Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-04, 20:25
  #1
Medlem
langaocbs avatar
Har sökt men hittar ingen metallica-tråd. kom och tänka på bandet när jag läste detta i dag;
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle3689893.ab

"Metallicas frontman James Hetfield vill gräva ned stridsyxan med avhoppade basisten Jason Newsted som hoppade av gruppen 2001.

Newsted lämnade Metallica efter ett bråk med Hetfield, och nu sträcker denne ut en hand till ex-basisten. "


Vet någon exakt vad bråket handlade om? Newsted måste ju ha blivit jävligt lack iaf. I "some kind of monster" går bandet och kollar på hans nya band och killen vill inte ens träffa dom.
Citera
2008-11-04, 20:27
  #2
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Var väl bråk om att Newstedt inte fick spela med ett annat band när han var med Metallica och således lämnade bandet.
Citera
2008-11-04, 20:33
  #3
Medlem
b0gfettos avatar
Lyckas dom inte väcka dom döda så kan dom lika gärna lägga ner bandet för gott.
Citera
2008-11-04, 20:36
  #4
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Var väl bråk om att Newstedt inte fick spela med ett annat band när han var med Metallica och således lämnade bandet.

Stämmer bra, men Jason var besviken på James när det gäller låtskrivandet också, tror inte att Jason kände dig så hemma i Metallica om jag ska vara ärlig, han hade det nog riktigt jobbigt periodvis. Synd att han är borta för jag gillade honom, såg honom i Scandinavium 96, men Rob är grymt bra också.
Citera
2008-11-04, 20:43
  #5
Medlem
Herr gurkas avatar
Jag upptäckte detta underbara band i våras och är helt fast! Ska se dem i Köpenhamn!!!

Visst Rob är duktig men kommer aldrig upp i Jasons klass.
Citera
2008-11-04, 20:53
  #6
Medlem
senilones avatar
Saknar oxå Jason på något sätt, James var nog inte så rolig att ha och göra med när han var alkis!
Citera
2008-11-04, 20:53
  #7
Medlem
mogwai77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Jag upptäckte detta underbara band i våras och är helt fast! Ska se dem i Köpenhamn!!!

Visst Rob är duktig men kommer aldrig upp i Jasons klass.

och både rob och jason kommer inte ens i närheten av cliff burtons klass.
Citera
2008-11-04, 22:23
  #8
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogwai77
och både rob och jason kommer inte ens i närheten av cliff burtons klass.

Helt rätt
Citera
2008-11-04, 22:34
  #9
Medlem
Tror jag såg en MTV "dokumentär" om Metallica där James och Kirk snackade lite om deras historia. Samtalet gled iallafall in på Jason Newsteads avhopp och att de tog in Rob istället, tror det hela handlade om att bandet saknade Cliff Burton och lät all ångest och skit gå ut över Jason samt att de behandlade honom rätt pissigt för att han var "the new kid" eller vad man skall säga. Så när Jason hoppade av och de tog in Rob istället så var de fast beslutna på att se till att han kände sig önskad från första stund. Var något med att han fick en mille för att provspela/signa med dem eller något sådant.

Var ett tag sedan jag såg "dokumentären" så det är säkert inte 100% felfritt.

Edit: Har Rob hoppat av? När jag läser det artikeln så får jag den vibben. Visste faktiskt inte att han inte längre spelade med dem.
__________________
Senast redigerad av rytterstedt 2008-11-04 kl. 22:40.
Citera
2008-11-04, 23:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Edit: Har Rob hoppat av? När jag läser det artikeln så får jag den vibben. Visste faktiskt inte att han inte längre spelade med dem.

Tror snarare att han ska vara med även om han inte har vart med så länge i bandet kanske?
Citera
2008-11-04, 23:35
  #11
Medlem
ascHacks avatar
Cliff Burton var grym ja, men jag ogillar att alltid höja de döda till skyarna- precis som om ingen kan ersätta dem. Jason är en ypperlig bassist och bidrog mycket till vad metallica är idag.

Hade Kirk dött istället för Cliff (hela busshistorian om cliffs död) så hade vi t.ex inte fått guldkorn som Enter sandman och the Unforgiven t.ex.
Citera
2008-11-04, 23:37
  #12
Medlem
Metallica dog i mina ögon för många år sedan.. Nu är det bara en parodi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback