Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-11, 17:34
  #325
Avstängd
SvenGurkas avatar
Någon som lagat ylod på en fat?
Citera
2012-11-12, 14:32
  #326
Medlem
Jepp, har fixat min gamla fat flera gånger, funkar utan problem i ca 2-3 månader sedan är det dags igen. No big deal, tar bara cirkus 1 tim att fixa...
__________________
Senast redigerad av SpatenX 2012-11-12 kl. 14:55.
Citera
2012-11-19, 14:09
  #327
Medlem
Hej!

Fick idag ett YLOD på mitt 4,5 år gamla tjockis PS3. Är hoppet ute?

Finns det något man kan göra istället för att skicka den till Sony och vara utan sin konsoll i ett par månader?


---

Postade detta i supporttråden innan jag såg att YLOD hade en egen tråd.


Ni som har fixat det. Hur gjorde ni?

Har en PS3 40GB, tredje generationen, dock är HDD:n utbytt till 300 GB (det första jag gjorde).
Citera
2013-02-05, 04:22
  #328
Medlem
Zphynxs avatar
Fick YLOD i mellandagarna på min 60gb första generationen.
Köpte den på releasedagen!!
Då jag inte hållt i en löddkolv på välldigt många år kommer jag skicka min på reparation.
Efter lite research kan jag medela att den billigaste sidan som åtgärdar detta med 6 månaders garanti tar 600:-
Andra sidor tar upp till 1000:- och lämnar ingen garanti alls.

Länk:
Står att tjänsten är ur lager och jag har mailat dom idag och frågat vad detta beror på.
Återkommer med svar asap.

Tänkte mest på folk som mig själv som troligtvis orsakar mer skada än reparation genom att pela i maskineriet själv!!
Citera
2013-02-05, 18:20
  #329
Medlem
noremlacs avatar
Fick precis Ylod på min tjockis, 40gb. Kontaktade PsxCare angående pris/garanti. 1400:- och 6 månaders garanti på det. Känns inte riktigt värt det, eller vad tycker ni? Verkar halvsvårt att göra själv.
Citera
2013-02-11, 21:57
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Fick precis Ylod på min tjockis, 40gb. Kontaktade PsxCare angående pris/garanti. 1400:- och 6 månaders garanti på det. Känns inte riktigt värt det, eller vad tycker ni? Verkar halvsvårt att göra själv.

Absolut inte värt 1400:-. En YLOD fix som dom flesta erbjuder för mellan 400-500:- är aldrig permanent lösning utan problemet kommer uppstå snart igen. Dom fixarna värmer oftast bara upp cpu/gpu med värmepistol och byter kylpasta. Det kan i värsta fall orskaka mer skada än nytta. En mer permanent ylod fix är sk "reball" och då löder du om cpu/gpu men det vet jag ingen som utför i sverige men det finns säkert om du googlar ett tag.

Du får ju nästan en sprillans ny ps3 för 1400 nuförtiden så det skulle jag aldrig ge.
Har lagat en polares ps3 själv med värmepistiol o ny kylpasta, höll i några veckor sedan pajade den igen.
Gjorde samma procedur o han spelade typ 5 timmar i sträck sedan dog den dagen efter.
agade igen men då funkade den bara o start o dog direkt efter menyn kom upp så nu ger jag fan it.
Citera
2013-04-03, 08:12
  #331
Medlem
Brulizes avatar
Jag sitter på en 60 GBare och även fast jag inte sett något tecken på det är jag lite rädd för att den en dag ska få YLOD. Är det värt att försöka förebygga denna händelse genom att öppna upp och blåsa ur den, byta kylpasta osv?
Citera
2013-04-03, 17:44
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnyjaeger
Absolut inte värt 1400:-. En YLOD fix som dom flesta erbjuder för mellan 400-500:- är aldrig permanent lösning utan problemet kommer uppstå snart igen. Dom fixarna värmer oftast bara upp cpu/gpu med värmepistol och byter kylpasta. Det kan i värsta fall orskaka mer skada än nytta. En mer permanent ylod fix är sk "reball" och då löder du om cpu/gpu men det vet jag ingen som utför i sverige men det finns säkert om du googlar ett tag.

Du får ju nästan en sprillans ny ps3 för 1400 nuförtiden så det skulle jag aldrig ge.
Har lagat en polares ps3 själv med värmepistiol o ny kylpasta, höll i några veckor sedan pajade den igen.
Gjorde samma procedur o han spelade typ 5 timmar i sträck sedan dog den dagen efter.
agade igen men då funkade den bara o start o dog direkt efter menyn kom upp så nu ger jag fan it.

Priset 1400:- (psxcare) är inte aktuellt längre. Men ner mot 500:- har vi svårt att matcha om vi skall kunna göra jobbet noga och testa konsollerna ordentligt. Blir inte många kronor kvar till teknikerns lön om det priset skall inkludera moms och alla andra skatter skall skötas på rätt sätt.

I övrigt så får man kanske vad man betalar för. Skulle ps3rna vi lagat sluta fungera efter några veckor skulle vi drunkna i backjobb när vi lämnar 6 månaders garanti. I övrigt håller jag med, reball är en mer riktig reparation men kan vara svårt att hitta någon som utför till lägre pris än vad man kan köpa en ny konsoll för.

En fördel att reparera sin YLOD konsoll är att man får en chans att göra backup på sina gamesaves om man slarvat med det och inte vill börja om från början i sina spel eller köra från någon annans save.
Citera
2017-02-01, 16:49
  #333
Medlem
Awesomegamedudes avatar
Hej! Hade tänkt att köpa ett ps3 fat och ska förhoppningsvis kunna spela ps2 på den. YLOD kan tydligen bli fixat med ny fläkt och byte av kylarpasta. Kommer det hålla länge? Ska byta bd spelare och hdd i den oxå. Är det värt det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback