
Vi håller på DIG, Alex !!!
Ge aldrig efter för ondskan !

Från: Ace, (M22) Postat: 2008-11-11, 12:32
Nice!
2008-11-11, 15:16
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Min snubbe har nog fan allt detta, han har dessutom erkannt sig ha en bloggjavel som e hemlig, och han ar helt galen. (kappratt galen)

Om det nu ar en bluff som sitter hos morsan och knapar ihop JTS blogg ar det nog arets basta bluff!

Jag tror mindre och mindre på att Erwik har fått fast JtS om jag ska vara ärlig; visst, jag är knappast förvånad över att JtS är en bluff, men det faktum att han försöker belamra denna snubbe med de hatiska kommentarerna i Rosing och Dominikas bloggar, Magisk apa, båda Stureplans vackraste OCH Stureplan ocensurerat, som han själv har beskyllts att skriva, låter väldigt mycket som om de nästan letar efter en "fall guy".
2008-11-11, 15:27
Bannlyst
Citat:
Jag tror mindre och mindre på att Erwik har fått fast JtS om jag ska vara ärlig; visst, jag är knappast förvånad över att JtS är en bluff, men det faktum att han försöker belamra denna snubbe med de hatiska kommentarerna i Rosing och Dominikas bloggar, Magisk apa, båda Stureplans vackraste OCH Stureplan ocensurerat, som han själv har beskyllts att skriva, låter väldigt mycket som om de nästan letar efter en "fall guy".

Hon outar nom ganska kraftigt iaf>

HTML-kod:
http://www.hanky.se/Dominika/36334?PaginCurPag=2&TotalRecords=19

Skrevs: 37 minuter sedan
Från: Dominika K38

Ja, det är han som är Magisk Apa. Samma kille.
2008-11-11, 15:27
Medlem
Smart drag av Erwik dock: nu när Schulman sakta men säkert blir mer o mer rumsren tar Erwik upp JTS med allt som hör därtill. Är nog inte Alex högsta önskan att vara förknippad med antisemitism etc. om man vill vara med i tv till varje pris.

Edit:
Undrar var bevisen finns för det här.. han måste ha varit slarvig med IP-adresser eller något. Om det är sant så är det tråkigt som fan, jag gillade Snakes stil (i magiskapa-formen).
Senast redigerad av GammelDansken 2008-11-11 kl. 15:32.
2008-11-11, 15:33
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

HTML-kod:

Fast det som talar mot det för mig är att de uttrycker sig väldigt annorlunda, så jag undrar vad för "bevis" de har att det är samma kille. Jag antar att det är möjligt, men jag väntar och ser hur det hela utvecklar sig.
2008-11-11, 15:36
Medlem
Det känns ju otroligt löst alltihopa.

Visserligen har jag inte följt det här särskilt noga mer än att jag gillade FB's JakeTheSnake och stureplans vackraste-bloggen.

Realtids trovärdighet sätter jag lägre än random FB-användare.
Att någon gjort kommentarer på olika bloggar behöver inte alls betyda att han står bakom FB-användaren eller de utpekade bloggar.

Jag avvaktar nog bättre och klarare bevis innan jag litar på något sånt.
2008-11-11, 15:38
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Fast det som talar mot det för mig är att de uttrycker sig väldigt annorlunda, så jag undrar vad för "bevis" de har att det är samma kille. Jag antar att det är möjligt, men jag väntar och ser hur det hela utvecklar sig.
Ja, nog behöver man nog lite mer klara bevis innan vi kan fastslå någon.

Och hur kommer 1000apor ta det här? Alex är ju inte dummare än att han vet att hans ord om att "de hjälps åt" att skriva stureplans vackraste, vilket var precis det som de sagt att de inte gör och att det är en ensam och anonym skribent, snart är ute via djungeltrumman och de tappar i trovärdighet. Och tappar de trovärdighet så tappar de läsare och pengar, vilket i sin tur gör att de inte kan låta detta gå obemärkt förbi, samt måste nog försöka vinna tillbaks folk på något sätt.
2008-11-11, 15:52
Medlem
Citat:

HTML-kod:

Skrevs: 37 minuter sedan
Från: Dominika K38

Ja, det är han som är Magisk Apa. Samma kille.

Har ALDRIG läst något av någon Jake eller Magisk Apa, och endast pyttelite på 1000 Apor, så vem som eventuellt är vem bakom olika nicknames har jag ingen aning om.

Men jag tycker det är sorgligt att en 27-årig psyksjuk "mambo" hängs ut med fullständiga uppgifter på Dominikas blogg! Suddig bild och mobilnummer är väl en sak (om det nu är rätt person?), men PERSONNUMMER!!! (Och bland kommentarerna finns adressen (till mamman?) med förslag på trakasserier...)
2008-11-11, 15:55
Medlem
thefisks avatar
Är nästan 100% säker på att detta inte är den riktiga Jake The Snake.

Hur ska en 27 årig arbetslös person som fortfarande bo hemma kunna ha haft sådan stor kunskap om så många olika saker om inget av detta vore självupplevt.

Jag menar ta bara vissa av hans tidigare aktietips som exempel bland annat.Som många ggr visade sig vara klockrena.

Han har stor kunskap om olika platser och ställen runt om i världen.

Tror helt enkelt inte ett smack på att det är denna killen som är den riktiga Jake The Snake som skrev magisk apa och sedemera även bloggen tragisk apa.

Finns även andra anledningar till att jag inte tror på att det är denna kille som är den riktiga Jake The Snake men dessa saker är inget jag vill gå in på här.
2008-11-11, 16:01
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Är nästan 100% säker på att detta inte är den riktiga Jake The Snake.

Hur ska en 27 årig arbetslös person som fortfarande bo hemma kunna ha haft sådan stor kunskap om så många olika saker om inget av detta vore självupplevt.

Jag menar ta bara vissa av hans tidigare aktietips som exempel bland annat.Som många ggr visade sig vara klockrena.

Han har stor kunskap om olika platser och ställen runt om i världen.
.
Ptja, är man arbetslös har man ju ganska mycket tida att surfa runt på internet där det finns rätt mycket information om det mesta.

Nu har jag inte läst de gamla alsterna, men tycker inte dina ovanstående argument gör att vi kan falsifiera tesen om att det möjligtvis kan vara en 27, för närvarande, arbetslös man.

Jag har inga bättre förslag och säger inte att du har fel, men försöker bara vara kritisk så vi alla kan behålla ett öppet tänkande och sedemera kan lista ut vem det är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in