2017-08-05, 13:56
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManganJagg
I min enkla värd är det så att Borgs fadäser under den festen stannar hos de deltagande med dessas omdömen och fördömanden. De flesta har gjort bort sig duktigt nå´n gång, dock betydligt tidigare i livet och lärt sig läxan. Borg har nog varit för präktig för länge, således försenad pubertetsfylla.
DEN ***** SOM SKVALLRAT och sålt uppgifterna till utomstående DÄREMOT skall rullas i tjära och fjädrar ! MÅ DEN LEDE TA DIG !
Tillika med det fjantiga polisbefäl på Norrmalm som struntar i att ta hand om
Hahaha.... den som skvallret i det här fallet har full kredd.
Drömmen vore att någon tagit bilder på AB, dyngrak med lillen svängandes och lägger ut dessa.
Citera
2017-08-05, 13:57
Medlem
Evil_Santas avatar
Om vi förutsätter att han gjort sig skyldig till det som påståtts: Om han inte erkänner brott kan det kanske vara svårt att få vittnen att berätta vad de sett. I dessa kretsarna håller man väl varandra om ryggen. Speciellt när det gäller en hedersknyffel som Anders Borg. I så fall blir utredningen nedlagd. Hans ursäkt är ju inget erkännande, han sa bara att han fått höra att han betett sig olämpligt på ett sätt han inte själv kommer ihåg.

Å andra sidan var någon uppenbarligen villig att läcka till aftonbladet så de kanske är villiga att berätta vad de sett till Polisen också.
Senast redigerad av Evil_Santa 2017-08-05 kl. 14:01.
Citera
2017-08-05, 13:58
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Eftersom han finns kvar så är det väl rimligt att anta att endast du reagerar.

kollade nu så fanns han. vette fan nr jag sökte förut fanns det inga träffar. konstigt.
Citera
2017-08-05, 13:59
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Stuga och stuga. Huset är ett mycket omtalat sommarhus som kallas för villa Tjajkovski.

Ett fantastiskt hus med sina rena och avskalade linjer, så nog var Andras Borg kränkt över att inte få en slaf.

Om du googlar villa Tjajkovski, kan flera bilder ses och det finns många referenser till tidningar och TV program. Dock inget om gästhus, dit Anders Borg förpassades.

Det finns många lämpliga träd på tomten. Typ, ståtliga tallar där de kränkta männen hade kunnat binda fast Anders Borg.

Om det är villa Tjajkovski det rör sig om så tas det upp i detta reportage:

https://www.viafree.se/program/livss...asong-2/329885

Ber om ursäkt om länken redan postats.
Citera
2017-08-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det finns inga belägg för att det som står i trådrubriken, eller vad som annars påstås i tråden, är sant.

Så sant så sant, men om du tänker dig en fylle-fest med 17-20-åringar i skärgår´n så är rubriken rätt kul och knappast så farlig.
Fö undrar jag vad penis-bärsärk är ?
Festen verkar ju mycket lyckad förutom att nå´n snål j-vel säljer till utomstående.
En kul grej är att AB inte vågar publicera bilderna.
En annan kul grej är att de flesta missade vad som hände....
En tredje att det i grunden är en socialhoppande fläskgroda som är avis på Domonika
som är klart misstänkt och mest pissed off verkar hon vara för att Borg inte ens
tilltalade henne......då är man ful !
Citera
2017-08-05, 14:01
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManganJagg
I min enkla värd är det så att Borgs fadäser under den festen stannar hos de deltagande med dessas omdömen och fördömanden. De flesta har gjort bort sig duktigt nå´n gång, dock betydligt tidigare i livet och lärt sig läxan. Borg har nog varit för präktig för länge, således försenad pubertetsfylla.
DEN ***** SOM SKVALLRAT och sålt uppgifterna till utomstående DÄREMOT skall rullas i tjära och fjädrar ! MÅ DEN LEDE TA DIG !
Tillika med det fjantiga polisbefäl på Norrmalm som struntar i att ta hand om

Precis, borde man väl ändå kunnat sköta utan att ringa Aftonbladet? Alla har nog minst en gång gjort bort sig i "privata sammanhang", även om jag anser att Borg gått längre än de flesta.

Och framförallt, skall det vara ok för kvällspressen att publicera namn och bild bara för att en person en gång i tiden satt i regeringen?
Citera
2017-08-05, 14:02
Medlem
Tur för Borg att han inte tog kvinnor mellan benen. Då hade han varit HELT rökt.
Citera
2017-08-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Nu har tydligen han blivit polisanmäld av någon polis från Stockholm som grundar anmälan på det han läst i Aftonbladet. Alltså, det är kanske rent på det sociala planet inte något jättebra att visa snabeln och vara ful i mun på galej men detta får löjliga dimensioner. Med lite fantasi kan man föreställa sig att detta är ett uppdämt förakt gentemot dom andra gästerna då Borg på senare tid kanske insett vad han lånat ut sig till. Efter lång och trogen tjänst förpassas ut till något enkelt gästhus kan väl få vemsomhelst att dra fram könsorganet i affekt.

Däremot när det ser ut som det gör idag i Sverige så blir det bara fånigt med någon polisanmälan i vad jag förmodar antingen är något pinsamt sätt att visa att lagen skall följas eller bara ett allmänt agg mot moderater, speciellt dom som var verksamma under Reinfeldt-eran.

Polisen Samson kan få följa med mig ut ikväll t.ex. så kan vi åka runt i Göteborg lite. Jag lovar att vi på ett par timmar kommer kunna se minst 100 misstänkt narkotipåverkade och hur många trafikbrott som helst. Det kommer inte finnas brist på saker att göra och det måste finnas en viss konsekvens, alla är nämligen lika mycket värda. Det har farbror staten berättat för mig nämligen.
Nja, det är två personer har ringt och pratat med polismannen och velat anmäla och i vissa fall har polisen skyldighet att uppta en anmälan om det finns en anledning att tro att brott har begåtts.
Citera
2017-08-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Stuga och stuga. Huset är ett mycket omtalat sommarhus som kallas för villa Tjajkovski.

Ett fantastiskt hus med sina rena och avskalade linjer, så nog var Andras Borg kränkt över att inte få en slaf.

Om du googlar villa Tjajkovski, kan flera bilder ses och det finns många referenser till tidningar och TV program. Dock inget om gästhus, dit Anders Borg förpassades.

Det finns många lämpliga träd på tomten. Typ, ståtliga tallar där de kränkta männen hade kunnat binda fast Anders Borg.

Jag vet. Det var jag som länkade hit filmen..

Jag använde ordet "stuga" med flit ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det beror säkert på att många har en förmåga att se saker i bara svart eller vitt. Självklart kan man stötte en vän och kollega som gjort något dumt och genomkorkat och samtidigt ha åsikten att lagen måste få ha sin gång och att eventuella brottsoffer måste få upprättelse.

Nej du, det är en riktigt feg dum vidrig kappan efter vinden-typ. Ett av AKB´s stora fel är hennes USLA val av medarbetare och papegojan Tobe´, bara att välja det namnet, är nog uslast.

Han är om möjligt mindre rakryggad än fegisen, men lydige, Morgan Johansson.
Jag får rysningar om den skulle bli justitieminister......
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Alla de moderater som ryggmärgsreagerade och stöttade Borg och på så vis avslöjade att detta inte är ovanligt beteende på borgar-fester lär ångra sig ganska rejält nu när de inser att de inte kommer komma undan med det.

Ser oerhört mycket fram emot när detta tas upp som ett vapen i nästa valrörelse. Man kan inte båda stötta någon som kallar kvinnor för horor och blottar sig, och samtidigt säga sig ha hög moral.

Absolut. De verkar inte ha insett att de genom sitt agerande blottat en sluten värld som har minst sagt stora moraliska problem.
Citera
2017-08-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
På festen deltog även två tidigare statssekreterare, varav en i dag har en roll som chefsekonom inom en av Sveriges tyngsta näringslivsorganisationer och den andra är chef för en av Sveriges viktigaste krigsmaterieltillverkare.
Källa: http://dagensopinion.se/ex-ministern...nfamiljsfesten

Vilka är de två f.d. statssekreterarna som deltog i fyllefesten?

- en har en roll som chefsekonom inom en av Sveriges tyngsta näringslivsorganisationer

- den andra är chef för en av Sveriges viktigaste krigsmaterieltillverkare.

Vilka är dessa?
Gissning: Svenskt Näringsliv samt Saab?
Edit: diskuterades kanske en JAS Gripen affär lite "off the record" där ute i havsbandet? Man ville samlas kring öppna spisen när barnen lagt sig, och över en runda konjak prata om vilka ministrar som skulle mutas och hur Borgs kontakter skulle användas. Nu sket det sig rejält.
Senast redigerad av Simmaellersjunk 2017-08-05 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in