2017-05-14, 00:13
Medlem
Drozds avatar
Har hört av en som jobbade på HQ när de var som hetast att Qviberg var en kolerisk, omänskligt krävande och nyckfull tyrann som chef. Driven, fräck, intelligent och ambitiös, men en riktig psykopat i ordets rätta bemärkelse. Bl.a. ska han ha skällt ut en nyanställd mäklare inför alla andra för att denne parkerat på den (inofficiellt privata) parkeringsplatsen där Qviberg ställde sin Porsche.
Sven Hagströmer däremot ska ha varit Qvibergs raka motsats.
Citera
2017-05-22, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Har hört av en som jobbade på HQ när de var som hetast att Qviberg var en kolerisk, omänskligt krävande och nyckfull tyrann som chef. Driven, fräck, intelligent och ambitiös, men en riktig psykopat i ordets rätta bemärkelse. Bl.a. ska han ha skällt ut en nyanställd mäklare inför alla andra för att denne parkerat på den (inofficiellt privata) parkeringsplatsen där Qviberg ställde sin Porsche.

Qviberg är ju känd för att köra betydligt mer diskreta och enklare bilar än Porsche. Betvivlar sanningshalten i ditt inlägg.
Citera
2017-05-22, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph
Qviberg är ju känd för att köra betydligt mer diskreta och enklare bilar än Porsche. Betvivlar sanningshalten i ditt inlägg.

Kan intyga att Qviberg är en fullblodspsykopat som beter sig skoningslöst mot sin omgivning. Utnyttjar småpojkar för egen vinning.
Citera
2017-05-22, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ok, blandar alltid ihop Hagströmer och Qviberg. Har också hört gott om Hagströmer alltid.

Men vad var beefen med Qviberg, kallade han Metro människor för stalinister och helvete bröt loss?
Citera
2017-05-22, 05:37
Bannlyst
MQ är en hängiven bajspackare...och det är inget skvaller, sanning
Citera
2017-05-23, 00:25
Medlem
Drozds avatar
Citat:

Porsche 911 enligt ryktet. Han var nog inte lika diskret på den tiden...
Citera
2017-05-23, 01:20
Medlem
Citat:
Porsche 911 enligt ryktet. Han var nog inte lika diskret på den tiden...

En fascinerande och motsägelsefull karaktär den där MQ. Intressant move han och Ager Hansen gjort med Metro; väldigt förirrande vad deras syfte är. Dock tycker jag det börjar bli uppenbart att MQ sitter i knät på Ager Hansen nuförtiden, får en känsla av att det är AH som styr i kulisserna i dessa dagar. Vad har han för hållhakar på MQ?
Citera
2017-05-23, 19:05
Medlem
krutojs avatar
Citat:
En fascinerande och motsägelsefull karaktär den där MQ. Intressant move han och Ager Hansen gjort med Metro; väldigt förirrande vad deras syfte är. Dock tycker jag det börjar bli uppenbart att MQ sitter i knät på Ager Hansen nuförtiden, får en känsla av att det är AH som styr i kulisserna i dessa dagar. Vad har han för hållhakar på MQ?
Ja, det lät ju nästan som att han gav order till MQ att överlåta innehavet till sig själv.
Citera
2017-05-23, 20:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutoj
Ja, det lät ju nästan som att han gav order till MQ att överlåta innehavet till sig själv.
Jag är jättenöjd med affären även om det blev väldigt kort och dyrt, säger Qviberg till SvD.
Jag förstår inte vad MQ tänkte sig med köpen av Metro och Realtid, och med avyttrandet nu. Trodde han att saker blir lättare, att dörrar öppnas om man äger lite massmediakanaler?
Citera
2017-05-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag är jättenöjd med affären även om det blev väldigt kort och dyrt, säger Qviberg till SvD.
Jag förstår inte vad MQ tänkte sig med köpen av Metro och Realtid, och med avyttrandet nu. Trodde han att saker blir lättare, att dörrar öppnas om man äger lite massmediakanaler?

En tanke jag haft är att han, efter gatloppet i media i samband med HQ-härvan, ville visa att han kan ta över en tidning utan problem. Lite "bråka inte med mig mer" ... Kanske långsökt dock.
Citera
2019-02-12, 17:57
Medlem
JustcallmeCarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet1632
Kan intyga att Qviberg är en fullblodspsykopat som beter sig skoningslöst mot sin omgivning. Utnyttjar småpojkar för egen vinning.

Usch ja, det verkar uppenbarligen vara det genomgående temat (småpojkar och psykopat) både här och på stan, om han därtill är obegåvad som b.la flera av er här har vittnat om så är det märkligt hur han överlevt media och näringsliv tämligen smärtfritt trots allt.
Citera
2019-02-12, 20:24
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:

Familjen har tre BMW och två volvo enligt ratsit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in