Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-08, 17:37
  #97
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstersmurfen
http://www.expressen.se/dinapengar/m...jarder-kronor/
Mats var med i senaste värvet, sa att rättegång är i början av februari, tror jag det var.
Citera
2016-02-09, 13:27
  #98
Medlem
MMXs avatar
Rättegången har börjat och Qviberg har lanserat ett nytt Konto på Twitter:

https://twitter.com/QvibergvsHQ

Operation Primrose? Namnet är antagligen hämtat från Christen Ager-Hansens tillhåll i London
Citera
2016-02-14, 14:18
  #99
Medlem
padrons avatar
Någon som vet vad DI-journalisten (?) Jenny Hedelin har för koppling till Q?

Hon går ständigt till Q's försvar på Twitter och hackar på andra journalister, främst Neurath och svd, vilket känns väldigt misstänkt. Står att hon är tjänstledig och håller på med ett bokprojekt. På uppdrag av Q?
Citera
2016-06-21, 13:25
  #100
Medlem
Han blev frikänd i tingsrätten !

http://www.dn.se/ekonomi/mats-qviber...-om-svindleri/

Har för mig att Ekobrottsmyndigheten brukar göra rejäla magplask emellanåt
så man skall nog inte vara helt förvånad.
Citera
2016-06-22, 11:19
  #101
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Han blev frikänd i tingsrätten !

http://www.dn.se/ekonomi/mats-qviber...-om-svindleri/

Har för mig att Ekobrottsmyndigheten brukar göra rejäla magplask emellanåt
så man skall nog inte vara helt förvånad.

Att bli frikänd har inget eller mycket lite med huruvida man är skyldig att göra som vilken erfaren jurist som helst kan tala om för dig.
Man blir inte av med sin bankoktroj och åtalad helt utan anledning. Det är möjligt att åklagaren inte kunde bevisa att Q gjort något fel i lagens mening men det är inte nödvändigtvis samma sak som att han är oskyldig.
Citera
2016-06-22, 15:48
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Att bli frikänd har inget eller mycket lite med huruvida man är skyldig att göra som vilken erfaren jurist som helst kan tala om för dig.
Man blir inte av med sin bankoktroj och åtalad helt utan anledning. Det är möjligt att åklagaren inte kunde bevisa att Q gjort något fel i lagens mening men det är inte nödvändigtvis samma sak som att han är oskyldig.

Visst är det skillnad på att vara oskyldig och på att inte kunna bevisas vara
skyldig. Själv kan jag inget om ekonomi och jag undrar verkligen hur amatörer till
nämndemän kan döma i sådana här sammanhang.

Har inte lyckats hitta några uttalanden av Hagströmer än, Glad eller ledsen ? Kanske
bara glad att det är över.

Annars är det väl lite märkligt att en sådan här stor och intressant rättegång inte
avsätter några spår alls i FB i det stora hela. Men mord och våldtäkt är väl något
mera spännande ...
Citera
2016-06-22, 16:14
  #103
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Visst är det skillnad på att vara oskyldig och på att inte kunna bevisas vara
skyldig. Själv kan jag inget om ekonomi och jag undrar verkligen hur amatörer till
nämndemän kan döma i sådana här sammanhang.

Har inte lyckats hitta några uttalanden av Hagströmer än, Glad eller ledsen ? Kanske
bara glad att det är över.

Annars är det väl lite märkligt att en sådan här stor och intressant rättegång inte
avsätter några spår alls i FB i det stora hela. Men mord och våldtäkt är väl något
mera spännande ...

Nä, TR är kanske inte den mest kompetenta rättsinstansen vi har i det här landet. Jag hoppas att åklagaren tar omtag och överklagar till HR där det sitter lite mer proffsigt folk.

Dessutom finns det en civilrättslig process gentemot Q som börjar i november:

http://www.dn.se/ekonomi/birgitta-fo...li-annorlunda/
Citera
2016-06-22, 16:16
  #104
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Annars är det väl lite märkligt att en sådan här stor och intressant rättegång inte
avsätter några spår alls i FB i det stora hela. Men mord och våldtäkt är väl något
mera spännande ...
I ABoK pågår en stillsam informationsdelning i ärendet: (FB) Åtal i HQ-härvan
Citera
2016-06-22, 16:42
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
I ABoK pågår en stillsam informationsdelning i ärendet: (FB) Åtal i HQ-härvan

Stillsam var nog rätt ord ...
Citera
2016-07-21, 13:09
  #106
Medlem
Hagströmer fick sommartala häromdagen. Qviberg kanske får det någon gång.

Men (lyssnade inte själv) Hagströmer verkade inte ha något (negativt) att säga
om sin förre kompanjon. Kanske lugnast så ...
Citera
2016-12-02, 01:35
  #107
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Raggmunken
Mats brukar skicka ut porr via email till vänner och bekanta. En gång glömde han köa det som Bcc och då uppenbarades en mängd mottagare. Bl a fanns Sven Hagströmers fru med på listan tillsammans med Bilias vd och ytterliage en mängd mäklarsvin mm

Om det här är sant så är han en galet skön snubbe som förmodligen är överkåt och frugan låter honom spela "tennis" vid sidan om planen

Under min tid på HQ bank gick han runt som en ADD-dampad tupp och kollade vad alla höll på med.

+ fylld med energi
+ älskar att skryta om sin förmögenhet
-ofta bakis
Citera
2017-02-21, 13:20
  #108
Avstängd
Det är inte aktuellt sade han i någon intervju om att bli fälld i domstol och det var väl
rätt tufft och självsäkert med tanke på att han löper stor risk att råka ut för just detta
i den nya rättegången där det är stämning som gäller och inte allmänt åtal. Metro är
så tunn numera att den bara kan förändras till det bättre och vem vet, han kanske
kan vara rolig i skrift också !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback