Citat:
Ursprungligen postat av kazino
En bekants bekant till mig betalade 9000 till denna advokat byrå vad jag fick höra, han sa att han hade gjort de för att en han känner hadde fått böta 50k.Illa.
Tror du på det där själv? Det känns alltid surt att bli utpressad, för att sedan gå utpressarna till mötes. Då kanske det ligger nära till hands att hitta på ett godtagbart "skäl". Om inte annat för att lura sig själv. Om du har köpt kläderna för eget bruk har inget olagligt skett. Det är punkt slut där. Du ser själv i brevet att Advokatbyrån hävdar att du begått varumärkesintrång. Det har du inte eftersom du bara handlat för din egna privata räkning.
De rättsfall som finns talar sitt tydliga språk. Tydligare än din bekantas bekanta som kände "någon". Men visst, betala gärna 9000 kronor till Advokatbyrån. Det är en bra timpeng för att skicka ut en färdigtryckt blankett.
Anledningen till att jag ödslar energi på trådar som dessa, är att jag uttryckligen ogillar jurister som sysslar med dessa utpressningsmetoder mot vanliga privatpersoner. Vissa, betalar ju trots allt.
/L