• 1
  • 2
2015-01-09, 11:31
Bannlyst
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid594.dbp.asp

Tog endast 5 år.

Vinner MQ eller har möjligen EBM en chans?
Citera
2015-01-09, 15:15
Medlem
SD, MK, KL samt MQ åtalas för grovt svindleri i två fall. Åklagaren hänvisar i åtalet till att de ”tillsammans och i samförstånd uppsåtligen eller av grov oaktsamhet offentliggjort eller eljest bland allmänheten eller företagets intressenter spridit vilseledande uppgifter ägnade att påverka bedömandet av företaget i ekonomiskt hänseende och därigenom medföra skada genom att i årsredovisningen avseende HQ AB räkenskapsåret 2009”.

Det rör sig bland annat om att man ska ha redovisat ett felaktigt resultat för tradingverksamheten i HQ Bank.

JD åtalas för medhjälp till grovt svindleri. Åklagaren menar att han känt till bristerna och därmed främjat brotten då han skrev under en ren revisionsberättelse den 11 mars 2010 avseende årsredovisningen 2009.

Målnummer B 15982-11 i Stockholms tingsrätt.
Citera
2015-01-09, 15:21
Bannlyst
Vad hände med Crafoord, han var den som var ansvarig över dikeskörningen?

Immunitet trodde jag inte gällde i Sverige
Citera
2015-01-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Vad hände med Crafoord, han var den som var ansvarig över dikeskörningen?

Immunitet trodde jag inte gällde i Sverige

Han vittnar. Principalansvaret kanske kickar in, vet ej.
Citera
2015-01-09, 15:51
Bannlyst
Update:

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid594.dbp.asp

"Johan Dyrefors åtalas för medhjälp till grovt svindleri."

"EBM har utrett de misstankar om ekonomisk brottslighet som uppstod i samband med att HQ för fyra år sedan förlorade sitt banktillstånd.

Chefsåklagaren Martin Tidén menar att de fem åtalade har brutit mot internationell redovisningsstandard.

”Detta har lett till att tre åtalas för grovt bokföringsbrott eftersom det inte har varit möjligt att bedöma affärshändelser i bokföringen. Fyra åtalas för grovt svindleri eftersom resultatet avseende tradingen har redovisats för högt. Dessutom har vilseledande uppgifter, som påverkar bedömandet av företaget i ekonomiskt hänseende, lämnats i årsredovisningen för 2009. En person åtalas för medhjälp till grovt svindleri avseende årsredovisningen 2009”, skriver EBM i ett pressmeddelande.

– Jag väcker idag åtal mot tre personer från HQ bank AB, en person från HQ AB samt mot revisorn för de båda bolagen. Brotten är att bedöma som grova då de vilseledande uppgifterna varit ägnade att medföra ekonomisk skada till betydande belopp för den allmänhet som förvärvat eller skulle komma att förvärva aktier i HQ AB, säger Martin Tidén i en officiell kommentar."
Citera
2015-01-09, 15:55
Bannlyst
Att MQ är ett ärkesvin som haft en "stick up his ass" under lång tid är knappast nyheter.

Pederasten förtjänar lite "quality time" på en anstalt.

Dessvärre tror jag åklagaren har absolut noll utsikter att vinna det här.

Dom andra direktörerna är oskyldiga. Manipulerade av MQ.
Citera
2015-01-09, 16:01
Citat:
Vinner MQ eller har möjligen EBM en chans?

Det beror till stor del på vilka judar som sitter på vilka poster. Vad jag vet säkert är att Mats Qviberg är jude, att han omger sig med judar och i görligaste mån beskyddas av andra judar.

Ska bli intressant att se hur denna judesoppa slutar.
Citera
2015-01-09, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalosyne
Det beror till stor del på vilka judar som sitter på vilka poster. Vad jag vet säkert är att Mats Qviberg är jude, att han omger sig med judar och i görligaste mån beskyddas av andra judar.

Ska bli intressant att se hur denna judesoppa slutar.

Där är du ute och cyklar beträffande religion.

Aldrig hört + det är oväsentligt.
Citera
2015-01-09, 16:19
Citat:
Där är du ute och cyklar beträffande religion.

Aldrig hört + det är oväsentligt.

Det handlar inte om religion och nej det är verkligen inte oväsentligt då det i grund och botten handlar om sympatier och lojaliteter som har bäring på rättsprocessen. Men den som lever får se hur detta slutar.
Citera
2015-01-09, 16:30
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om religion och nej det är verkligen inte oväsentligt då det i grund och botten handlar om sympatier och lojaliteter som har bäring på rättsprocessen. Men den som lever får se hur detta slutar.

Dom blir frikända.

Men någon judisk konspiration är ett infantilt argument.

Det har fortskridit 5 år, dissociativ amnesi är aktuellt här.

EBM har ju förstört en del personers karriärer/liv här.

Många har redan fått ett oproportionerligt hårt straff.

Skyndsamt åtal...vad är det?

Kanske MQ vänder på steken och stämmer EBM
Citera
2015-01-09, 16:40
Citat:
Dom blir frikända.

Men någon judisk konspiration är ett infantilt argument.

Det har fortskridit 5 år, dissociativ amnesi är aktuellt här.

EBM har ju förstört en del personers karriärer/liv här.

Många har redan fått ett oproportionerligt hårt straff.

Skyndsamt åtal...vad är det?

Kanske MQ vänder på steken och stämmer EBM

Det är du som talar om "konspirationer", inte jag. Jag menar helt enkelt bara att man ska ta existerande grupplojaliteter i beaktande eftersom vi alla vet att sådana spelar en väldigt stor roll i sammanhang där de formellt och legalt sett inte förväntas göra det. Till exempel i rättsprocesser. Politiker t.ex. skyddar ofta varandra, men det finns fler gruppkonstellationer än så.

Jag tror också att de blir frikända och i sådana fall har jag starka misstankar om vad det kommer att bero på. Andra får tro vad de vill.
Citera
2015-01-09, 16:50
Bannlyst
Citat:
Det är du som talar om "konspirationer", inte jag. Jag menar helt enkelt bara att man ska ta existerande grupplojaliteter i beaktande eftersom vi alla vet att sådana spelar en väldigt stor roll i sammanhang där de formellt och legalt sett inte förväntas göra det. Till exempel i rättsprocesser. Politiker t.ex. skyddar ofta varandra, men det finns fler gruppkonstellationer än så.

Jag tror också att de blir frikända och i sådana fall har jag starka misstankar om vad det kommer att bero på. Andra får tro vad de vill.

Nja...the rumour mill säger att MQ endast "looks after number 1" dvs sig själv och kör sitt eget race legalt.

Att han sedan kör lite intervjuer i badrock och strumplästen och vill ge skenet att han är lite folklig alá Kamprad.

Det exemplifierar hans exceptionella hybris.

Hoppas han får den i 2:an i rätten, men osannolikt. Fast norrmannen kanske är såpass inkompetent så att det blir en fällande dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in