Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-03, 11:24
Medlem
Tänkte det var lika bra att starta en ny tråd, HELT inriktad på att diskutera vilka fel ni haft med era ps3r, om bytet gick smidigt osv.

Jag har precis fått fel på min laserläsare, vilket är väldigt frustrerande, konsolen är inte äldre än några månader heller.

Har ni varit med om detsamma, eller kanske YLOD?
Citera
2008-11-03, 11:26
Medlem
swebarbs avatar
min ps360gb fick YLOD efter 1,5 år,. pallade inte skicka in den och behöva betala så jag köpte en ny för ett tag sen me garanti försäkring å allt istället.
Citera
2008-11-03, 11:29
Medlem
rtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
min ps360gb fick YLOD efter 1,5 år,.
Tog nån sekund innan jag fattade att du inte yrade om att det var nåt fel på din playstation 360 gameboy.....
Citera
2008-11-03, 11:32
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvidj
Tänkte det var lika bra att starta en ny tråd, HELT inriktad på att diskutera vilka fel ni haft med era ps3r, om bytet gick smidigt osv.

Jag har precis fått fel på min laserläsare, vilket är väldigt frustrerande, konsolen är inte äldre än några månader heller.

Har ni varit med om detsamma, eller kanske YLOD?

lite OT: vad STÅR YLOD för? vet vad det är men hela förkortningen vore kul å veta :P

OnT: Har haft save error 2-3 gånger och har varit tvungen att rensa allt och börja om från början, senaste var nog under LBP betan
Citera
2008-11-03, 11:34
Medlem
orscars avatar
Någon mer än jag som har problemet att fläkten rusar upp direkt man startar ett spel?

Känner ett antal andra som har ps3 och det problemet händer inte för dem, spelar ingen roll på temp/luft.
Citera
2008-11-03, 11:48
Medlem
det med fläkten ha rjag klarat mig utan.

Ang mitt egna gel, ska ner och lämna in den nu, skulle förodligen ta 3-6 veckor.

Har ni några erfarenheter vad det gäller ev kompensation? Vad är den "längsta tiden man kan vänta innan man ska bli irriterad" =)

fyfan, nu är jag irriterad! De har lagt ner ebgames i halmstad tydligen, inget som nämns på hemsidan direkt.. Närmsta ligger i helsingborg, och tro fan de säger ja gitne kan skicka den. HELVETE
Senast redigerad av arvidj 2008-11-03 kl. 12:24.
Citera
2008-11-03, 13:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Jag har haft min PS3a 60gb sedan två veckor efter den släpptes och jag tror det tog ungefär tre veckor innan den hade tappat kontakten med hårddisken. Skickade in den - tog fyra veckor innan jag fick hämta den igen, ungefär två månader senare sker samma sak. Lämnar in den igen - tar ungefär lika lång tid. Har den hemma i någon månad innan det blir glapp i HDMI-utgången. Skickar in den tredje gången gilt och får den fixad, har fungerat felfritt sedan dess.

Ironiskt nog har jag aldrig ångrat mitt köp!
Citera
2008-11-03, 13:32
Medlem
The1&onlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
lite OT: vad STÅR YLOD för? vet vad det är men hela förkortningen vore kul å veta :P

Det står för Yellow Light Of Death
Kan händ att maskinen näst intill stendör och en gul lampa tänds

http://se.youtube.com/watch?v=OmLlvRtpHrA
Senast redigerad av The1&only 2008-11-03 kl. 13:36.
Citera
2008-11-03, 13:32
Medlem
Jag var inne och surfade på internet på mitt PS3 så helt plötsligt hänger den sig så stänger jag av konsolen på strömbrytarn och staratade den igen och nu kommer jag bara till inloggningen sen hänger skiten sig, Så jävla irriterande. Någon som har haft samma problem? Gör ju absolut inte saken bättre att man har köpt det begagnat med så har inga kvitton.. snea.
Citera
2008-11-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag har haft min PS3a 60gb sedan två veckor efter den släpptes och jag tror det tog ungefär tre veckor innan den hade tappat kontakten med hårddisken. Skickade in den - tog fyra veckor innan jag fick hämta den igen, ungefär två månader senare sker samma sak. Lämnar in den igen - tar ungefär lika lång tid. Har den hemma i någon månad innan det blir glapp i HDMI-utgången. Skickar in den tredje gången gilt och får den fixad, har fungerat felfritt sedan dess.

Ironiskt nog har jag aldrig ångrat mitt köp!

Nä och jag känner mig egentligen inte så fruktansvärt bitter heller, bara jag får tillbaka det så snabbt som möjligt är ja nöjd. Ps3 is the shit. Men nog med slarvfel på dom nu..
Citera
2008-11-03, 15:24
Medlem
djyooos avatar
Jag måste starta om min ps3 två gånger för att tv ska hitta den, men det kanske e tv det e fel på?
Citera
2008-11-03, 15:31
Medlem
Vad pratar ni om här inne egentligen? PS3:an går väl aldrig sönder enligt många av er. Det är ju bara 360 som gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in