2008-11-05, 16:01
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meister02
berodde Newsteads avhopp på många faktorer enligt olika dokumentärer jag sett..

Han blev hackkyckling och mobbad för att de övriga tre (främst Lars och James) inte kunde hantera sin vrede och sorg över att CB dog. De grisade verkligen med han - långt över vad som kan tänkas vara acceptabelt.

JN bas recucerades till minimum på flera plattor

Ulrich och Hetfield var som hökar på JN när de spelade in - och krävde att han skulle spela exakt som de ville...

Hetfield krävde total lydnad av Newstead och han fick absolut INTE släppa en platta med sitt sidoprojekt. Hetfield såg detta som att Newstead var illojal mot gruppen men även övriga Metallica-familjen.

Därför slutade Jason, med omedelbar verkan...och tack vare detta så började bandet rannsaka sig själva och växa upp. Hetfield lade ju in sig på rehab. De övriga två funderade nog också och mognade...

Lars U sa själv att JN blev "the sacrified lamb" eftersom det visst var Jason N som ville att bandet skulle sätta sig ner och prata ut ..långt före tiden innan hans avhopp, men som sagt var de andra inte mogna för att dra i nödbromsen på "Metallica-tåget".

Se Some Kind of Monster och jag kan tipsa om flera bra dokumentärer om Metallica som finns på pirate bay..

JN var grym men RT är också grym - helt olika stilar...och jag ser fram emot deras spelningar i Globen i mars..

Började tycka riktigt illa om bandet efter jag såg some kind of monster.
Började nästan garva direkt Lars Ulrich öppnade munnen, tyckte att han verkade spela en roll under grälen och kändes som en jävligt falsk drama-queen och James Hetfield verkade vara en väldigt osympatisk människa. Satt mest och undrade varför i helvete James och Lars helt enkelt inte startade varsitt eget band så att de slapp allt jidder och fick bestämma allt själva.
Svaret till varför de inte gjorde verkade stavas c-a-s-h...
Citera
2008-11-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigbygel
jag fattar inte hur psykfallet hetfield kunde känna sej hotat av av jason lirade lite med echobrain, som vid den tidpunkten var ett garageband.

när fan ska dansken lära sej att hålla takten på trummorna då?

den enda som verkar vara sympatisk i den skaran av cry-babies verkar ju vara hammet

rob tycker jag spelar över lite på scen

Exakt! Metallica skulle vara/varit mycket bättre utan den sopan.
Citera
2008-11-05, 17:23
Medlem
mogwai77s avatar
är det nån mer än jag som bara orkat lyssna på nya skiva en enda gång? jag såg emot den för st. anger var sådär.
Citera
2008-11-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Har svårt att tänka mig att Hammett trackat Jason. Hela han verkar relativt lågmäld och trevlig. Som sagt, det är galningen Hetfields fel!
Hammet gästspelar på flera spår på Echobrain skivan, så Jason o Kirk är nog polare.
Citera
2008-11-05, 19:09
Medlem
Dano28s avatar
Newsted spelade mycket med Sepultura med och ville också turnera med dem under en tid då det inte störde metallica, typ efter metallicas turné . Men Hetfield sa tok nej.

Sen har även Newsted i efterhand pratat illa om Load/Reload och den inriktingen som metallica tok, samt att dom tok sänkte basen på And Justice For All
Citera
2008-11-05, 19:45
Medlem
stigbygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dano28
Newsted spelade mycket med Sepultura med och ville också turnera med dem under en tid då det inte störde metallica, typ efter metallicas turné . Men Hetfield sa tok nej.

Sen har även Newsted i efterhand pratat illa om Load/Reload och den inriktingen som metallica tok, samt att dom tok sänkte basen på And Justice For All

gjorde inte sepultura trummisen dolabella inhopp åt dansken (vägrar säga hans namn) under en konsert, med recensionen " metallica har aldrig låtit såhär tighta"

tycker jag var en jävla skön sågning av danskjäveln
Citera
2008-11-05, 19:49
Medlem
Lars Ulrich verkar vara en idiot, å andra sidan är han dansk vilket förklarar mycket...

Metallica är dock och kommer alltid förbli världens största och bästa hårdrockband, levererat otaliga superlåtar.
Citera
2008-11-05, 19:53
Medlem
stigbygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
Lars Ulrich verkar vara en idiot, å andra sidan är han dansk vilket förklarar mycket...

Metallica är dock och kommer alltid förbli världens största och bästa hårdrockband, levererat otaliga superlåtar.

håller med dej lite grann... men jag är en sån där som avskyr allting som kom efter svarta albumet 1991, allt efter det tappade känslan tycker jag
Citera
2008-11-05, 21:14
Medlem
daphoxs avatar
Jag trodde Metallica var ett vanligt dansband fast med dist & strupsång. Kanske hade fel...
Citera
2008-11-05, 21:15
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbarog
Hammet gästspelar på flera spår på Echobrain skivan, så Jason o Kirk är nog polare.

Har fått intrycket att det är svårt att bli ovän med Kirkan. Han är en sån som är vän med alla.
Citera
2008-11-06, 00:18
Medlem
johnjohns avatar
De har gjort ett par bra skivor på 80-talet de kan sluta nu.
Citera
2008-11-06, 02:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
De har gjort ett par bra skivor på 80-talet de kan sluta nu.

Jopp. Minns "svarta skivan" fan vad klass den var alltså. Metallica är historiska men senaste skivan är fan inte speciellt bra alltså..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in