• 1
  • 2
2008-11-03, 01:19
Bannlyst
Människan har ju utvecklats med tiden men kommer någonsin den helt perfekta människan med alla perfekta förutsättningar å gener någonsin att födas?
Citera
2008-11-03, 01:27
Medlem
Scar tissues avatar
Hur skall du definiera perfekt? Olika egenskaper passar ju sig för olika sysslor. En man kan vara perfekt för porrindustrin, utrustad med en penis som klår FB's egen och en välskapt pung i samma storleksordning som en fotboll. Dock kanske detta monsterpaket inte är lika perfekt om mannen förväntas bli världens bästa cyklist.
Detta leder ju till att ingen kommer att kunna uppvisa perfekta egenskaper för alla tänkbara aktiviteter, och därför inte kunna vara perfekt.
Citera
2008-11-03, 01:41
Medlem
Strultomtens avatar
Frågan är om någon någonsin kommer tycka att en annan människa är perfekt. Finns alltid något som kan vara bättre.
Citera
2008-11-03, 01:43
Bannlyst
Så du menar att en man med super stor penis och pung som en fotboll är den perfekta utrustningen för kvinnan?
Citera
2008-11-03, 01:47
Medlem
-Unstable-s avatar
Om det bara är en fråga om tycke och smak så finns det säkerligen en handfull som tror sig vara just perfekta.

Du kanske borde jobba med definitionen först.
Citera
2008-11-03, 02:01
Medlem
Lakroys avatar
För att detta skall kunna ske så måste, enligt min åsikt, samhället upphöra att utvecklas så att människan har x antal miljoner år på sig att bli perfekt anpassade till sin omgivning. Med tanke på att samhället hela tiden förändras och sätter nya krav på oss människor så kommer det nog aldrig ges tillräckligt med tid för att den "perfekta" människan skall kunna skapas.

Sen så är det en fråga om vad som är perfekt?
Det finns säkert redan människor som andra anser som perfekta, medan andra kanske ser dem som ofullständiga...
Citera
2008-11-03, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitch
Människan har ju utvecklats med tiden men kommer någonsin den helt perfekta människan med alla perfekta förutsättningar å gener någonsin att födas?
Alla människor är perfekta
Citera
2008-11-03, 02:43
Medlem
Strultomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakroy
Sen så är det en fråga om vad som är perfekt?
Det finns säkert redan människor som andra anser som perfekta, medan andra kanske ser dem som ofullständiga...

Jag undrar faktiskt om det finns någon människa som med handen på hjärtat kan påstå att den tycker att en annan människa är perfekt..
Citera
2008-11-03, 03:37
Medlem
Lakroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strultomten
Jag undrar faktiskt om det finns någon människa som med handen på hjärtat kan påstå att den tycker att en annan människa är perfekt..

Allt från småflickors fasination av Idol deltagare till psykiskt sjuka stalkers har jag råkat komma i kontakt med, de är bara några av de som tycker att sin idol/förebild är världens underbaraste mest perfekta människa.

Har haft flickvänner som tyckt så om mig (kan tilläggas att jag är låååångt ifrån perfekt) samt personer som jag har tyckt är mer mindre perfekta, så visst finns det.

Sen om det verkligen finns belägg för det eller om det bara är nonsens (vilket det med största sannolikhet är) är ju en annan femma
Citera
2008-11-03, 04:17
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Alla människor är perfekta
vackert

En grej jag tänkt på är hur den tjej i världen som flest killar skulle vilja ha om alla killar fick god tid på sig att med alla möjliga fakta tillgängliga kunna gå igenom alla 3 000 000 000+ på marknaden. Någon där ute går ju faktiskt under denna kategori även om det i realiteten är omöjligt att finna henne! Sen är det givetvis ett kortvarigt stadium att vara kvinnan på täppan etc. men visst är det en kittlande tanke!
Citera
2008-11-03, 04:18
Medlem
belaruss avatar
En lika kittlande tanke är om man själv fick välja vem so helst av 3 000 000 000+ enligt ovan angivna förutsättninga. Hur perfekt skulle inte hon vara mina ögon! Hon skulle vara en på 3 000 000 000!
Citera
2008-11-03, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twitch

Vi har inga belägg för att människan skulle utvecklas, eller ens förändras. Man har visst hittat skelettbitar, samtidigt vet vi att arter dör i löpande band. Darwinismen är en tes som har utvecklats till en tro, en farlig tro.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in