2011-03-23, 06:33
Medlem
Penetreights avatar
Banken på Nordenskiöldsg. öppnar klockan 10. Att komma in i valvet med en batteridriven vinkelslip går inte. Klippa av sladdar till larm helt utan vetskap är inte så klokt, du vet inte om larm utlöses pga det eller om ni äns hittar till larmen (personalen hade nog kunnat avleda er till vilka kablar som helst ifall ni frågade dem). Kasta rökbomber för att...? Du kollar för mycket på Marvelserier.

Men jag tycker du ska köra. Gör en update när du kommer ut från ungdomsanstalten alternativt är klar med ungdomstjänsten.
Citera
2011-03-23, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
09:18 Alla blir chockade och slänger sig på golvet på våra komandon, sedan hoppar vi in bakom disken och klipper av alla sladdar till larm och övervaknings kamer med en liten bultsax, vi har sedan en batteridriven vinklslip som min polare sågar upp valvet med medan jag vaktar folket.

09:19 Vi tar alla pengar...
Om du hittar en batteridriven vinkelslip som kapar upp ett bankvalv på en minut så vill jag fan veta märket på denna.
Annars låter de som en toppenplan, kör på de
Citera
2011-03-23, 07:15
Medlem
Såga upp ett bankvalv med en vinkelslip på en minut.

Klarar du av det så ska jag suga av dig.
Citera
2011-03-23, 08:24
Medlem
Tror du att banken har 500.000-1.000.000 i cash? nej.
Kolla upp skillnaden mellan Rån och Grovt Rån (alltså med eller utan vapen)
Ni kommer inte att kunna "klippa" av några sladdar för att hindra larm.
Ni kommer vara så nervösa så ni gör bort er / gör på er
Lyckade bankrån, lyckas proffs med, inte 17åringar med moped.

Stanna hemma och kolla på en film istället "heat" är ett bra förslag.
Citera
2011-03-23, 08:31
Medlem
absentiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Jag och mina polare hade tänkt att göra såhär på banken vid dro**ning*atan *3

09:23, polare 1 springer in på banken och ser lite casual ut.
09:24, polare 1 drar fram snoppen och gör helikoptern (eftersom att polarn har en riktig FB balle så kommer alla bli helt till sig, omöjligt att dom inte blir hypotiserade av den)
09:24:30, medans polare 1 upperhåller alla med att göra helikoptern med snoppen så smyger jag och polare 2 in med var sin mp5a som vi köpte (BAXXADE) dagen innan på teknikmagasinet (http://www.teknikmagasinet.se/prod/mellan_bild/620053.jpg, bild på den)
09:25, Vi är frame vid disken och glider snabbt över till andra sidan medans polare 2 slå in huvudet tyst och säkert på hon som står där, alternativt kastar sig över och slår till henne/honom i kassan så han/hon svimmar. Polare 1 gör fortfarande helikoptern och alla kollar på och blir farsinerade.
09:26, vi smyger oss förbi alla bakom i kassan och öppnar valvet. Eftersom jag är en level 17 Tjuv med 14 agility och 10 lockpicking så får jag upp valvet utan problem med hjälp av en skruvdragare, skruvmejsel och en hammare. Och inte glömma ett par aleminium borrar som man kan borra metal med!
09:27, eftersom är pro tjuv med bra lockpicking skills så får jag upp låset och polare 2 fyller snabbt våra ryggsäckar med pengar (Lixom bara sådär 10-25 miljoner svenska kronor) och vi smyger säkert tillbaka ut igen där vår flykt bil står. Polare 2 står fortfarande och gör helikoptern.
09:28, Jag och polare 2 är ute i flyktbilen, polare 2s gamla moped (yamaha DX7a, trimmad såklart och går i 50km/h) och vi visslar så polare 1 gör ett sista varv med snoppen som får alla att trilla på golvet samtidigt som han smiter ut på gatan och hoppar upp på moppen med mig och polare 2. Eftersom vi har tidigare åkt 3 styckna på moppen (Upp till 6 har vi vart, ballt va?) så glider vi därifrån utan problem och snuten kommer ju inte eftersom vi smög in så jävla bra. Jag och polare 2 är duktiga på att smyga.
09:30, vi glider till vårt huvudläger där vi splittar på pengarna och sen tar oss till någon exotiskt land med hjälp av ett gäng falska pass som en annan polare har gjort i photoshop och skrivit ut ifrån sin dator. (ser verkligen jätte äkta ut). Så när vi är i norge, det exotiska landet så träffas vi alla upp efter 7 dagar radiotystnad i bergen där vi startar våra nya liv med dom 10-25 miljoner svenska kronorna som vi har. Såklart tar vi ju inte dom märkta då jag såg på film att man inte ska ta dom.

Ifall polare 1 misslyckas med helikoptern så börjar vi vråla om att vi ska skjuta alla, tar pengarna och sticker snabbt. Moppen går ju ändå i 50km/h och trimmad så vi glider ifrån polisen snabbt som fan!

Hahahahahaha

TS, kör på för fan! Dock tycker jag du ska ta med hammare istället för vinkelslip. Försök slå ett hål i valvdörren, sen sticker du in handen och öppnar från insidan bara. Det har jag sett på film.
Citera
2011-03-23, 08:41
Medlem
Nordéns avatar
Du är inte allt för smart, om du klipper larmkablarna så går det ett sabotagelarm till larmcentralen...
Citera
2011-03-23, 08:57
Medlem
brajzillas avatar
om du ändå ska råna en bank kan du ju kosta på dig en riktig replika iallafall
http://www.oldeagle.se/butik/image.php?object_type=detailed&image_id=2841&windo w=popup
Citera
2011-03-23, 09:28
Medlem
Finns bra mycket bättre, enklare och säkrare sätt att komma över flera miljoner beroende på hur driftig du är, antar att hela tråden är trolleri att döma av årets än så länge sämsta plan.
Citera
2011-03-23, 09:59
Medlem
KurtMikkelsens avatar
HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA
morgonhumör på hög nivå.
För det första har banken särskilt höga summor med lösa pengar
2. Vad ska ni göra om någon aktiverar larmet? skjuta dom med plastkulor ohhhh Sen fly med eran sketna moped
Skaffa jobb eller riktiga vapen muppar.
Citera
2011-03-23, 10:02
Moderator
rancors avatar
Du kan inte klippa i larmet, då går sabotagelarm istället och om du då tror att du kan spränga larmet så sitter det fysiskt på en skyddad plats som är larmad och dels är anläggningen i sig övervakad så om mot du förmodan lyckas stänga av/spränga larmet så går det ett förbindelselarm från ett helt annat ställe till polisen så ... glöm att ens tänka på att du kan sabba larmet.

Du måste räkna med att larmet går och på kortast möjliga tid hinna plocka på dig och komma så långt bort från platsen som möjligt. Det är inte för skoj skull som de senaste mer seriösa rånarna har skapat stor kalabalik runt om i aktuell stad när dem gör ett rån för att försvåra polisens utryckningar genom att plugga igen gator och se till att hålla polisen sysselsatt

// rancor
Citera
2011-03-23, 10:19
Medlem
Ace19s avatar
haha drömma går ju
larmet lär ju gå när du kapar sladdarna OM du ens hittar de
Citera
2011-03-23, 10:42
Medlem
dunderhuvuds avatar
Protip: Trimma moppen som fan