2008-11-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seve Fournier
det är inte magisk apas heller..
hans originalversion av stureplans vackraste var fan så mycket träffsäkrare än den nya..

Jag känner likadant - ganska säker på att det är någon annan som skriver nu.
2008-11-05, 10:37
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Vet att det finns en del spekulationer i tråden om bröderna schulman,samt en till tråd som jag inte kommer ihåg namnet på, men finns länkad i samma tråd. Notera att det endast är spekulationer och ingen på fb ännu trätt fram med denna dyrbara information.

Så länge man inte försöker binda ihop användarnamn med bloggen så är det tillåtet om jag har förstått det rätt.
2008-11-05, 12:14
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Så länge man inte försöker binda ihop användarnamn med bloggen så är det tillåtet om jag har förstått det rätt.
Jo, så tror jag också att det är. Ville bara belysa det faktum att det inte finns något konkret svar på frågan i nuläget,utan endast antaganden.
2008-11-06, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knaggel
Jag känner likadant - ganska säker på att det är någon annan som skriver nu.

Star pa realtid.se om detta. Erwik gnaller over att den bloggen snor bilder fran finest.se och kraver att de omedelbart upphor med det.

I samma artikel (som jag ar for bakfull for att leta reda pa just nu) star det aven att kallor till realtid uppger att A. schulman sjalv skriver bloggen.

Att det inte ar JakeTheSnake som skriver den ar solklart. Han kommenterar sjalv att om han inte far vara grov tanker han inte skriva alls. 1000.apors "SV" ar allt annat an lika grov (och traffsaker) som Jake's.

Jake har for ovrigt inte skrivit pa FB pa lange. Valdigt synd faktiskt! Kinda miss the old fella.
2008-11-07, 01:33
Medlem
thefisks avatar
Jag tror faktiskt att det är Jake The Snake som skriver stureplans vackraste även på 1000apor.

Han kanske har fått restriktioner om att inte vara lika grov som han var förut.
Dessutom har ju Jake bland annat blivit drog fri om jag fattat det rätt och har kanske därför blivit lite snällare? Vad vet jag.

Men vet iallafall att Calle har smsat med en som heter just Jake The Snake i hans telefonbok.

Dessutom är hans tips på bloggar han läser samt musik och filmtips exakt desamma som den riktiga Jake The Snake skrev om i Magisk Apa.

Så om inte bröderna Schulman legat bakom Magisk Apa och allt från början så är jag ganska övertygad om att det är samma Jake som skriver stureplans vackraste även nu på 1000apor.
2008-11-07, 01:49
Medlem
manodepressivs avatar
Kolla inlägget "Muta mig" från den sjätte oktober i Koko Kintyres blogg.

Kolla vad Mats Sétreus (Style by Mats) har på sig i inslaget "Ut härifrån!" från serien "Att vara Alex Shculman" under fliken TV.

http://www.1000apor.se/blog/muta-mig

http://www.1000apor.se/tv/“ut-haerifran”?page=1 (3:42 får man se en bra bild)
Senast redigerad av manodepressiv 2008-11-07 kl. 01:52.
2008-11-07, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Kolla inlägget "Muta mig" från den sjätte oktober i Koko Kintyres blogg.

Kolla vad Mats Sétreus (Style by Mats) har på sig i inslaget "Ut härifrån!" från serien "Att vara Alex Shculman" under fliken TV.

http://www.1000apor.se/blog/muta-mig

http://www.1000apor.se/tv/“ut-haerifran”?page=1 (3:42 får man se en bra bild)

Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Sju månader bara, men jag missade kanske några av dom viktigaste månaderna i mitt liv under den tiden.

Kan jag inte skriva grovt så är det ingen idé att skriva alls.

Han kommenterar sin misshandelsdom (av en journalist).
Om nu inte Jake ar en ren mytoman, verkar det otroligt att det ar Mats som skulle vara bakom FB.s Jake.

Vart far ni iden att Jake slutat knarka? (finns det kalla pa det?)

Fick for ovrigt tva stycken namnforslag pa FB.s Jake, varav atminstone den ena ar ett riktigt psykfall - rik, gjort pengarna sjalv, kraftiga drogvanor (som han gjorde ett duktigt taffligt forsok att dolja nar jag talade med honom.)

Ager isf foretag inom stalindustrin (saljer skrot) i England samt Singapore. Spenderar tid i ryssland har jag for mig.

Far dessutom vredesutbrott lite titt som tatt.

Det som talade emot honom - och det kraftigt, var att denna person helt saknade sjalvkannedom och sjalvironi. Vilket iofs kan forklaras av hans i det tillstandet ratt kraftiga paverkan. (Ladd skapar "the world is mine" syndrom, milt uttryckt).

Det som talade for honom var att personen var klart tillrakligt intelligent, driven, rubbad och nerknarkad for att detta skulle kunna stamma. (Samt de facto att han blev namedroppad som Jake pa grund av nagot som statt i hans blogg. Var tydligen ratt fa personer som varit med vid den tillstallning Jake skrivit om och Vem som da var Jake blev ratt latt att gissa.)

Att jag inte har fler detaljer beror pa att aven jag var helt vack vid tillfallet (och alldeles for ofta generellt for att ha ett dugligt narminne kvar).

Hans fornamn borjar pa samma bokstav som Jake ocksa men ar inte jakob.

Kommentera att Calle Kjolmann har en JTS pa sin lur orkar jag knappt. Sjukt enkel marknadsforing av bloggen.
2008-11-07, 11:56
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Om nu inte Jake ar en ren mytoman, verkar det otroligt att det ar Mats som skulle vara bakom FB.s Jake.

Fick for ovrigt tva stycken namnforslag pa FB.s Jake, varav atminstone den ena ar ett riktigt psykfall - rik, gjort pengarna sjalv, kraftiga drogvanor (som han gjorde ett duktigt taffligt forsok att dolja nar jag talade med honom.)

Ager isf foretag inom stalindustrin (saljer skrot) i England samt Singapore. Spenderar tid i ryssland har jag for mig.

Det som talade emot honom - och det kraftigt, var att denna person helt saknade sjalvkannedom och sjalvironi. Vilket iofs kan forklaras av hans i det tillstandet ratt kraftiga paverkan. (Ladd skapar "the world is mine" syndrom, milt uttryckt).

Det som talade for honom var att personen var klart tillrakligt intelligent, driven, rubbad och nerknarkad for att detta skulle kunna stamma. (Samt de facto att han blev namedroppad som Jake pa grund av nagot som statt i hans blogg. Var tydligen ratt fa personer som varit med vid den tillstallning Jake skrivit om och Vem som da var Jake blev ratt latt att gissa.)

Att jag inte har fler detaljer beror pa att aven jag var helt vack vid tillfallet (och alldeles for ofta generellt for att ha ett dugligt narminne kvar).

Kommentera att Calle Kjolmann har en JTS pa sin lur orkar jag knappt. Sjukt enkel marknadsforing av bloggen.

Stål? Jag vill minnas att han var mäklare/rådgivare/dylikt på någon av de större finshuset?
2008-11-07, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Stål? Jag vill minnas att han var mäklare/rådgivare/dylikt på någon av de större finshuset?

I know, ar inte alls saker pa att detta ar fallet som sagt. Sen vet jag inte om allt han skrivit om sig sjalv ar sant, da detta kan bidra till att han blir avslojad.

T.ex. 7 manader pa kaken motsvarar over 1.5 ars fangelse vilket ar utomordentligt svart att skaffa sig med lite javla sjalvbevarelsedrift nar du val ar i ratten. Maste rora sig om grov misshandel och det borde varit nagorlunda uppmarksammat i pressen om JTS sopat sonder en Journalist p.g.a denne AR journalist.

Den personen jag talar om ar dock valdigt lik den person JTS uppgav sig vara.

Och har vad jag forstatt - problem med sanningen ibland.

Citat:
Bloggen ”Stureplans vackraste” har rört upp känslorna bland landets kändisar. Bloggen återfinns på Alex Schulmans sajt 1000Apor och driver hejdlöst och ibland hjärtlöst med landets kändisar.

Under en bild av TV-profilerna Matte Carlsson och Patrick Ekwall skriver bloggaren ”Koko Kintyre”:

”Jag förstår verkligen inte varför det här paret har att göra på Ladies Night. Det syns ju lång väg att båda bara längtar efter att komma hem, slita av sig kläderna och marinera varandra i sauce masquline.”

Enligt uppgifter till Realtid.se är det i själva verket Alex Schulman själv som står bakom författandet av bildtexterna.

HTML-kod:
http://www.realtid.se/ArticlePages/200810/20/20081020151318_Realtid061/20081020151318_Realtid061.dbp.asp

Tycker det ovan verkar fullt rimligt.
2008-11-07, 13:28
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline

Han började blogga igen för ett tag sen under annan adress, dock snarlik den förra. Han har slutat nu tyvärr. Där skrev han att han var ren och gick på tolvstegsprogram osv.
2008-11-07, 13:39
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Han började blogga igen för ett tag sen under annan adress, dock snarlik den förra. Han har slutat nu tyvärr. Där skrev han att han var ren och gick på tolvstegsprogram osv.

Japp det stämmer bra det.Även därför jag skrev att han nu är drogfri.
Om han nu som Indecline säger jobba inom stålindustrin så har han iallafall en stor kunskap om börsen.

Vilket man iförsig kan ha även med ett jobb inom just stålindustrin.
2008-11-07, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Japp det stämmer bra det.Även därför jag skrev att han nu är drogfri.
Om han nu som Indecline säger jobba inom stålindustrin så har han iallafall en stor kunskap om börsen.

Vilket man iförsig kan ha även med ett jobb inom just stålindustrin.

Skulle vara CA han sitter pa da MAO. (Samt AA i kombo och da "far" han varken dricka eller bruka nagra sinnesforandrande substanser). Kan kika om samma snubbe ar inne pa det sparet. (Man bor marka om personer i sin omgivning tvart slutar kroka!)

Denna snubbe har garanterat koll pa borsen, inte bara i Sverige, aven asien och England da han ar verksam pa alla de marknaderna. (Maste ha stenkoll pa marknadspriser och om hur borsen fungerar i ovrigt)

Personen som sa det var bensaker! Det som fick mig att hojta till, ska dubbelkolla detta. Aterkommer med det sa fort jag far svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in