2011-03-23, 10:54
Medlem
En batteridriven vinkelslip!? Du måste skämta!!! Tror du valvet är 5mm tjockt?
Nej du hem och slipa mer på din idé. Varför spilla tid på att klippa kablar? Larmet har säkert redan gått när ni kommer så långt så skit i det och spara tid...

Skulle jag vara du skulle jag samla burkar på stan eller sitta och tigga i ett hörn så slipper du sitta minst 4 år för grovt rån...
Citera
2011-03-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
jag har fantisert lite och lever lite i en fantasi värld, detta drömde jag

Planen:

Klockan 09:12 tar jag och min kompis min snor en mope och kör till swedbank på
No*d*n*ki*lds*ga*an.

09:17 Vi stormar banken med softairgun 1 glock softairgun (ser riktigt ut) 1 shotgun softairgun svart ( ser också jävligt riktig ut )

Vapnet (bild) http://img9.imageshack.us/i/p1220892c.jpg/

09:18 Alla blir chockade och slänger sig på golvet på våra komandon, sedan hoppar vi in bakom disken och klipper av alla sladdar till larm och övervaknings kamer med en liten bultsax, vi har sedan en batteridriven vinklslip som min polare sågar upp valvet med medan jag vaktar folket.

09:19 Vi tar alla pengar i påsar och slänger ut 5 stycken hemmagjorda rökbomber 2 i lokalen och 3 utanför entren, i röken springer vi till moppen och slänger i pengarna under sadlen (pudan), vi ska alltså har en moppe med stor puda.

09:20 kör iväg från banken stannar utan för mitt hus, slänger in pengarna, forsätter till en dunge som inte ligger så långt därifrån, där dumpar vi moppen och bytar kläder sedan går vi hem till mig.

Som ni ser tar allt detta cirka 5 minuter alltså mellan 200 000 - 1 000 000 på FEM MINUTER!

Så jag undrar av er som har lite kunskap inom detta, vad kan jag förbättra i min plan, några fler ideer?

vill endast ha seriösa svar TACK!

Låter som en oerhört vattentät plan!
Antar att inlägget inte är särskilt seriöst. Låter som en dålig film.. Pengar som ligger färdigpackat i påsar och hur fan skulle du få plats med dessa påsar i det lilla mopedutrymmet?

Många av dagens bankkontor har inte trådar som hänger löst som vem som helst kan klippa av. Samt att många bankkontor har larm som går igång av smällar eller höga ljud.

Faktum är att många bankvalv även är utrustade med sirener vars uppgift är att låta så mycket som möjligt för att det i princip ska vara omöjligt att vistas inne i rummet.
Senast redigerad av han22on 2011-03-23 kl. 11:08.
Citera
2011-03-23, 11:14
Medlem
Citat:
jag har fantisert lite och lever lite i en fantasi värld, detta drömde jag

Planen:

Klockan 09:12 tar jag och min kompis min snor en mope och kör till swedbank på
No*d*n*ki*lds*ga*an.

09:17 Vi stormar banken med softairgun 1 glock softairgun (ser riktigt ut) 1 shotgun softairgun svart ( ser också jävligt riktig ut )

Vapnet (bild) http://img9.imageshack.us/i/p1220892c.jpg/

09:18 Alla blir chockade och slänger sig på golvet på våra komandon, sedan hoppar vi in bakom disken och klipper av alla sladdar till larm och övervaknings kamer med en liten bultsax, vi har sedan en batteridriven vinklslip som min polare sågar upp valvet med medan jag vaktar folket.

09:19 Vi tar alla pengar i påsar och slänger ut 5 stycken hemmagjorda rökbomber 2 i lokalen och 3 utanför entren, i röken springer vi till moppen och slänger i pengarna under sadlen (pudan), vi ska alltså har en moppe med stor puda.

09:20 kör iväg från banken stannar utan för mitt hus, slänger in pengarna, forsätter till en dunge som inte ligger så långt därifrån, där dumpar vi moppen och bytar kläder sedan går vi hem till mig.

Som ni ser tar allt detta cirka 5 minuter alltså mellan 200 000 - 1 000 000 på FEM MINUTER!

Så jag undrar av er som har lite kunskap inom detta, vad kan jag förbättra i min plan, några fler ideer?

vill endast ha seriösa svar TACK!

Inte för att verka sådär nu men, tror inte ni får några 200k, kompisen gjorde ju bankrån fick 2år, han fick 60k med sig. Förra året.
Citera
2011-03-23, 11:18
Medlem
Kass plan. Skaffa riktiga vapen för fan. Köp handgranater, vem fan vill bråka med en kille med handgranater?
Citera
2011-03-23, 11:30
Medlem
glazersouts avatar
Du failar ju redan då du säger att du ska "klippa alla larmsladdar". Vad tror du händer då?
Citera
2011-03-23, 11:39
Medlem
ArischManns avatar
Finns väl ett klipp som passar mycket in på det du skriver om men i klippet springer polisen ikap dom och slänger dom i backen XD du borde se det! snälla nån länka
Citera
2011-03-23, 12:11
Medlem
Dr.Spins avatar
Bara jag som tyckte bilden på Melissa var sjukt snygg?

OnT. Jag tror det kommer gå strålande för dig TS. Det finns ett kontor vid St. Eriksplan som gärna tar emot dig i veckan. Behåll gärna den röda flärpen längst ut på puffan så kan du säga att det var ett skämt om du mot all förmodan åker dit. Om du bara uppträder hotfullt så kommer ingen våga trycka på larmet.
Citera
2011-03-23, 12:21
Medlem
Asiktens avatar
Såga upp ett bankvalv med en vinkelslip? Och på köpet på 1 minut?

Och ditt sätt att ta han om larmet var ju även det lustigt.

Haha en liten efterföljare till Shakedemus? (Eller vad han hette?)
Citera
2011-03-23, 13:00
Medlem
htebacinoms avatar
Citat:
Förlåt mod om jag har placerat det fel men jag är ganska ny här

Kanske lite för ny, sisådär 5 år...

OnT, Go for it! Det låter fett trovärdigt att två grabbar på 14 vårar glider in med två eldvapen för att sedan sticka därifrån med bankens alla pengar... Sen finns det också många banker som inte heller hanterar kontanter av säkerhetsskäl. Summasumarum, du suger.
Citera
2011-03-23, 13:20
Medlem
Calle.s avatar
Istället för att slösa dina föräldrars stulna pengar på mopeder, soft air guns och vinkelslipar, köp en biljett hem.
Nu vet jag förvisso att blattar ligger en sjuhelvetes massa år efter i utvecklingen, är allt för ofta inavlade, samt innehar ett genomsnittligt lågt IQ, men hur i hela fridens namn tänker du när du får för dig att öppna ett bankvalv med en vinkelslips? En vinkelslip som dessutom är batteridriven.
Citera
2011-03-23, 13:20
Medlem
d3nkatts avatar
Om man ska såga sig in i valvet ? Tror du inte att det finns något säkerhets grej. Att de LÅSER sig extra mycket eller vad man ska säga. Det är ju inte direkt en liten eller SMAL dörr du ska igenom ?

Sen som en annan skrev, att om du klipper alla sladdar lär ju hela skiten larma haha. Lycka till iaf M*l*i*
Citera
2011-03-23, 13:24
Medlem
älskar att ni räknar med att inom loppet av 3 min hinna råna banken, bryta er in i valvet med en vinkelsåg och sedan fly ifrån platsen och hinna hem till dig. Fine om man är Superman men du verkar inte vara det

Men kör med denna plan! Utmärkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in