Citat:
Ursprungligen postat av
Blaster
Var på Avanzadagen i Malmö förra veckan. Sven Hagströmer och MQ hade ett inslag som hette "Att lyckas i affärer är bara tur, eller" något liknande. Sven hade varit uppe på scenen tidigare och var varm i kläderna och svarade välvilligt på alla frågor, men av någon anledning var MQ tjurig.
Det hela blev inte bättre när moderatorn (som är någon journalist av något slag) sa att Sven sade kloka saker och Mats lite mer roliga saker och hävdade att Sven hade förutspått börsnedgången. Efter att ha passat över två frågor till Sven och vägrat svara så sa Mats att "Det är väl lika bra jag går av scenen för jag säger ju inget klokt" sarkastiskt till moderatorn.
Han gick av scenen alla buade av någon konstigt anledning, (Märkligare samling människor som har ett intresse för aktier får man leta efter). Men det sket Mats i utan gick helt sonika ut.
Jag kilade ner lite i innan det var slut för att få ut min jacka innan ruschen och då står helt plötsligt Mats bredvid mig och plockar ut sin jacka och pratar i telefon.
Han hade tydligen viktigare saker att göra än att hålla låda för en massa småsparare.
Vet inte om det är skvaller riktigt men det kanske säger lite om hur han är som person.
Har förlorat en del pengar pga honom och hans företag.Det blev ju rättegång om hans förehavanden i hans firma Hagströms och Quiberg.Hade gärna sett att han fått lite mer knäpp på näsan där. Han kom rätt lindrigt undan.Många förlorade pengar.Han var bra på,att skylla ifrån sig på underordnade.skulle inte ha något eget ansvar.