• 1
  • 2
2008-10-28, 03:45
Bannlyst
Hört lite skrönor om denne man ( om ingen känner till honom så är han tongivande inom svenskt näringsliv ).

Bla ganska mycket från HQs kräftskivor där Qviberg följt med juniora kollegor hem på "efterfest" och dylikt.

Någon som har något matnyttigt att dela med sig?
Citera
2008-10-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankie_Hustle
Hört lite skrönor om denne man ( om ingen känner till honom så är han tongivande inom svenskt näringsliv ).

Bla ganska mycket från HQs kräftskivor där Qviberg följt med juniora kollegor hem på "efterfest" och dylikt.

jag vet inte så mycket om hans privatliv. jag vet att han har 4-5 barn och att han bor på lidingö. sen har jag hört att han inte är så smart utan att han har satsat och haft tur. däremot ska jag ha hört att hans radarpartner sven hagströmmer är smart.
men det är mycket möjligt att han har "efterfester" med unga tjejer som vill ta en genväg till karriärstoppen. han är ju miljärder så alla unga tjejer ser upp till honom. jag hade oxå satt på en massa unga tjejer om jag hade vart han. man är snarare dum om man inte sätter på en massa tjejer om man är rik och känd. i dagens samhälle är ju pengar & kändisskap nyckeln till alla dörrar, spelar ingen roll om man är ful och dum.
Citera
2008-10-28, 09:52
Medlem
Citat:

Q har en förkärlek till yngre grabbar. Mer eller mindre allmänt känt. Frugan hans, införstådd med detta faktum.
Citera
2008-10-28, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
jag vet inte så mycket om hans privatliv. jag vet att han har 4-5 barn och att han bor på lidingö. sen har jag hört att han inte är så smart utan att han har satsat och haft tur. däremot ska jag ha hört att hans radarpartner sven hagströmmer är smart.
men det är mycket möjligt att han har "efterfester" med unga tjejer som vill ta en genväg till karriärstoppen. han är ju miljärder så alla unga tjejer ser upp till honom. jag hade oxå satt på en massa unga tjejer om jag hade vart han. man är snarare dum om man inte sätter på en massa tjejer om man är rik och känd. i dagens samhälle är ju pengar & kändisskap nyckeln till alla dörrar, spelar ingen roll om man är ful och dum.

Det du beskriver nu låter mer Christer Gardell än MQ efter vad jag har hört.

MQ är mer som den tafflige lumparpolaren som utan att skämmas för sig raggar på din flickvän... to your face dessutom
Citera
2008-10-28, 19:21
Medlem
Citat:
Det du beskriver nu låter mer Christer Gardell än MQ efter vad jag har hört.

MQ är mer som den tafflige lumparpolaren som utan att skämmas för sig raggar på din flickvän... to your face dessutom

jag känner inte till mq så bra. jag vet bara att han bor på lidingö.
Citera
2008-10-28, 19:33
Medlem
Snurrens avatar
Han har ett hiskeligt humör. När jag jobbade på samma ställe så kunde han få vansinnesutbrott på kolleger. Det blev hemskt obehagligt ibland. Han hade också en klart narcissistisk syn på sig själv och gillade att tjejerna sprang efter honom, men såvitt jag vet hade han ingen "historia" med någon. Att han skulle ha en faiblesse för unga killar var inget som på något sätt märktes, varken på fester eller på kontoret. Men erkänt duktig är han, även om jag inte gillade honom.
Citera
2008-10-28, 20:54
Medlem
finanssveriges sämst bevarade hemlighet; Q gillar yngre herrar.
Citera
2008-10-28, 21:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentangeli
finanssveriges sämst bevarade hemlighet; Q gillar yngre herrar.
Sämst bevarad under lång tid dessutom. Måste vara minst 20 år sedan de första homohistorierna började sippra ut.
Citera
2008-10-28, 22:29
Medlem
Våren 2005 gav en en polare till mig ett skamligt förslag. Samma kväll bad han en annan kille sitta i sitt knä. Ingen tvekan utan att han är dubbelpipig. Har inte hört någon som jobbat med honom utan att de påstår att han är psykopat.
Citera
2008-10-28, 23:53
Medlem
Blasters avatar
Var på Avanzadagen i Malmö förra veckan. Sven Hagströmer och MQ hade ett inslag som hette "Att lyckas i affärer är bara tur, eller" något liknande. Sven hade varit uppe på scenen tidigare och var varm i kläderna och svarade välvilligt på alla frågor, men av någon anledning var MQ tjurig.

Det hela blev inte bättre när moderatorn (som är någon journalist av något slag) sa att Sven sade kloka saker och Mats lite mer roliga saker och hävdade att Sven hade förutspått börsnedgången. Efter att ha passat över två frågor till Sven och vägrat svara så sa Mats att "Det är väl lika bra jag går av scenen för jag säger ju inget klokt" sarkastiskt till moderatorn.

Han gick av scenen alla buade av någon konstigt anledning, (Märkligare samling människor som har ett intresse för aktier får man leta efter). Men det sket Mats i utan gick helt sonika ut.

Jag kilade ner lite i innan det var slut för att få ut min jacka innan ruschen och då står helt plötsligt Mats bredvid mig och plockar ut sin jacka och pratar i telefon.

Han hade tydligen viktigare saker att göra än att hålla låda för en massa småsparare.

Vet inte om det är skvaller riktigt men det kanske säger lite om hur han är som person.
Citera
2008-10-28, 23:55
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaster
Var på Avanzadagen i Malmö förra veckan. Sven Hagströmer och MQ hade ett inslag som hette "Att lyckas i affärer är bara tur, eller" något liknande. Sven hade varit uppe på scenen tidigare och var varm i kläderna och svarade välvilligt på alla frågor, men av någon anledning var MQ tjurig.

Det hela blev inte bättre när moderatorn (som är någon journalist av något slag) sa att Sven sade kloka saker och Mats lite mer roliga saker och hävdade att Sven hade förutspått börsnedgången. Efter att ha passat över två frågor till Sven och vägrat svara så sa Mats att "Det är väl lika bra jag går av scenen för jag säger ju inget klokt" sarkastiskt till moderatorn.

Han gick av scenen alla buade av någon konstigt anledning, (Märkligare samling människor som har ett intresse för aktier får man leta efter). Men det sket Mats i utan gick helt sonika ut.

Jag kilade ner lite i innan det var slut för att få ut min jacka innan ruschen och då står helt plötsligt Mats bredvid mig och plockar ut sin jacka och pratar i telefon.

Han hade tydligen viktigare saker att göra än att hålla låda för en massa småsparare.

Vet inte om det är skvaller riktigt men det kanske säger lite om hur han är som person.
Ett alldeles utmärkt skvaller, förmedlat av en förstahandskälla dessutom.
Citera
2008-10-29, 00:13
Medlem
Blasters avatar
Fick lite hybris och kollade runt lite.

Han spelar bridge, hans förebild är Bill Gates. Favoritmat: Torsk
Köpte sina första aktier vid 15 års ålder: 20 SKF à 300 kronor styck

Läste på Handels, var sedan en av sveriges bästa traders som uppskattades var värd riktigt mycket pengar för en eventuell arbetsgivare. Kommer inte ihåg siffran men några hundra miljoner var det.

Han är även en erkänd mansgris som inte drar sig för att lägga sköna kommentarer:

Citat:
• Det ligger i kvinnors gener att vilja bli försörjda av män.
• Man vill som man ta yttersta ansvaret för inkomsten.
• Inkomsten för en kvinna är inte en lika viktig del som för en man.
• Ganska rationellt att avstå karriär när skatterna är så höga.
• Många kvinnor som stannar hemma med barnen inser att det är ganska skönt.

Källa: http://samtidatankar.wordpress.com/2...-mats-qviberg/ och http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelnin...255c29%255c988

På Avanzadagen sa han även att trots att han har förlorat en massa pengar lever hans familj precis som vanligt, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur mycket pengar han har kvar?

Tränar på Sturebadet ett par dagar i veckan,(med en egen strechcoach) och har haft eller har en hästgård eller något liknande i polen (som hobby enligt egen utsago). Sista informationen från en öppenhjärtlig intervju jag läste i någon finanstidning sommaren 2007 hittar dock inte artikeln på nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in