Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-30, 20:53
  #1
Medlem
Hej. Jag är tillsammans eller "på g" med en tjej som jag under lång tid varit intresserad av. Vår relation är mycket bra när vi umgås med varandra, allt är helt perfekt och jag älskar henne otroligt mycket i dessa stunder.

Eftersom jag bara jobbar ibland då jag blir inkallad, så har jag extremt mycket tid att träffa henne, men det har tyvärr inte hon då hon jobbar 100 % och mer därtill. Hennes jobb är från 7 på morgonen tills 5 på kvällen, och hon jobbar ofta över. Detta gör att hon efter jobbet är helt utsliten och sällan orkar umgås, vilket man kan förstå.

För att vi ska kunna ses så ofta som möjligt så brukar vi bestämma tider, typ lördag kväll, eller söndag eftermiddag, och ibland onsdag efter hennes jobb
osv.

Problemet är att hon nästan alltid ställer in våra träffar av den ena eller andra anledningen. Det kan vara att hon är för trött, något kom emellan, hon fick jobba över, huvudvärk etc etc.

Visst, hon vill inte träffa mig och kommer på undanflykter tänker ni. Men grejen är den att hon alltid försöker gottgöra våra inställda planer genom att sätta nytt datum, som hon oftast då håller. Och när vi väl träffas så är allt super som vanligt.

Vad är då problemet?

Jo, att för kanske tredje gången på 2 veckor ha städat lägenheten, duschat, gjort mig i ordning, och längtat under hela kvällen, för att få ett sms där hon skriver att hon är för "trött", sånt tär på en. Jag blir självklart förbannad då hon gång på gång ställer in, så det händer att jag hittar på undanflykter för att ställa in hennes "gottgörande" datum, bara för att hon ska få känna hur det känns.

I helgen t ex. Vi skulle träffas i fredags på kvällen. Hela dagen går åt förberedelser för jag vill göra en så perfekt kväll som möjligt. Jag nekar att gå ut på krogen med mina polare, trots att de ordnat världens förfest. Klockan går, och vid 9 tiden skickar jag ett sms och frågar vart hon håller hus. Klockan 11 (!) får jag svaret att hon råkade somna och att det nu kändes lite sent att ta sig till mig, och hon skrev att vi skulle ses lördag istället. Visst hade jag tid på lördagen, men jag var fly förbannad för att hon hörde av sig så sent, och att jag missade att hänga med mina kompisar pga detta. Så jag skrev att jag skulle bort på lördagen trots att jag egentligen inte skulle det, bara för att jag inte ville att det skulle vara pån endast hennes villkor hela tiden.

Vad ska jag ta mig till? Samtidigt som jag mår skit varje gång hon ställer in, så kan jag ju inte heller klaga på det, eftersom orsakerna ofta är befogade. Jag vet att hennes jobb är tufft, och att hon är helt sliten efter det, men det känns ändå skitigt av henne.
Citera
2008-10-30, 20:56
  #2
Medlem
kallemedks avatar
Var ärlig mot henne och säg att hon inte kan bete sig som hon gör. Om ni nu ska träffas så ska det ske snart, på bestämt datum, annars skiter du i henne.

Den där barnsliga katt/råtta leken ni kör med funkar inte att bygga ett förhållande på.
Citera
2008-10-30, 21:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallemedk
Var ärlig mot henne och säg att hon inte kan bete sig som hon gör. Om ni nu ska träffas så ska det ske snart, på bestämt datum, annars skiter du i henne.

Den där barnsliga katt/råtta leken ni kör med funkar inte att bygga ett förhållande på.

Men vårt förhållande är jättebra för det mesta, detta är bara som en dryg nagel i ögat på sidan av, känns dumt och otroligt korkat av mig att dissa hela förhållandet pga en sån sak, för det kan som sagt ha varit befogat alla gånger hon ställt in, och hon har ju dessutom bett om ursäkt varje gång hon gjort det.
Citera
2008-10-30, 21:26
  #4
Medlem
Fred Friendlys avatar
Känns som en tjej jag känner. Bor du i stockholm?
Citera
2008-10-30, 21:28
  #5
Medlem
Sheiks avatar
Tufft, prata med henne, finns inte så mycket annat att göra.
Citera
2008-10-30, 21:32
  #6
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruzer
Men vårt förhållande är jättebra för det mesta, detta är bara som en dryg nagel i ögat på sidan av, känns dumt och otroligt korkat av mig att dissa hela förhållandet pga en sån sak, för det kan som sagt ha varit befogat alla gånger hon ställt in, och hon har ju dessutom bett om ursäkt varje gång hon gjort det.

Klart du inte behöver dissa hela förhållandet men du bör tala om vilka problem det ställer till för dig om hon ställer in i sista stund. Sen tycker jag du ska slappna av lite och inte hålla på med föbredelaser hela dagen för att det ska bli perfekt.

Sluta dessutom med att "ge igen" och ställa in. Berätta hur du anser att man behandlar varandra och att det är respektlöst att göra planer man hela tiden ställer in det ska endast ske i undantagsfall.
Citera
2008-10-30, 21:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Känns som en tjej jag känner. Bor du i stockholm?

Nej, bor på västkusten. Denna typ av tjej kanske är vanlig :P



Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Klart du inte behöver dissa hela förhållandet men du bör tala om vilka problem det ställer till för dig om hon ställer in i sista stund. Sen tycker jag du ska slappna av lite och inte hålla på med föbredelaser hela dagen för att det ska bli perfekt.

Sluta dessutom med att "ge igen" och ställa in. Berätta hur du anser att man behandlar varandra och att det är respektlöst att göra planer man hela tiden ställer in det ska endast ske i undantagsfall.

Angående "förberedelserna" så är det något jag tycker är kul, och visst borde jag ha en mer relaxad inställning till det hela, men vi är ett så pass "nytt" par att jag vill att allt ska vara perfekt.... Men du har nog rätt.

Sen så handlar det egentligen inte om att "ge igen". Utan snarare att jag får en törn av min manlighet när jag hela tiden ska gå efter när det passar henne, och att jag ställer in för att jag inte orkar träffa henne efter hon betett sig så.
Citera
2008-10-30, 21:48
  #8
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruzer
Angående "förberedelserna" så är det något jag tycker är kul, och visst borde jag ha en mer relaxad inställning till det hela, men vi är ett så pass "nytt" par att jag vill att allt ska vara perfekt.... Men du har nog rätt.

Jo men så blir du också mycket mer besviken när det inte blir perfekt. Jag känner igen det där. Jag förbreder ibland fredagskvällarna redan tidigt i veckan, dock får jag inga återbud då vi bor ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av cruzer
Sen så handlar det egentligen inte om att "ge igen". Utan snarare att jag får en törn av min manlighet när jag hela tiden ska gå efter när det passar henne, och att jag ställer in för att jag inte orkar träffa henne efter hon betett sig så.

Då är det mer förståligt men jag tror ni får ett bättre förhållande om du säger just det. Inte det där med törnen på manligheten det låter lite löjligt. Men att du blir besviken och inte känner för att träffa henne när hon hela tiden sviker det hon har lovat.
Citera
2008-10-30, 21:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruzer
Nej, bor på västkusten. Denna typ av tjej kanske är vanlig :P

Känns som en tjej jag känner, bor hon i Västra Frölunda?
Citera
2008-10-30, 22:56
  #10
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Känns som en tjej jag känner. Bor du i stockholm?


Tror inte att detta bäbisbeteende är alltför ovanligt.
Citera
2008-10-30, 23:09
  #11
Medlem
Otroligt irriterande är det. Jag tror inte hon tar det på lika stort allvar som jag gör.

Jag anser att tid inte är något man har eller inte har, utan något man gör sig. Jag har kört in bakfull som satan till henne bara för att träffa henne, jag har sagt nej till grabbkvällar för att vi bestämt träff, även om det vore riktigt kul att träffa grabbarna, men har jag träffar hellre henne.

Vet att jag låter som värsta toffeln, och det kan jag bara erkänna att jag blir. Men vet inte hur jag annars ska göra, för ifall jag inte offrar mig och träffas när hon kan så blir det allt för sällan vi ses, och när vi väl ses så är hon ju som sagt världens underbaraste
Citera
2008-10-30, 23:12
  #12
Medlem
avböj och tacka för dig, att avboka, med den typen av ursäkter är pinsamt.

att hon inte ens ringer? låter som att hon själv är ute o har det kul på helgerna istället för att gå på "date".

detta beteendet är inte acceptabelt och du bör bryta kontakten med personer med denna karaktär.

att man avbokar, visst men man gör det fan inte 15min innan eller som i det ena fallet efter utsatt tid om det inte är extra ordinärt och inte med en lam ursäkt som att "jag var trött".. man får fan ta o gå o lägga sig, och har man inte gjort det så får man skulla sig själv och stå ut.

detta är i nivå med skräppost och bör inte ens få kliva in i entren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback