2008-10-30, 16:40
Medlem
Är lite nyfiken i allmänhet om ni får bakfylleångest och hur den då tar sig uttryck?

- Vad tänker och känner ni då ni har bakfylleångest?

- Ändras ert beteende vid bakfylleånest? T.ex. vill inte tänka på gårdagen, vill inte prata med någon odyl.?

- Vilken tid "dagen efter" är bakfylleångesten som värst? Blir det bättre framåt kvällen eller ingen skillnad?
Citera
2008-10-30, 16:43
Medlem
oscarericsons avatar
Jag tänker typ alltid "fan, jag skulle inte tagit den sista ölen " och ev "Hoppas jag inte gjorde något som jag lär ångra.."

Sen om jag sitter på msn eller dylikt orkar jag aldrig återberätta kvällen som varit, men detta är bara om det är ett extremfall.
Citera
2008-10-30, 17:11
Medlem
schabo-labos avatar
Det värsta är de första två tre timmarna efter uppvaknanden, om man gjort dumheter och härjat mer än vanligt så har jag ångest över det som inträffat. Om jag inte gjort något utöver det vanliga och helt enkelt haft kul, så kommer ångesten över att allt annat är tråkigt. Därför försöker jag göra något kreativt och någorlunda kul dagen efter för att slippa tristessen.
Citera
2008-10-30, 19:42
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Kemisk ångest

Även om jag bara krökar mig HALVLÄNGDS ner i skiten, så visst - ÅNGESTEN KRYPER FRAM, särskilt på e.m. när väl alkoholen borde ha lämnat kroppen. Med stigande ålder kanske återhämtningsprocessen förlängs?

Fast... Ångesten förr ... Visst var den särskilt stark ifall jag sagt/gjort något som jag inte kunde stå för nästa dag utan analys...
Citera
2008-10-31, 20:54
Medlem
Barabasss avatar
hade aldrig några problem med bakfylleångest när jag var yngre men nu för tiden drar jag mig för att dricka!! Det kryper i kroppen, katastrofkänslor, vill bara att dagen skall ta slut så man får sova, hjärtklappning, magont, vill inte träffa någon utan bara ligga ned. Ångesten är värst dagen efter fyllan men sviterna av festandet brukar sitta i under flera dagar. Kan t,om känna mig paranoid dagen efter och få för mig att jag gjort bort mig även om man inte drabbats av minnesluckor. Men som sagt, drar mig för att dricka mycket nu för tiden så tack och lov händer det inte så ofta.
Citera
2008-11-01, 10:35
Medlem
Mjau-Mjaus avatar
under bakfylleångesten tänker jag mest på att jag inte borde supit alls eftersom jag mår allmänt bra efter en veckas alkoholuppehåll och när jag dricker så är jag mer osäker ett par dagar. även ångest som fan för att jag inte kommer ihåg allt, jag kanske gjorde bort mig som in i helvete igen.. men de brukar lägga sig mot kvällen.. ett par dagar om jag gjort nåt dumt.
edit: under bakfyllan vill jag vara ensam!!! är för seg, tråkig o osäker för att träffa folk, om det inte är väldigt nära bekanta
Citera
2008-11-04, 17:36
Bannlyst
har svårt att se ljuspunkter i mitt liv öht. Känner mg jävligt ångestladdad orolig o depremerad.

Tänker mycket på vad man gjorde under kvällen o hur andra människor uppfattade det (även om man var skötsam och inte betedde sig opassande)
brukar lätta lite framåt kvällen, annars kan det hålla i ett tag....

Alltid haft stora problem med ångest dagen efter alkoholintag..
Citera
2008-11-04, 17:42
Medlem
Mortal Sins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_utan_K
har svårt att se ljuspunkter i mitt liv öht. Känner mg jävligt ångestladdad orolig o depremerad.

Tänker mycket på vad man gjorde under kvällen o hur andra människor uppfattade det (även om man var skötsam och inte betedde sig opassande)
brukar lätta lite framåt kvällen, annars kan det hålla i ett tag....

Alltid haft stora problem med ångest dagen efter alkoholintag..

Instämmer i mycket av vad du skriver ex:
- tog hon det det jag sa på rätt sätt vi ska ju ses på måndag är allt lugnt?
- SATAN pratade med brorsan vad i helvete ringde jag honom för?
- jahapp lägenheten ser ju fin ut, ännu ett krossat glas och en halvurdrucken öl
- Det var nog inte så smidigt att ringa exet klockan 17.00 sluddrandes och vad pratande vi om (alla vet att det aldrig någonsin är till ens fördel)

osv.
Citera
2008-11-04, 17:48
Medlem
Mockens avatar
Första tanken är: Jag måste dricka något för att dämpa ångesten och landa mjukt
  • Varför ringde jag till hyresvärden i går, och slöddrade?
  • Varför ringde jag till mitt ex?
  • Fy fan så skitigt jag har hemma
  • Jag darrar och är alldeles varm i kroppen
  • Varför skrev jag det mejlet.
  • har jag råd med några folköl idag?
osv osv.....
Citera
2008-11-04, 20:05
Medlem
DamnYouFlanderss avatar
Paniken när man vaknar upp på nåt helt okänt ställe är ju också en höjdare i sig och en ganska brutal start på en bakfylla.

Mest ångest brukar jag ha över att det går så förbannat mycket pengar och att man titt som tätt tappar minnet av hela kvällar.
Telefonsamtal och msn konversationer hör ju också till material för en rejäl dagen-efter ångest... Trasiga grejer och förstörd egendom är ju andra toppnoteringar.
Tur att man inte slåss på fyllan iaf.
Citera
2009-09-13, 02:34
Bannlyst
Lite bump , Men jag orkade inte starta ny tråd.

Jag har haft ångest idag hela dagen, fyfan vad jag har mått dåligt psykiskt.
Jag gjorde och sa så mycket igår som jag ångrade
Citera
2009-09-13, 11:57
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag mår fruktansvärt dåligt dagen efter. Känner mig tom och själalös, så pass illa att jag drar mig för att dricka i framtiden. Blir dessutom så fruktansvärt seg och dålig dagen efter.

Det handlar alltså inte om att man har gjort bort sig eller så, det skiter jag fullständigt i. Dopaminet är fullständigt slut, då jag alltid har kul när jag dricker. Tror nog aldrig att jag har haft en dålig kväll när jag har druckit, förutom första ordentliga fyllan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in