2017-08-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag skulle hävda enligt både erfarenhet och vad jag läst, att ingen normal person beter sig så oavsett grad av berusning

Det är just vad det är, normalt, för en normal man med normala testosteronhalter i blodet. Förstår att det kan verka verklighetsfrånvänt för en stor del av dagens betahanar som helst vill smyga runt i hörnen i sina trendiga manchesterbyxor och suga på alkoholfritt rosévin och snacka skit bakom ryggen om folk.

Dom flesta karlar har någon gång mätt kuk på fyllan och betett sig lite burdust.
Citera
2017-08-04, 13:37
Medlem
Rent ut sagt äckligt att läsa dessa kommentarer på Borgs facebooksida.

"Starkt av dig att gå ut på Facebook och erkänna ditt misstag"

Klart han inte gått ut om det inte kommit till offentlig kännedom.

Han var ju i princip redan avslöjad här på denna tråden, och det var ju bara en fråga
om minuter innan Aftonbladet fått nys om det.

Det Borg gjorde var inget annat än skademinimering enligt läroboken.
Citera
2017-08-04, 13:38
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, men kanske under ett patologiskt rus. Om det stämmer att han inte minns något så var han förgiftad. Kanske hade han några jobbiga dagar bakom sig, med tjafs och bråk. Då kan det bli såhär.

Enligt de kriterier man tidigare använt innebär ett patologiskt rus: 1) minnesluckor 2) stark psykisk påverkan efter att ha druckit en förhållandevis liten mängd alkohol, inte sällan sprit 3) personen beter sig på ett ”jagfrämmande”, atypiskt sätt 4) ruset varar i max 15 minuter och åtföljs av djup sömn 5) andra har ofta inte noterat alkoholintaget 6) ruset kan ha föregåtts av en tid av stress eller psykisk påfrestning.
Citera
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Borg går nu ut och antyder att han behöver hjälp. Ligger bakom betalvägg.

http://www.di.se/nyheter/styrelsekol...t-gott-omdome/

Väl innanför väggen framgår kanske om det är kukstorleken han behöver hjälp med.

Detta döljer sig bakom.

Citat:
Nu bedyrar Anders Borg till Di att skandalkvällen inte kommer att upprepas. Samtidigt sluter flera av hans uppdragsgivare i näringslivet tyst upp bakom den tidigare finansministern.

Uppgifterna som i olika grad av utförlighet först publicerades av Dagens Opinion och senare av Aftonbladet berättar att Anders Borg kraftigt berusad visade sitt könsorgan, klämde män i skrevet och kallade kvinnor för ”slampa” och ”hora”, enligt flera källor till kvällstidningen.
Händelsen ägde rum i helgen vid en fest arrangerad av företagaren Tomas Tjajkovski, som driver byggföretaget Sommarnöjen.

Nu skriver Anders Borg ett mejl till Di som delvis upprepar budskapet på hans Facebook-sida, att han drabbades av en blackout efter ett par månader av hård press och där han ber om ursäkt till de närvarande.
”Jag känner stor besvikelse och ånger över mitt beteende”, skriver han på Facebook och i mejlet till Dagens industri.
Till Di fortsätter han:
”Jag vill gärna tillägga att jag naturligtvis kommer ta hjälp och stöd för att säkra att detta inte upprepas.”
"Gör man fel får man försöka ställa till rätta och be berörda om ursäkt. Detta kommer inte upprepas”, skriver han vidare.
Avspeglar inte det man gör under en blackout en människas sanna värderingar?”Det viktiga är att be om ursäkt och att vidta åtgärder så att misstag inte upprepas”, skriver han i ett uppföljande svar.
Den tidigare finansministern Anders Borg har en lång rad uppdrag i näringslivet. Ett av de tyngre är det som viceordförande i Kinnevik.
Torun Litzén, som är informationsdirektör på Kinnevik, vill inte låta sig intervjuas. Men att döma av ett mejlat uttalande får skandalkvällen inga konsekvenser i dagsläget.
”Vi är medvetna om detta och styrelsen är informerad. Från Kinneviks sida har vi inga kommentarer. Det är en privatsak för Anders Borg”, skriver hon.
Erik Mitteregger, styrelsekollega i Kinnevik, är mer talför.
”Som styrelseledamot har man ett ansvar att föregå med gott omdöme. Om det Anders Borg har gjort stämmer med verkligheten har han just i det fallet inte visat gott omdöme. Sedan tycker jag att man måste se en sådan här händelse i ett större perspektiv, man måste göra en helhetsbedömning.”
Påverkar den här typen av händelser möjligheten att sitta i en styrelse i ett börsbolag – hur ska man se på det principiellt?
”Det är frågor som kräver en del eftertänksamhet”, säger han.

”Tittar man på Anders track record har det till i dag varit tämligen fläckfritt. Jag tror att man ska ta ett steg tillbaka när man ställning till en sådan här information. Men det är aldrig något som kan vara positivt. Sitter man i styrelsen för ett publikt bolag har man ett stort ansvar”, säger Erik Mitteregger vidare.
Om styrelsen behöver sammankallas tidigare är en sak för ordföranden och huvudägaren, konstaterar han.
Läs mer Anders Borg: "Anklagelsen var väldigt oklar" ”Nu kommer vi att ha styrelsemöte ganska snart – om en månad. Det är möjligt att man inte behöver sammankalla styrelsen i all hast. Jag tycker det är bra om man tar ett steg tillbaka och låter det här smälta in och ger det lite perspektiv”, säger han.
Anders Borg är även rådgivare åt den internationella banken Citi. Eirik Winter som är vd på den nordiska delen och Anders Borgs närmaste chef på Citi vill inte kommentera händelsen alls.
Läs mer Kinnevik investerer mer i robotrådgivning ”Det är inget som jag vill kommentera eller som har med oss att göra på något sätt.”
Är det inget som ställer till med problem i ett samarbete med Citi?
”Jag vill inte kommentera på något sätt. Ha en bra dag. Hej, hej, ”
På Anders Borgs egen Facebook-sida väller det in stöttande och inkännande kommentarer. Bland partivännerna märks bland andra riksdagsledamoten Niklas Wykman, Catharina Elmsäter-Svärd, som var infrastrukturminister i alliansregeringen, den tidigare partisekreteraren Kent Persson, riksgäldschefen och den tidigare statssekreteraren Hans Lindblad och Kristoffer Tamsons, trafiklandstingsråd i Stockholm.
Citera
Medlem
Tror lätt på benzo och starksprit...
Ikväll ska jag bli benzad-som-borgen och ta mig en redig Borg-fylla
Citera
2017-08-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
För att bli framgångsrik skall man alltså ha en stor kuk?
Nej, det menar jag inte. Däremot avsåg jag att en välhängd man, hur dyngrak han än är, alltid minns att han har stor kuk. Sedan kan man skylla på blackout eller vad som helst, tappa talförmågan, spy ner sig eller vad som helst. Men det sista som försvinner ur medvetandet är insikten om innehavet av en stor kuk.
Citera
2017-08-04, 13:40
Medlem
Griskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag gissar på Benzo (eller likn lugnande tex Imovane - som ger sig på GABA system) i kombination med kopiösa mängder alkohol.

Jag har testat - och man blir helt väck och minns ingenting - fast jag var 22år gammal och inte ett 50 årigt högdjur.

Ja, nånting ditåt... Det står helt klart att han blandat alkohol med något annat.

Visserligen kan det vara bra att en f d politiker visar stake, men kanske inte riktigt så bokstavligt.
Citera
2017-08-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Det är just vad det är, normalt, för en normal man med normala testosteronhalter i blodet. Förstår att det kan verka verklighetsfrånvänt för en stor del av dagens betahanar som helst vill smyga runt i hörnen i sina trendiga manchesterbyxor och suga på alkoholfritt rosévin och snacka skit bakom ryggen om folk.

Dom flesta karlar har någon gång mätt kuk på fyllan och betett sig lite burdust.

Till viss del men tvekar på att något psykiskt någorlunda normal person oavsett inflytande av alkohol skulle bete sig så på en familjefest.
Citera
2017-08-04, 13:41
Medlem
CpGurrAs avatar
Vem dör av att få se lite kuk och höra osmaklig skämt? Alla barnen som såg och hörde kommer att se 1000ggr värre saker på internet innan de fyllt 10år.
Citera
2017-08-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Äsch, alla har vi någon gång flippat på liknande sätt på fyllan. En gång är ingen gång. Inte precis som att någon blev skadad.
Ja, det har vi flesta. Själv har jag gjort massor av spottningar, förolämpningar och pussygrabbing på krogen vid 20-35 års åldern.

Men inte vid 50 års ålder och i närvaro av vänners familjer och barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Till viss del men tvekar på att något psykiskt någorlunda normal person oavsett inflytande av alkohol skulle bete sig så på en familjefest.

Fast samtidigt är det väl oftast familjefester som brukar spåra som värst? Folk beter sig mer avslappnat bland folk dom känner.

Det olämpliga som jag ser det är att han blottat sig för ungar och tagit andra på kuken, sånt ska man låta bli.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Många anser att det inte är alkoholen i sig som gör att vissa människor blir mer aggressiva och får ett avvikande beteende utan att det finns andra förklaringar med i bilden. Det finns forskning som visar att vi från början har olika beteenden med oss när vi påverkas av alkohol. Som visar sig i detta tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in