Citat:
Ursprungligen postat av toxicvaccine
Jag och några nära vänner har diskuterat detta nu i något år om att vi behöver stadigt med pengar och därför råna en bank. I början planerade vi inte särskilt mycket utan talade enbart om hur själva ingreppet skulle gå till. Det har nu gått ett år om inte lite mer och vi har börjat planera detta på riktigt. Vi är inga rädda killar utan vi älskar utmaningar och adrenalin plus att vi behöver pengarna, så jag kan tro att detta kommer gå bra utan några felsteg.
Strategierna
Tänkte ta min väns bil (utan registreringsskylt) och göra detta dåd. En skåpbil ska finnas på plats också. Vi är laddade med samma sorts pistoler som svenska polisen bär på. Vi har planerat sekunderna från att vi kliver innanför banken fram tills vi åker därifrån. Det kan inte gå fel! Skåpbil-killen ska sakta men säkert glida in "någonstans i Göteborg" samtidigt som vi tömmer skiten på pengarna vi behöver. Problemet är att vi inte vet om det finns tyst larm.. Därför måste vi vara jävligt säkra på att det inte är någon som är utom räckhåll.
När vi är klara där inne går vi ut, slänger in allt de vi har i skåpbilen, lämnar bilen vi åkte dit med, med en sprängladdning sittandes mellan sätena.
Bortsprängd bil, inga fingeravtryck efter handskar. Kameran fångar inte våra ansikten, vi kör glada och nöjda därifrån and got cash for 10 years!
Nu kommer frågan: Finns det risker? Kan snuten på något sätt få tag på oss efter detta? Enligt oss kan dom inte.. Jag har sagt en tredjedel av planerna här just nu. De andra är för riskabelt att skriva ner på denna sida även om det är anonymt.
Jag förslår värdetransport med (insidertips), men ska du ta banken så ska du lära dig deras rutiner, känna banken som om det våre ditt hem! Tex på morgonen fyller kassorna från stora valvet ( den är öppen under tiden de fyller kassorna! Så var det förut, borde vara samma nu också!
Jag tycker att ni ska ha större vapen än polisen "skrämsel taktik", vanliga polisen ger sig inte på er med större vapen! Larm eller inte skitsamma? Hinner polisen komma och ni träffar på de så visa vapnet tydligt och skjut varnings skott i LUFTEN, så förstår de att de inte ska bråka och riskera sina liv, sen åker ni därifrån hur lungt som helst. Följer nån bakom er ska ni stanna och även varna där på samma sätt! Det med bilarna och flyktvägen får ni komma på bättre plan än det ni här!
Ta bank med många kunder=mycket kontanter, ta lönehelgen!
Skjut aldrig mot polisen eller mot människor då får ni Sveriges poliskår på er!
Akta er för tjallare? Akta er för kamera på vägar och bensinmackar!
Mitt sista råd: fundera på andra sätt att tjäna pengar på än att riskera långt fängelsestraff!
Det går att pengar på annat sätt!
Annars om ni bestämt er och är redo och tänkt på konsekvensa så önskar jag er lycka till!