2008-11-02, 21:00
Medlem
sunnyjims avatar
Hur ser internhumorn ut i er familj eller vänskapskrets? Har ni t.ex. något skämt som ni tycker är fantastiskt roligt, men som en utomstående aldrig någonsin skulle kunna uppfatta som roligt?

Kanske det till och med är så att ni under årens lopp dragit internskämtet så långt så att en utomstående skulle tycka att ni är helt dumma i huvudet om de fick ta del av skämtet?

Själv har vi i vår familj ett internskämt om en alkoholiserad släkting som ringer till oss varje dag. Under årens lopp har denna "terrorringning" blivit till ett skämt i sig själv. Roligast är det dock när jag säger till min bror att "du har telefon!" och då tror han att det är någon kompis, men när jag ger honom telefonen är det våran alko-släktings nummer som syns på displayen.
Citera
2008-11-02, 21:06
Bannlyst
Jag kan ta ett exempel.

"Är du mogen? Ut på krogen eller? Krååååååååååååååååååågen. Hämta brudarna med biiiiiiiiiiiiiilen."

Även en del svordomar förekommer. Typ "Käft din jävla hora, sug kuk då, fittunge, stick äckel". Det roligaste är att folk i omgivningen uppfattar hela situationen som allvarlig.
Citera
2008-11-02, 21:26
Medlem
Rövs avatar
Att bryta på finska är det vanligaste.
Citera
2008-11-02, 22:17
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Jag kan ta ett exempel.

"Är du mogen? Ut på krogen eller? Krååååååååååååååååååågen. Hämta brudarna med biiiiiiiiiiiiiilen."

Även en del svordomar förekommer. Typ "Käft din jävla hora, sug kuk då, fittunge, stick äckel". Det roligaste är att folk i omgivningen uppfattar hela situationen som allvarlig.

Är nog något liknande detta, att vi ofta säger, egentligen helt sjuka förolämpningar till varandra men som ingen bryr sig om. Fast hör man det och inte känner oss så kan jag tänka mig att man reagerar.
Citera
2008-11-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av battan--

Samma för mig och mina vänner. Vi tycker även att nazistgruppen HMF är hysterisk roliga och brukar dra oneliners från deras låtar i stil med:
"I massgraven ligger du still, nu kan du va bög hur mycket du vill" och
"Vi vet hur bögar ska tas, det är inte bara judar som dör av gas"
Citera
2008-11-02, 23:35
Medlem
setermannens avatar
Internhumor bland mina vänner bygger mycket på Rolf Peter Andersson och "normala" människor man stött på. Sen myntar man ju härliga citat inom vänkretsen också.

Favorituttryck är "Sinnessjuka människor", har man hört Rolf Peter säga det kan man använda det till precis allt.
Citera
2008-11-02, 23:45
Medlem
Hjälp jag kan inte sluta tänka på snäckskal!
Citera
2008-11-03, 00:34
Medlem
När min mormor gör iordning mackor så smyger jag alltid och tar en tugga.

Kul som fan!
Citera
2008-11-03, 14:44
Medlem
Kapten-Ns avatar
I min familj kör vi med "MAH BOI" och citat från Phoenix Wright spelen, som även mor spelar
Citera
2008-11-03, 15:56
Medlem
SpiritualCitys avatar
"Tack Mats" och många "team america" citat.
Citera
2008-11-03, 19:06
Medlem
ºAluminiumºs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelBullen86
När min mormor gör iordning mackor så smyger jag alltid och tar en tugga.

Kul som fan!

lol? xD
Citera
2008-11-03, 19:18
Medlem
RickardTheBraves avatar
Min morfar säger alltid "Men ska du inte ta av dig masken då vi äter?" Varje gång vi ska fika/äta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in