2015-02-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Vänta nu, det är ju precis tvärt om. Det kostar ganska mycket i början men blir lönsamt i längden. Syrier som det blir mycket av nu är väldigt välutbildade, speciellt dom som lyckas ta sig hit.

Du kanske inte har noterat ett jobbskatteavdrag? Om inte så jobbar du inte och då är inte du så jävla lönsam heller.

Det är du som är skräpfolk som drar alla över en kam. Hur kan man säga att alla som kommer hit är skräpfolk? Sanningen är att det kommer en liten andel skräpfolk (precis som att vissa svenskar är skräp) men de allra flesta är helt vanliga människor, som oss andra. Eller juste, dom har ju en annan hudfärg. Shit, läskigt.

Jag har inget emot att diskutera mängden invandring men att göra det och hänvisa till att "dom" är skräpfolk är så jävla ointelligent och verklighetsfrånvänt.

Back on topic så vet man ju faktiskt inte, hans fru kanske har varit en idiot. Eller inte, men det vet inte vi. Nästan alla klagar på Borg och att han lämnar sin fru, precis som hur många andra som helst gör i detta land. Har han något slags extra ansvar att stanna med sin fru för att han är en offentlig person? Han har dessutom inte har något förtroendeuppdrag för närvarande. Jävla idioter, han är en människa som alla andra.

Om hans fru skulle råka vara en idiot, då borde väl Anders inte ha gett offentliga hyllningar till henne i media? Och om nu herr Borg vill framstå som "alla andra" svenskar som lämnar sin fru, då borde han väl inte basunera ut offentligt hur mycket han är för de kristna värderingarna som dels lovar evig trohet och dels lovar att stanna vid sin makes/makas sina och älska henne/honom i nöd och lust.

Anders Borg har lika stort ansvar att hålla vad han har lovat som vem som helst av oss andra. Många håller inte sina löften. Många sviker den person som de låtsas respektera och älska. Som nu denna herr Borg.

För grejen är att det GÅR ju att skilja sig ifall man tröttnar. Problemet är otroheten.. Det går inte att bortförklara.

Köttet är svagt förvisso - men huvudet sitter inte på kuken. Oavsett att man är kåt kan man fortfarande tänka. Åtminstone en del av oss kan det - andra kan inte..

Skulle det inte ha varit sjysstare mot både frun och barnen ifall de hade sluppit Hänt i Veckan -skvallret?

Anders Borg hade kunnat skilja sig FÖRST och börja ragga sen..

Jag undrar hur Anders Borg hade reagerat ifall rollerna hade varit de omvända: frun hade kommit hem och deklarerat att hon minsann inte ha kunnat styra över sina känslor på ett tag..
Citera
2015-02-18, 00:29
Medlem
RingRing2014s avatar
Jag har svårt att sätta ord på denna bisarra skräll-händelse.

Spontant känns det som att detta kommer bli som att skåda en bilkrasch i slowmotion.

För det första, vad ser Dominika i en före detta rollspelande kille med före detta hästsvans, haha.

För det andra, fan vad jag tycker synd om Borgs familj.

För det tredje, jag tror Borg drabbats av hybris efter "framgångarna" och nu slutligen tappat fotfästet, som så många andra när framgången kommer.

Det är lite som att klassens tönt helt plötsligt blir ihop med klassens coolaste brud. Ungefär som att Tobias Billström skulle börja ligga med Lady Gaga. Eller vad sägs om att Erik Ullenhag börjar gänga Samantha Fox.

Föreställ er Ångesten hos Borg när det kraschar med Dominika, när eftertänksamhetens kranka blekhet slår till som en scudmissil, då förståndet kommit ikapp hybrisen. Han upptäcker att hans gamla fru, hans stora trygghet i livet, gått vidare med en annan - ruggigt värre. Då står han där med övre medelålders porrkuk, brallorna nere och ensam i världen, kanske till och med gråtrunkandes på toaletten i ungkarlslägenheten.

Den ångesten.

(För övrigt tyckte jag han var rätt bra som finansminister, men stort minus för massinvandringen under hans tid, katastrof, men han var ju inte direkt ansvarig för den.)
Senast redigerad av RingRing2014 2015-02-18 kl. 00:59.
Citera
2015-02-18, 00:34
Medlem
Dominika separerade från sin sambo (pappan till hennes yngsta barn) strax före jul. När Expressen kontaktade Dominika berättade hon att hon och sambon Yoav hade fattat beslutet att bryta upp och flytta isär.

– Det är inget speciellt som har hänt egentligen. Det som gör att det kommer nu är att det är helger, det är inför helgerna det blir så himla mycket fokus på saker som man kanske inte tänker så mycket på annars, säger hon.

Nu vet vi ju alla (inklusive exsambon) vad det var som hade hänt.. "inget särskilt" - med andra ord. Bara det gamla vanliga..

http://www.expressen.se/noje/extra/d...ar-med-sambon/

Här berättar Dominika att hon inte "vill" vara otrogen mot sin (ex)sambo trots att hon var VD för otrohetssajten..

Nu vet vi alla att sånt här går inte att styra - enligt kärleksparet..

Dominika berättar vidare att det enligt henne själv inte är hela världen om man råkar vara otrogen gentemot sin partner. Bara man inte berättar om detta. För det är det som är det egoistiska i sammanhanget.

Dessutom är det riktigt riktigt fult att få till det med sin mans eller frus bästa vän, vilket är väldigt vanligt eftersom man ofta delar umgängeskrets med sin partner.

Jag kom just att tänka på i vilka kretsar Dominikas exsambo och den här nya kärleken rör sig i.. Sabuni, Reinfeldt, exsambon, Anders Borg…Dominika..

Skulle man inte kunna leta efter en ny partner liiiite längre bort än den absolut närmaste vänkretsen?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article12881944.ab
Senast redigerad av sno 2015-02-18 kl. 00:59.
Citera
2015-02-18, 00:52
Medlem
bradofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradoft
Anders Borg skiljer sig för att ha träffat en missbrukare.

Dominika Peczynski är uppväxt i Bredäng i Stockholm.

Hon började missbruka som 14 åring och runkade av och rånade torskar på Malmskillnadsgatan som tonåring.

Om jag mins rätt så ingick hon i Fältangänget (Karlaplansligan) på 80-talet som var mycket kriminellt belastade redan som tonåringar.

Våldsamheten och brottsligheten som Fältangänget uppvisade var på 80-talet oöverträffbar i Stockholmsområdet.

När grupperingen splittrades genom polisiära åtgärder blev en del av tjejerna i Fältangänget prostituerade b.la Dominika Peczynsk.

Vad som hände sedan med Dominika Peczynski vet ni!
Pinuppa på Tv i programmet Tutti-frutti med Bruno Wintzell och en hel del udda sexuella övningar med Alexander Bard, påtänd på olika droger. Har också träffat personer som medverkat i olika groupies där Dominika Peczynski hade sex i mitten av ringen och en grupp män stod runt om och runkade. Och det var i början på 90-talet.

Att Anders Borg väljer att lämna sin familj för en tidigare prostituerad och galning visar vad jag påtalat länge gällande Anders Borg, ANSVARSLÖS eller bara jävligt kåt.

Det har skrivits en bok om Fältangänget
http://jonasmalmborg.se/?page_id=28

Måste verkligen belysas
Citera
2015-02-18, 00:53
Känn ingen sorg över Anders Borg!?!?

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dominika separerade från sin sambo (pappan till hennes yngsta barn) strax före jul. När Expressen kontaktade Dominika berättade hon att hon och sambon Yoav hade fattat beslutet att bryta upp och flytta isär.

– Det är inget speciellt som har hänt egentligen, Det som gör att det kommer nu är att det är helger, det är inför helgerna det blir så himla mycket fokus på saker som man kanske inte tänker så mycket på annars, säger hon.

Nu vet vi ju alla (inklusive exsambon) vad det var som hade hänt.. "inget särskilt" - med andra ord. Bara det gamla vanliga..

http://www.expressen.se/noje/extra/d...ar-med-sambon/

"Bara det gamla vanliga". F! fan, men hur länge skall detta morderatgänget egentligen få knulla hela det svenska folket i röven? Att en viss Domina här tar den överallt, det vet vi redan, ty hon är inte svensk, men resten då?
F!, fan...
Citera
2015-02-18, 01:04
Medlem
RemeronDreamss avatar
Det var ju rätt mycket mystik kring Reinfeldts kraschade äktenskap, men nu börjar jag på allvar undra över vad det är som försiggått i M-ledningen egentligen.

Reinfeldts namn figurerade ju även hos någon prostituerad i Sydsverige vill jag minnas, där en annan moderat erkände och dömdes.
Citera
2015-02-18, 01:14
Medlem
Jag tycker faktiskt detta är riktigt romantiskt, och de har verkligen äktenskapstycke. Dominka är en snygg och kapabel kvinna som klarat sig bra hittills.

I övrigt måste man medge att damerna i Army of Lovers har något alldeles speciellt, och allt de gör är så dramatiskt och chockerande på ett roligt sätt att följa. Detta är skvaller när det är som bäst!

Jag tänker på en av mina favoritfilmer, En officer och en gentleman, där männen roar sig med kvinnorna runt militärbasen, och sedan sticker. Men inte Richard Gere! Han bär ut sin kvinna från fabriken och alla där på fabriksgolvet, och vi i biosalongen applåderar.

Så det gäller att välja rätt karl om man vill bli behandlad väl och inte dumpad. För en kvinna bedöms enligt männens måttståck och det förtalet de utsätts för av mannen och omgivningen, när de överges.
Citera
2015-02-18, 01:14
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Det var ju rätt mycket mystik kring Reinfeldts kraschade äktenskap, men nu börjar jag på allvar undra över vad det är som försiggått i M-ledningen egentligen.

Reinfeldts namn figurerade ju även hos någon prostituerad i Sydsverige vill jag minnas, där en annan moderat erkände och dömdes.

Tänk detta scenario då:

Det kraschar mellan Borg och Dominika om något år, Dominika är lack som fan på Borg, Dominika är ganska effektsökande som person och relativt vågad i sina uttalanden, vad gör hon då med den information Borg delat med henne, informationen om vad moderatgubbarna höll på med under regeringstiden, Sven Otto Littorin till exempel.

Fan, kanske Dominika är ute efter att skriva en bok i slutänden, tänk vilken djävla kioskvältare och dynamit om hon skulle sitta på den informationen.

Hon är slug Dominika....

Jag väntar på boken...
Citera
2015-02-18, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
(FB) Skvaller om Dominika Peczynski? (Army of Lovers/Mafioso PR)

Detta säger allt! Vilka ledare Reinfeldt och Borg visat sig vara. Den förste avgår och får inget jobb utan bildar ett bolag för att stoppa föredragsintäkter i och den senare blir ihop med en exprostituerad knarkarbrud från Bredäng. Våra moderatpolitiker närmar sig alltmer kungahusets nivå.

Vad är det för fel på en prostituerad?
Citera
2015-02-18, 03:25
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Fan, kanske Dominika är ute efter att skriva en bok i slutänden, tänk vilken djävla kioskvältare och dynamit om hon skulle sitta på den informationen.

Ha, jag slogs av samma tanke när jag hörde om deras "romans".

Visst, män med makt har alltid tilltalat kvinnor, men vafan. Hur länge kan detta vara, speciellt med tanke på Dominikas natur och Borgs rätt gråa personlighet? Jag har liksom svårt att se detta som en "happily ever after" för att uttrycka det milt...
Citera
2015-02-18, 03:28
Bannlyst
Borgs sejour på Kinnevik blir troligtvis kortvarig

Får hoppas han fixade lite put-options vad beträffar nya kärleken.
Senast redigerad av PAC12 2015-02-18 kl. 03:38.
Citera
2015-02-18, 07:25
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ha ha, du pratar om två sociopater som har lagt över 1000 miljarder under åtta år av svenskarnas skattepengar på att massimportera utomeuropeiskt skräpfolk som aldrig någonsin kommer att bli lönsamma sett till statistiken. Allt annat däremot har det sparats in på.

Så nej, Anders Borg kan uppenbarligen inte ekonomi. Får hoppas att han är bättre på att slicka Perzynskis fitta.
Kan du ingenting om politik så skall du inte uttala dej,
Vad har enbart Borg med migrationspolitik att göra i en koalition?
Senast redigerad av Terugflits 2015-02-18 kl. 07:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in