• 1
  • 2
2008-10-29, 18:20
Medlem
Isbiten90s avatar
Jag har alltid haft svårt med födelsemärken. De gör mig illa till mods.

Trådtiteln är en referens till tråden "Skulle ni gå fram till någon med akne?" här i R&S som snabbt blev en stor och populär tråd, och denna tråd behandlar något ganska snarlikt.

Exempel

Anja Gatu är en människa jag inte kan titta på utan att börja bli ängslig: http://sdsmedia.sydsvenskan.se/archi...42_101215a.jpg.

Hon var med i Debatt med Janne Josefsson här om dagen och så fort hon var i bild så fylldes jag av en obehaglig känsla av ångest. "Operera bort den då!", satt jag och skrek inombords. Det är ju inte direkt svårt att göra det. Jag har själv haft en "sån". Den satt vid ljumsken och jag hatade den. När jag var 16 eller 17 tog jag bort den på egen hand. Om det är någon som är intresserad av hur jag gjorde det kan ni nå mig via PM.

Slutsats

Jag är nog överkänslig. Det kanske till och med är på en fobi-nivå, vad vet jag. Det jag emellertid vet med all säkerhet är att jag aldrig skulle gå fram till en sån som Anja Gatu på krogen, oavsett hur söt, snygg och fin "inombords" hon skulle vara. Tyvärr. Skulle ni det?

Frågeställning

Topic

Vad kostar för övrigt en enkel operation? Förstår inte varför så många håller inne med det. Min var gratis - och smärtfri. Ärret är knappt synbart.

Förtydligande

Små är ok, "utstickande" och större har jag svårt för. Min moster har en liknande Anja Gatus på halsen. Jag har i hennes närhet alltid känt mig väldigt illa till mods. Jag hatar att krama henne. Det är lite tråkigt. Hon är ju snäll egentligen.

Om Anja Gatu skulle läsa tråden

Hoppas du inte tar illa upp. Tyvärr kan jag inte trösta dig med: "Men du är ju i alla fall en duktig sportjournalist. Tyvärr. Men du har säkert andra kvaliteter.
Citera
2008-10-29, 18:23
Medlem
lefthooks avatar
Aldrig!
Citera
2008-10-29, 18:23
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Haha, "moli-moli-moli-moli-moli-moli-moli-moli-moli-moli-moli!", anyone?

OnT: Det finns nog en storleksgräns, vad gäller mig personligen. Anja Gatu har nog överskridit min, men en något mindre skulle jag nog inte må dåligt av.
Citera
2008-10-29, 18:33
Medlem
casdeffs avatar
Du får tänka på att det är en del av den människan som har något "Mo" liknande. Jag ser varken ner på människor eller blir äcklad det är deras liv och jag bryr mig faktiskt inte om hur andra ser ut. Visst att man kan störa sig men jag antar att du inte är på samma nivå som Austin Powers.
Citera
2008-10-29, 19:33
Medlem
gizas avatar
Jag har jättemånga, varav en del relativt stora och utstickande, över i stort sett hela kroppen..( dock inte i ansiktet eller på halsen )

( nej jag är inte täckt av födelsemärken på något sätt, men jag har betydligt fler än den genomsnittlige personen, mycket, mycket fler..)

Citera
2008-10-29, 19:48
Medlem
DAKFs avatar
Stora utstickande fläckar i ansiktet kanske inte är så attraktivt, annars är det väl bara fint med någon "skönhetsfläck" eller två.
Citera
2008-10-29, 20:02
Medlem
StickyKittens avatar
Nej, jag tycker att sånt är äckligt >.< Alltså, små och normala bryr jag mig inte om... men sånnadär lite större, utstickande, cancer-wating-to-happen-knölar... yuck! Och om det växer hår ur dem så håller jag mig på avstånd. Fy sjutton.

Varför tar folk inte bort sådana!?
Citera
2008-10-29, 21:03
Medlem
StoneWolfs avatar
Är det inte skillnad på födelsemärken och vårtor? Anja Gatu´s ser ju ut som en vårta.
Citera
2008-10-29, 21:11
Medlem
Minusmirakels avatar
stora, utstickande i ansiktet har jag jääävligt svårt för... Jag bryr mig inte om folks utseende i allmänhet, men just födelsemärken är skitäckligt tycker jag... Vanliga, små, platta är inga problem, men i stil med Austin Powerssnubben så... blä.
Citera
2008-10-29, 21:21
Medlem
Isbiten90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Är det inte skillnad på födelsemärken och vårtor? Anja Gatu´s ser ju ut som en vårta.
Är du dum?

Vårtor är ju bara en virusinfektion som försvinner efter ett tag.

Födelsemärken (som Anja Gatus) sitter ju i sen födseln tills man opererar bort dem.
Citera
2008-10-29, 21:34
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Har inget emot det om dom sitter på rätt person. Vilka hade ex.vis bangat för allas våran Jernskan pga födelsemärkena hon har??

http://i143.photobucket.com/albums/r143/Jernsis/mys.jpg
Citera
2008-10-29, 21:40
Medlem
lefthooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Har inget emot det om dom sitter på rätt person. Vilka hade ex.vis bangat för allas våran Jernskan pga födelsemärkena hon har??

http://i143.photobucket.com/albums/r143/Jernsis/mys.jpg
Ser inte så utstående ut, men ändå klart i gränstrakterna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in