2015-02-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Alla ex är "satmaror" per definition.. Fråga bara de nya - de "vet" detta med säkerhet..

Ja, antagligen var fru Borg alldeles för präktig per definition
och därför väljer Anders Borg att devalvera henne för att investera i något nytt.
Citera
2015-02-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Hur många ministrar har lämnat sin fru för en exprostituerad?

Nu blir jag anno 2015, väldigt nyfiken på vad är det inom dig som får dig, att se på denna kvinna som exprostituerad? Är det rasism eller andra fördomar, jag noterar?

Vad vi vet är, att hon från ung ålder lyckats med att försörja sig själv med framgång i flera karriärer. Att hon ser bra ut och har olika talanger som genererar inkomster kan väl ändå inte vara ett handikapp?

Nu är det enligt min syn på saken, att det är jämbördiga parter som träffat varandra, och det är väl inte så konstigt när de är i samma bransch. Det är inget med Anders som gör honom mer märkvärdig än Dominika. Allt annat är gamla villfarelser om hur klassamhället ser ut!
Citera
2015-02-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du och jag brukar som mest ha samma uppfattning, och jag markerade det jag tycker var huvudet på spiken.

Det offentliga livet är en teater och vi lever i en tid där det är väldigt spännande att följa dessa personer. Anders Borg och den ekonomiska politiken är vad man kallar för ett confidence trick, Anders Borg är en trickster, med tanke på att han lyckats hålla i gång en välmående ekonomi som vilar på att folk konsumerar, med stor tilltro till framtiden.

Han var duktig på att ge positiva signaler, som psykologiskt gjorde oss alla trygga inför framtiden, med att riket har goda finanser. I belysning av att jag inte trott på honom som den förträfflige finansminister alla litat så mycket på, så är jag inte lika chockad som andra människor är just nu. Jag känner väl inte den besvikelsen många gör, för jag blir alltid misstänksam när någon tar till religion eller bibeln till stöd för sin förträfflighet.

Jag är inte negativ till honom som person, men han är också i den branschen som går ut på att sälja in olika saker, och han vet hur han ska sälja ekonomi, och framtidstro. Om det var det som gjorde att Sverige klarade krisen, just när han var finansminister så är ju det utmärkt. Men nu då?

Jag förstår mycket väl att man inte vräker ut sitt privata liv offentligt. Inte berättar om alla bekymmer och smågräl man har med frugan.. Men jag undrar ändå när någon bluffar hela sin livsåskådning.. vad mera kan man då hitta I garderoben?

Min minnesbild av Anders Borgs ekonomiska politik är inte samma som din. Tvärtom faktiskt. Jag vill minnas att han hela tiden uppmanade till försiktighet. Och varnade för värre framtid.

Sen blev det som en glad överraskning att himlen inte hade ramlat ner. Men glädjen var kortvarig, eftersom Borgs finger då pekade åt nästa problem..

Hans äktenskap däremot verkade vara en “safe haven”.

Jag har lite svårt att förstå graden av sådana offentliga hyllningar OM han nu samtidigt kände sig olycklig I sitt äktenskap. Varför I hela fridens namn inte bara bryta upp? Som sagt är det inte första gången I världshistorian. Men han valde att svika istället..

Den vanliga orsaken varför någon gör så här är feghet. Man är för feg för att bryta upp och klara av livet på egen hand utan att stöttepelare (åtminstone tillfälligt) – men samtidigt vill man ha chansen. Därför passar veckopendlandet utmärkt med I bilden.

På veckorna kan man leva loppan. Under helgerna kan man spela äkta man och familjefar..

Det som förvånar mig ÄNNU mer är att han väntade så här länge innan han erkände. Ända tills det var tvunget. Ända tills det fanns bildbevis..

Undrar hur det känns för Dominikas man nu när han vet vad som försiggick bakom hans rygg. Å ena sidan tigger sambon om ett till barn – å andra sidan ligger hon med ens partikamrat.. (eller "allianskamrat" kanske vore ett mer exakt uttryck)
Citera
2015-02-20, 18:12
Medlem
Citat:
Nu blir jag anno 2015, väldigt nyfiken på vad är det inom dig som får dig, att se på denna kvinna som exprostituerad? Är det rasism eller andra fördomar, jag noterar?

Vad vi vet är, att hon från ung ålder lyckats med att försörja sig själv med framgång i flera karriärer. Att hon ser bra ut och har olika talanger som genererar inkomster kan väl ändå inte vara ett handikapp?

Nu är det enligt min syn på saken, att det är jämbördiga parter som träffat varandra, och det är väl inte så konstigt när de är i samma bransch. Det är inget med Anders som gör honom mer märkvärdig än Dominika. Allt annat är gamla villfarelser om hur klassamhället ser ut!

Det är Dominika - polacken - inte Sabuni vi pratar om. Rasismkortet kan du stoppa tillbaka i fickan..

Anders Borg är väl inte "märkvärdigare" än Dominika. Jag trodde bara att han hade andra värderingar. Det är allt. Nu har det visat sig att båda två tror stenhårt på bluffandet.. man kan bluffa på att vara "artist" utan att kunna sjunga eller dansa.. man kan bluffa på att vara en "politiker med kristna värderingar" - utan att följa de viktigaste budorden..

Allt går. Åtminstone ett tag.
Citera
2015-02-20, 18:48
Medlem
Citat:
Det är Dominika - polacken - inte Sabuni vi pratar om. Rasismkortet kan du stoppa tillbaka i fickan..

Anders Borg är väl inte "märkvärdigare" än Dominika. Jag trodde bara att han hade andra värderingar. Det är allt. Nu har det visat sig att båda två tror stenhårt på bluffandet.. man kan bluffa på att vara "artist" utan att kunna sjunga eller dansa.. man kan bluffa på att vara en "politiker med kristna värderingar" - utan att följa de viktigaste budorden..

Allt går. Åtminstone ett tag.

Bra. Nu är ordningen återställd! Du och jag ha samma uppfattning, även i denna sak.
Citera
2015-02-20, 21:24
Medlem
Krapulants avatar
Citat:

Vad pratar du om!? Dominika "Dommen" Peczynski sålde sex i unga år både på Östermalm och på Malmskillnadsgatan. Att jag är rasist när det kommer till araber och annat pack från Mellanöstern förändrar inte detta tämligen välkända faktum.
Citera
2015-02-20, 22:09
Medlem
Citat:
Vad pratar du om!? Dominika "Dommen" Peczynski sålde sex i unga år både på Östermalm och på Malmskillnadsgatan. Att jag är rasist när det kommer till araber och annat pack från Mellanöstern förändrar inte detta tämligen välkända faktum.

Du är ett troll. Sluta hitta på saker.
Citera
2015-02-20, 23:19
Medlem
Citat:

Det skulle inte förvåna mig alldeles förskräckligt mycket - trots att jag inte har en aning om sanningshalten i det du säger.

Jag skulle faktiskt inte ens bry mig. Det är värre med dem som köper någons kropp än den som säljer.

Det som är mycket värre är återigen denna otrohet. Sveket. Brutna löften. Besvikelsen hos barnen. Besvikelsen hos ens livskamrat..

Hon som försäkrade i media att hon trots att hon själv jobbade som VD för otrohetssajten inte ville vara otrogen gentemot sin sambo.. nähä..
Citera
2015-02-21, 00:27
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Du är ett troll. Sluta hitta på saker.
Troll kan vem som helst slänga ur sig. Trist att inlägg av detta slag tillåts. Men frågan är om du har någon annan information när det gäller DPs fnaskande. Nej, det har du inte. Innan hon blev gold digger sålde hon sex.

Citat:
Det skulle inte förvåna mig alldeles förskräckligt mycket - trots att jag inte har en aning om sanningshalten i det du säger.

Jag skulle faktiskt inte ens bry mig. Det är värre med dem som köper någons kropp än den som säljer.

Det som är mycket värre är återigen denna otrohet. Sveket. Brutna löften. Besvikelsen hos barnen. Besvikelsen hos ens livskamrat..

Hon som försäkrade i media att hon trots att hon själv jobbade som VD för otrohetssajten inte ville vara otrogen gentemot sin sambo.. nähä..
Vad som är värst i sexköpssammanhang är lika ointressant som din åsikt i frågan. Det som är av betydelse är hur folk allmänt ser på faktum att Sveriges finansminister de senaste åtta åren lämnat fru och barn för en exhora. Givetvis varierar åsikterna men du kan vara övertygad om att majoriteten höjer på minst ett ögonbryn.
Citera
2015-02-21, 00:32
Medlem
William Hainess avatar
Om Dominika har sålt sex så ligger det väl helt i Alexander Bards liberalistiska linje?

Snarare så förklarar det varför hon blev vald att vara med i Army of Lovers. Och om det nu är något hon har gjort... bättre att äga det än att ge bort det till folk som kan skuldbelägga henne för det.
Citera
2015-02-21, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Om Dominika har sålt sex så ligger det väl helt i Alexander Bards liberalistiska linje?

Snarare så förklarar det varför hon blev vald att vara med i Army of Lovers. Och om det nu är något hon har gjort... bättre att äga det än att ge bort det till folk som kan skuldbelägga henne för det.

Alexander har ju gjort det själv. Så då är de två.. eller tre ifall rykten om Henemark stämmer.

Återstår att se ifall fler i den gruppen har haft samma erfarenheter..
Citera
2015-02-21, 19:07
Medlem
PandorasAsks avatar
Victoria Greve (på Expressen) döper dom till Dominatrixborgen. Hon är säkert en Domina i sängkammaren och han är den undergivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in