2009-03-01, 21:53
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshima

en sak som jag undrar, om man tar hGH i höga doser, sedan slutar med det, hur lång tid tar det att återställa sin normala GH balans i kroppen efter att preparatet har gått ut ur kroppen? blir man nedstängd av att trycka hGH över huvudtaget, på samma sätt som man blir nedstängd av testo när man trycker det?

mvh

undra samma sak...
Citera
2009-03-02, 00:07
Medlem
Nedstämdhet och hormonniver

Hur en individ reagerar på kraftigt förhöjda nivåer av ett hormon är inte möjligt att förutsäga- se det jag skrev om medicinska sanningar. Men vittnesmål finns av de som tar hGH i föryngringssyfte (främst i USA) om raka motsatsen- att man blir piggare och får ny sexuell energi. Det är väldigt lite forskat på de mentala effekterna av hGH-användning, så här lämnar jag öppet för dem med egen erfarenhet att fylla i.

Frisättningen av alla hormoner i kroppen fungerar med s.k feed-backhämning, ungefär som en limiter i ljudsammanhang. Höga nivåer av hormonet gör att den kroppsegna produktionen avtar. Ju längre man artificiellt höjer sina hormonnivåer, desto längre tar det för kroppen att omma igång igen. Så att fråga "hur länge?" är lite som att fråga "Hur långt är ett snöre?". Allt beror på vilka doser och hur lång din kur har varit. Generellt kan man säga att regleringen av hormonproduktionen i hypofysen sker på gennivå- cellerna tystar ner avläsningen av vissa gener i sitt DNA. Genreglering är ingen snabb process, och förändringar sker under veckor snarare än dagar. Så räkna med minst en månad. Trötthet, ökande fettmassa och depressionstillstånd får man också vara beredd på under den perioden.

MEN... var också medveten om den risk du tar. Det finns fall där cellerna låser sig i ett underproduktivt stadium, och nivåerna blir aldrig desamma igen. Det är mycket ovanligt, men får gräsliga konsekvenser- lite som de enstaka fall av LSD-utlöst psykos som man läser så mycket om.
I andra fall har det varit insulinnivåerna som blivit störda. GH påverkar i allra högsta grad insulinnivåerna i kroppen, och mycket av hormonets anabola verkan tycks kopplat till kroppens mest anabola hormon- insulin.
TA DÄRFÖR ALDRIG hGH OM DU HAR ELLER HAR RISK ATT DRABBAS AV DIABETES! . Det kan vara livsfarligt. Så mycket är inte kuren värd- det är ju faktiskt inte ens säkert att du får någon effekt alls.
Citera
2009-03-02, 06:23
Medlem
när du skrev att kroppen inte kan bilda fler celler på något vis så måste jag fråga om rent IGF-1 Prepparaten som säljs med just den marknadsföringen.

Är det bull menar du?

Mvh Dell
Citera
2009-03-02, 08:40
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
när du skrev att kroppen inte kan bilda fler celler på något vis så måste jag fråga om rent IGF-1 Prepparaten som säljs med just den marknadsföringen.

Är det bull menar du?

Mvh Dell

Den kan bilda fler celler, annars hade vi varit döda för länge sedan. Dock kan inget preparat i hela världen öka antalet muskelfibrer du har, du föds med ett visst antal och det stannar så hela livet ut. Såvida du inte tappar några på nått visst sätt
Citera
2009-03-02, 09:22
Medlem
@ TS:
Mycket trevlig o bra info, om du sitter på mera info e du välkommen o dela med dig.
Mvh// SB
Citera
2009-03-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr2T
Du har aldrig kurat va?

Jag kurar Testosteron och är bara mer lättirriterad. har man den minsta självkontroll så undviker man raseriutbrott jävligt bra.
Citera
2009-03-02, 09:32
Medlem
OKEJ undvik en massa oneliners och smileys nu. Jag har raderat en del helt ovidkommande tramsande.
//Moderator
Citera
2009-03-02, 12:32
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixe
Frisättningen av alla hormoner i kroppen fungerar med s.k feed-backhämning, ungefär som en limiter i ljudsammanhang. Höga nivåer av hormonet gör att den kroppsegna produktionen avtar. Ju längre man artificiellt höjer sina hormonnivåer, desto längre tar det för kroppen att omma igång igen. Så att fråga "hur länge?" är lite som att fråga "Hur långt är ett snöre?". Allt beror på vilka doser och hur lång din kur har varit. Generellt kan man säga att regleringen av hormonproduktionen i hypofysen sker på gennivå- cellerna tystar ner avläsningen av vissa gener i sitt DNA. Genreglering är ingen snabb process, och förändringar sker under veckor snarare än dagar. Så räkna med minst en månad. Trötthet, ökande fettmassa och depressionstillstånd får man också vara beredd på under den perioden.

Går det inte påskynda processen att få tillbacks egenproduktion? Tänkte på GHRP-6 eller dylikt?
Läste nånstans ökad mängd IGF berättar kroppen att sluta producera GH, stämmer det?

Har noll koll om hgh, tacksam för allt info...

Mvh M
Citera
2009-03-02, 13:18
Medlem
Inzaneswedens avatar
Vart fan har du fått detta fakta ifrån om man får fråga?
Citera
2009-03-02, 13:58
Medlem
plugga

Var jag får informationen ifrån? Haha, jag sitter just nu på en tretimmarsföreläsning i kirurgiska metoder... läs, och du skall veta. Jag här plöjt igenom de senaste tio årens forskningsrapporter om GH och läst till läkare i snart fem år. Dessutom är jag träningsfantast och har tagit ett antal kurer- något jag slutade ganska kvickt med när jag läst medicin ett tag. Det håller inte. Men alla har rätt att fatta sina egna beslut, bara de har tillräckligt med fakta.

Om IGF1: kroppens produktion av hormoner styrs av s.k feed-back-loopar. De celler som utsöndrar hormonet känner hela tiden av hur mycket hormon som finns i blodet. När nivåerna är höga minskas produktionen.

Det hormon som utsöndras från hypofysen och styr testiklarnas produktion av testosteron heter FSH- follikelstimulerande hormon- och testosteron (eller andra AAS) minskar FSH-produktionen. Därför tar vissa kurare hCG under och efter kuren, eftersom det hormonet har samma effekt som FSH.
GH- produktionen styrs av IGF1 eftersom IGF bildas i levern som svar på GH. Feedback. Lite som en limiter i ljudsammanhang. Kroppen kommer alltid att kämpa för att återskapa den balans den hade från början, helt enkelt för att det är då den fungerar bäst. Den gör det genom feed-back, men också genom att minska antalet receptorer som tar emot hormonet ute i musklerna och andra vävnader. Därför är det onödigt, farligt och korkat att gå på kurer längre än en eller två månader för AAS, eller tre för hGH. För T3/T4 (cytomel/levaxin) gäller andra, kortare kurer och STOR försiktighet eftersom det är snabba och kraftiga hormoner som styr bl.a hjärtats funktion.

Om muskelceller: alla påståenden om ökat antal är LÖGN. Inget hormon ger fler. Det finns muskelstamceller som kan växa till, kallade satellitceller, men de aktiveras som svar på stora skador, inte hormonnivåer.
Citera
2009-03-02, 17:19
Medlem
Inzaneswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixe
Var jag får informationen ifrån? Haha, jag sitter just nu på en tretimmarsföreläsning i kirurgiska metoder... läs, och du skall veta. Jag här plöjt igenom de senaste tio årens forskningsrapporter om GH och läst till läkare i snart fem år. Dessutom är jag träningsfantast och har tagit ett antal kurer- något jag slutade ganska kvickt med när jag läst medicin ett tag. Det håller inte. Men alla har rätt att fatta sina egna beslut, bara de har tillräckligt med fakta.

Om IGF1: kroppens produktion av hormoner styrs av s.k feed-back-loopar. De celler som utsöndrar hormonet känner hela tiden av hur mycket hormon som finns i blodet. När nivåerna är höga minskas produktionen.

Det hormon som utsöndras från hypofysen och styr testiklarnas produktion av testosteron heter FSH- follikelstimulerande hormon- och testosteron (eller andra AAS) minskar FSH-produktionen. Därför tar vissa kurare hCG under och efter kuren, eftersom det hormonet har samma effekt som FSH.
GH- produktionen styrs av IGF1 eftersom IGF bildas i levern som svar på GH. Feedback. Lite som en limiter i ljudsammanhang. Kroppen kommer alltid att kämpa för att återskapa den balans den hade från början, helt enkelt för att det är då den fungerar bäst. Den gör det genom feed-back, men också genom att minska antalet receptorer som tar emot hormonet ute i musklerna och andra vävnader. Därför är det onödigt, farligt och korkat att gå på kurer längre än en eller två månader för AAS, eller tre för hGH. För T3/T4 (cytomel/levaxin) gäller andra, kortare kurer och STOR försiktighet eftersom det är snabba och kraftiga hormoner som styr bl.a hjärtats funktion.

Om muskelceller: alla påståenden om ökat antal är LÖGN. Inget hormon ger fler. Det finns muskelstamceller som kan växa till, kallade satellitceller, men de aktiveras som svar på stora skador, inte hormonnivåer.

Tvekar inte på att ditt info är felaktigt, vore kul att se dina källor bara.

Mvh
Citera
2009-03-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzanesweden
Tvekar inte på att ditt info är felaktigt, vore kul att se dina källor bara.

Mvh

Hej
Finns flera studier på friska tränande individer som bekräftar just det faktum att det inte sker nån muskeltillväxt( undantaget hos AIDS-patienter) vid tillförande av GH
Som sagt, världens dyraste Fettbrännare
Samma gäller det ökade IGF-nivåen som följd av GH och otroligt nog finns det fortfarande individer som tror att det sker muskeltillväxt.

Mixe:
Bra skrivet

Mvh Jack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in