2008-10-29, 22:19
Medlem
brackspaces avatar
Min flicka har födelsemärken på kroppen, finns två stycken.. en på varje sida ungefär vid tinningen. Själv var det inget jag märkte förs vi pratade om mina födelsemärken, då visade hon hennes egna. Själv har jag ganska många födelsemärken på kroppen, bla en vårtliknande sak bredvid näsan.. vet inte om folk märker den.. sen två större mer utmärkande på kinderna typ nedanför örat typ.. sen några mindre i ansiktet.

Har lägrat 14 tjejer i mitt liv som kanske inte var världens fotomodell snygga, men jag tror nog fan att dom va tillräckligt snygga för att dom flesta killar skulle spänna på dem. Slutsats= mina födelsemärken kanske inte är så jäkla farliga ändån, eller så är tjejer precis som hos killar, vi ligger med tjejen ändån trots hur fet hon än är

Lite oft hur tar man bort dessa? vad kostar det? vart gör vi det? vill själv ta bort tre märken...
Citera
2008-10-29, 22:33
Medlem
Isbiten90s avatar
Vill ni höra hur jag tog bort min? Min var Anja Gatu-size och satt en bit ovanför ljumsken.

Vill ni höra?

Jag tog ett stycke tandtråd, och knöt så hårt jag kunde runt Petter - för på så sätt skulle nämligen blodtillförseln strypas.

När jag sedan väntat i 5-6 dagar och Petter inte fått något syre (åtminstone inte tillräckligt) "dog" han. Han blev alldeles stel och känseln i honom var helt borta. Jag klippte därefter bort allt det "bruna" (det kändes absolut ingenting) och kvar var blott en liten öppning som det blödde lite ur. Det läkte ganska snabbt och ärret som är kvar är nästan ett skämt. Det syns nästan ingenting.

Det kändes lite konstigt faktiskt att bli av med honom - han var ju ändå en del av mig. Men jag känner mig mycket bättre till mods nu och slipper "cover:a" honom i duschen. Nu har jag bara kvar ett litet ärr som inte syns om man inte tittar ordentligt.

Någon som blev inspirerad? Berätta gärna i så fall.

Ingenting gjorde ont.
Citera
2008-10-29, 22:50
Medlem
Tezemas avatar
Skulle ni gå fram till någon med födelsemärke(n)?

Citat:
Ursprungligen postat av Isbiten90
Jag har alltid haft svårt med födelsemärken. De gör mig illa till mods.
Cindy Crawford hade en leverfläck på kinden och hon var inte alldeles helt motbjudande. Henne hade jag kunnat gå fram till
Citera
2008-10-29, 22:58
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Anja Gatu är en människa jag inte kan titta på utan att börja bli ängslig: http://sdsmedia.sydsvenskan.se/archi...42_101215a.jpg.

Hon var med i Debatt med Janne Josefsson här om dagen och så fort hon var i bild så fylldes jag av en obehaglig känsla av ångest. "Operera bort den då!", satt jag och skrek inombords. Det är ju inte direkt svårt att göra det.

Jag hade faktiskt tänkt starta en tråd om Anjas vårta för att få veta varför i helvete man inte opererar bort den för att slippa den! Kul att nån hann före!

Hon måste ju ha märkt att 9 människor av 10 kollar in vårtan först, om än inte lika påfluget som Austin Powers.
Citera
2008-10-29, 23:03
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Vill ni höra hur jag tog bort min? Min var Anja Gatu-size och satt en bit ovanför ljumsken.

< ... ohyggligheter ... >

Ingenting gjorde ont.
Inspirerad? Snarare chockad!

Citera
2008-10-29, 23:15
Medlem
gizas avatar
Citat:

Vill ni höra?

Jag tog ett stycke tandtråd, och knöt så hårt jag kunde runt Petter - för på så sätt skulle nämligen blodtillförseln strypas.

När jag sedan väntat i 5-6 dagar och Petter inte fått något syre (åtminstone inte tillräckligt) "dog" han. Han blev alldeles stel och känseln i honom var helt borta. Jag klippte därefter bort allt det "bruna" (det kändes absolut ingenting) och kvar var blott en liten öppning som det blödde lite ur. Det läkte ganska snabbt och ärret som är kvar är nästan ett skämt. Det syns nästan ingenting.

Det kändes lite konstigt faktiskt att bli av med honom - han var ju ändå en del av mig. Men jag känner mig mycket bättre till mods nu och slipper "cover:a" honom i duschen. Nu har jag bara kvar ett litet ärr som inte syns om man inte tittar ordentligt.

Ingenting gjorde ont.

Men herregud människa, varför namngav du den.

F.ö tror jag att Petter aldrig riktigt kommer att förlåta dig för vad du gjorde mot honom.
Senast redigerad av giza 2008-10-30 kl. 00:00.
Citera
2008-10-30, 00:18
Medlem
brackspaces avatar
Citat:

Vill ni höra?

Ingenting gjorde ont.

Äh! Det är bara att skylla på en gammal skottskada från tiden i Wietnam!
Citera
2008-10-30, 00:23
Medlem
Isbiten90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Äh! Det är bara att skylla på en gammal skottskada från tiden i Wietnam!
Jag behöver inte "skylla" på något. Den syns ju knappt.
Citera
2008-10-30, 01:25
Medlem
jonte_skorpans avatar
Jag kan bara instämma med trådskaparen. Varje gång jag ser någon med liknande "skönhetsfläckar" läggs allt fokus på "vårtan". Även jag blir smått äcklad och kan inte undvika att se på den upprepade gånger. Nej.... skulle jag haft nåt sånt synligt hade jag tagit bort det direkt.
Citera
2008-10-30, 10:20
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Nej, jag tycker att sånt är äckligt >.< Alltså, små och normala bryr jag mig inte om... men sånnadär lite större, utstickande, cancer-wating-to-happen-knölar... yuck! Och om det växer hår ur dem så håller jag mig på avstånd. Fy sjutton.

Varför tar folk inte bort sådana!?
Att det växer hår på dem är ett tecken på att den INTE har risk att bli cancerogen. Baskunskap i dermatologi.

Det är om den ändrar form eller har för oregelbuden form då den kan utveckla cancer.

Isbiten90: Det är faktiskt ett godkänt sätt att ta bort ett födelsemärke.
Citera
2008-10-30, 10:38
Medlem
Jag kan bara hålla med att det är sjukt oattraktivt med såna födelesemärken. Precis som TS vill jag bara skrika: 'VARFÖR I HELVETE TAR DU INTE BORT DEN!'

Jag är inte tjurig i vanliga fall, jag kan ha överseende med det mesta.

Fantastisk kul att TS döpte sin =)
Citera
2008-10-31, 13:39
Medlem
likeithards avatar
Aldrig. Vanprydande, äckliga saker i facet är ganska illa.
Har man något tar man bort det, man visar fan inte upp det och tror att det är sexigt. Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in