2008-12-29, 21:33
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nej det betyder det inte, och lägg ner den överlägsna tonen tack.

Ok jag ursäktar mig för den överlägsna tonen men min mitt budskap var att man inte innefattar 100% när man generaliserar och det säger ju även ditt citat från Wikipedia: "...kan ge missvisande information om enskilda fall."

Citat:
Du kanske har missat det faktum att vi inte diskuterar hur uppdelningen män/kvinnor är på internet?

Jag sa att det är fler män än kvinnor som söker lättillgänglig sex på Internet. Underförstått menade jag att underskottet på kvinnor skapar en frustration hos en del män som är tillräcklig för att de ska uppsöka en prostituerad.
Citera
2008-12-29, 22:45
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Ok jag ursäktar mig för den överlägsna tonen men min mitt budskap var att man inte innefattar 100% när man generaliserar och det säger ju även ditt citat från Wikipedia: "...kan ge missvisande information om enskilda fall."

Jag sa att det är fler män än kvinnor som söker lättillgänglig sex på Internet. Underförstått menade jag att underskottet på kvinnor skapar en frustration hos en del män som är tillräcklig för att de ska uppsöka en prostituerad.

Etersom prostitution har funnits längre än internet, får du nog söka förklaringarna lite längre bort än så.....
Citera
2008-12-30, 00:00
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfingbird_swe
Etersom prostitution har funnits längre än internet, får du nog söka förklaringarna lite längre bort än så.....

Ja det har du rätt i. Tror dock att det går att härleda till samma fenomen. Efterfrågan är större än utbudet.

Fasen vad krångligt det skulle va och få fram ett så enkelt budskap. Kanske bara är jag som är dålig på att förklara vad jag menar
Citera
2008-12-30, 09:40
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Ja det har du rätt i. Tror dock att det går att härleda till samma fenomen. Efterfrågan är större än utbudet.

Fasen vad krångligt det skulle va och få fram ett så enkelt budskap. Kanske bara är jag som är dålig på att förklara vad jag menar

När du talar om att efterfrågan är större än utbudet börjar du nog närma dig något... Eftersom män köper sex av kvinnor, och är villiga att betala för detta kan du ju tänka dig vad som skulle hända om de prostituerade inte tog betalt. De skulle bokstavligt talat bli sönderknullade, eller så skulle de försvinna från marknaden.

Frågan är varför kvinnor inte i större utsträckning köper sexuella tjänster.

Jag tror inte att det enbart handlar om sexuellt utsvultna personer som köper sex. Många av de som köper sex gör det av andra orsaker, t ex att de går igång på det.
Citera
2008-12-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheeez
Den här tråden riktar sig såklart till dig som har gått/går till prostituerade kvinnor/män för att få sex.

Varför väljer du en prostituerad framför ex ett ragg på krogen? (man kan ju faktiskt få fitta/kuk gratis.....)

Vad tycker du det finns för för och nackdelar med att gå till en prostituerad?

Är det enbart det sexuella du är ute efter, eller är det även någon form av ömhet, närhet eller bekräftelse du är ute efter?

Observera att jag INTE är ute efter att döma någon, moralpredikningar etc.

Utan att klart definera vad som avses med prostitution så är det rätt svårt att
besvara frågan på ett rättvist sätt. Grå-zonen för prostitution dvs betala för att få sexuellt umgänge. Betala i kontanter, gentjänster, boende mat och omsorg, status - ja listan kan göras mycket längre ? Vad gäller i din värld ? När övergår någon till att vara prostituerad ?
Perception is reality - dvs - ens egen uppfattning är ju verkligheten för just den personen. Behöver inte vara just min uppfattning.
Citera
2008-12-30, 18:24
Medlem
MoribundWorlds avatar
Citat:
Är det verkligen det? Jag har noll koll på prostitutionsvärlden, men jag inbillar mig att det finns massor av anledningar till att gå till horor, att det skulle vara eggande, att få utlopp för speciella fetischer med mera. Är det bara folk som inte får knulla annars som går till horor så tycker jag faktiskt ännu mer synd om hororna än jag redan gör.

Måste bara poängtera - jag får knulla annars, bara inte så ofta som jag själv vill. Anledningen till att jag är bitter är av följande anledning:
Förlorade oskulden när jag var 16. Några månader efter knullade jag flera gånger dagligen fram tills att jag var 20. En period knullade jag en ny tjej varje månad i några månader. Det var underbart. Sen plötsligt dog det, och nu har jag inte haft sex på två år. Helt plötsligt tog det STOPP och jag är inne i världens torrperiod. Det är inte acceptabelt, så därför går jag till prostituerade.

Folk brukar säga att jag har för höga krav och att det är därför jag inte får till det. Men jag betalar då hellre för att få knulla en snygg tjej än att gratis få knulla en fet eller ful tjej.
Citera
2008-12-31, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Jag har svårt att tro att du verkligen tror att detta scenario är typiskt för ett s.k. one-night-stand.
De allra flesta är säkert mycket billigare om vi nu skall tala om pengar i sammanhanget.
1500 spänn är långt över jag någonsin spenderat på alkohol under ett dygn och med sl tar du dig från Årsta till exempelvis centralen på 19 minuter för några tior.
Försök gärna igen men var lite ärligare nästa gång.

Själv är jag övertygad att de flesta sexköpare har en brist i sitt utseende och/eller personlighet vilket gör att de finner det svårt med att antingen skapa relationer eller att få dem att vara.

Nu ska du inte vara sån. Jag är under 30, haft sex med över 40 tjejer av olika storlekar och förpackningar (betaldamer ej inkluderade) så nånstans måste jag ju se bra ut.

Jag går dit för det är lätt, vi båda vet vad handlar om och inget snack efteråt. Punkt.
Citera
2008-12-31, 10:18
Medlem
Biologi, pris, moral

Svaret till varfor sa pass manga man (inte bara i Sverige eller idag, utan i hela varlden och historiskt sett) koper sex ar framforallt kopplat till biologi. Man och kvinnor har totalt annorlunda sexualdrifter vilket skapar en enorm diskrepans vad galler efterfragan och utbud pa kortsiktiga sexuella relationer. Man kan teoretiskt gora flera hundra kvinnor gravida under 9 manader men kvinnor kan bara foda ett barn. Man ar biologiskt programmerade att ha mycket mer sex for att kunna sprida sina gener vidare medan kvinnor ar biologiskt programmerade att vara mer forsiktiga i sina val. Det finns och har givetvis funnits undantang, men dessa har genom naturens urvalsprocess obarmhartigt "been weeded out of the genepool" som man sa poetiskt sager pa engelska.

Skulle ni saga att Hugh Grant ar ocharmig? Att han ar ful? Att han inte ar social kompetent? Kanske fotbollsspelare som Ronaldo (portugisen) inte kan fixa brudar gratis? Bada tva ar kanda sexkopare. De koper sex for att deras sexuella drift ar sapass stark att de helt enkelt for nojes skull tycker om att satta pa en prostituerad da och da.

Fragan ar alltsa totalt felstalld som nagon papekade tidigare. Med tanke pa denna enorma brist pa utbud for mans sexuella behov ar fragan inte varfor vissa gar till prostituerade, utan varfor inte alla gor det. Svaret ar som redan namnt framforallt kopplat till moral och pris. I lander dar moralen ar mer liberal vad galler prostitution och priserna ar pa en rimlig niva besoker betydligt mer man prostituerade.
Citera
2009-01-02, 12:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansgabriel81
Svaret till varfor sa pass manga man (inte bara i Sverige eller idag, utan i hela varlden och historiskt sett) koper sex ar framforallt kopplat till biologi. Man och kvinnor har totalt annorlunda sexualdrifter vilket skapar en enorm diskrepans vad galler efterfragan och utbud pa kortsiktiga sexuella relationer. Man kan teoretiskt gora flera hundra kvinnor gravida under 9 manader men kvinnor kan bara foda ett barn. Man ar biologiskt programmerade att ha mycket mer sex for att kunna sprida sina gener vidare medan kvinnor ar biologiskt programmerade att vara mer forsiktiga i sina val. Det finns och har givetvis funnits undantang, men dessa har genom naturens urvalsprocess obarmhartigt "been weeded out of the genepool" som man sa poetiskt sager pa engelska.

Skulle ni saga att Hugh Grant ar ocharmig? Att han ar ful? Att han inte ar social kompetent? Kanske fotbollsspelare som Ronaldo (portugisen) inte kan fixa brudar gratis? Bada tva ar kanda sexkopare. De koper sex for att deras sexuella drift ar sapass stark att de helt enkelt for nojes skull tycker om att satta pa en prostituerad da och da.

Fragan ar alltsa totalt felstalld som nagon papekade tidigare. Med tanke pa denna enorma brist pa utbud for mans sexuella behov ar fragan inte varfor vissa gar till prostituerade, utan varfor inte alla gor det. Svaret ar som redan namnt framforallt kopplat till moral och pris. I lander dar moralen ar mer liberal vad galler prostitution och priserna ar pa en rimlig niva besoker betydligt mer man prostituerade.
Du säger ju emot dig själv i det fetmarkerade stycket? Om de är så snygga och charmiga så behöver de väl inte köpa sex? Du får bestämma dig, man kan inte ha en sexualdrift som är väldigt stark samtidigt som man knullar för nöjes skull, som du skriver.
Citera
2009-01-02, 14:21
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Du säger ju emot dig själv i det fetmarkerade stycket? Om de är så snygga och charmiga så behöver de väl inte köpa sex? Du får bestämma dig, man kan inte ha en sexualdrift som är väldigt stark samtidigt som man knullar för nöjes skull, som du skriver.

Jag har sett dig skriva flera motargument till diverse teorier i denna tråd men det finns ju faktiskt män som besöker eskorter ändå. Du har inte möjligtvis en teori om varför?
Citera
2009-01-02, 14:40
Medlem
BlueStars avatar
Citat:

Johnny, ställ dig då frågan: Varför köper snygga, charmiga, framgångsrika män sex när de egentligen inte behöver det? Skälen är förmodligen lika många som sexköparna själva men jag tror att de helt enkelt gör det för spänningens skull. Det är något moraliskt tveksamt, i vissa fall (som här i Sverige) olagligt, konsekvenserna om de åker fast kan bli ödesdigra (även om de inte blev det i Hugh Grants fall). Förbjuden frukt smakar bäst som det heter.
Citera
2009-01-02, 15:44
Medlem
Grandesporross avatar
Självklart kan inte detta ämne få ett konkret svar.

Men som om man tittar på prostitution som en tjänst man köper och jämför med t.ex om jag som privatperson har problem med datorn och behöver hjälp. Vi säger att jag har en bekant som kan hjälpa mig med detta, men kanske inte när jag vill eller andra möjliga önskemål. Man kan då inte kräva dessa, om man då köper denna tjänst så kan man enkelt få sina önskemål uppfyllda när man vill hur man vill istället.

Jag tror detta är den vanligaste anledningen till att man går till en hora. Inte för att man är ful lr att man inte fått något på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in