2008-10-27, 19:23
Medlem
orgrytes avatar
Hej alla macproffs!

Jag kr en mac mini, 2ghz intel core 2 duo med OS X 10.5.4 och har fljande problem:
Jag har mobilt bredband via 3 som fungerar utmrkt och r hur stabilt som helst, vid vanlig surfning. Men s fort jag brjar tanka bittorrent (med Transmission) s upphr stabiliteten. Dels s tankar jag alltid mycket lngsammare n nr jag tex laddar hem en stor fil frn en hemsida. Men det stora problemet r att uppkopplingen "dr" efter ett tag, och det enda som hjlper r att dra ur dongeln, stta in den igen och vnta nn minut fr att sedan koppla upp igen. Detta mste man gra ett antal gnger per torrent, ju strre fil, desto fler omstart. Varfr?!?!
Jag provade BitRocket fr att se om det var Transmisson det var fel p men det programmet kraschade bara. Jag har ven provat att begrnsa Transmissions hastighet men det hjlper inte nd. Vad ska jag gra?
Citera
2008-10-27, 19:28
Medlem
Slingshots avatar
Mobilt bredband tillsammans med torrents r lika med kaos, s frsk dig inte p det.
Citera
2008-10-27, 19:54
Medlem
keso_411s avatar
jag hller med slingshot i de.. det r fruktansvrt irriterande med det.
har fr mig jag lste ngot som kanske kan hjlpa p typ 99.se eller liknande.ska se om ja kan hitta
Citera
2008-10-27, 19:54
Medlem
orgrytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mobilt bredband tillsammans med torrents r lika med kaos, s frsk dig inte p det.

Men det verkar funka rtt stabilt fr en kompis som kr PC. Det gr inte s fort men uppkopplingen dr inte i alla fall...
Citera
2008-10-27, 21:30
Medlem
Flrps avatar
Du mste snka antalet connections i ditt BitTorrent-program. En 3G-dongel klarar inte av s mycket belastning som uppkommer vid torrent-trafik.
Citera
2008-10-27, 21:46
Medlem
orgrytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Du mste snka antalet connections i ditt BitTorrent-program. En 3G-dongel klarar inte av s mycket belastning som uppkommer vid torrent-trafik.

Ok, nt speciellt antal?
Citera
2008-10-27, 21:54
Bannlyst
Jag hade liknande problem med min gamla PC, men hittade en lsning.

Nr jag ville ladda ner med mobilt bredmand gjorde jag detta med Operas weblsare. Den har ett inbyggt torrent-program som i sig r rtt skit om man har andra alternativ. Men funkade stabilt med mobil-bredband. S mitt tips, ladda ner Opera och kr torrents genom den nr du kr mobilt-bredband.

Hoppas att det fungerar.

Ps. Sen rekommenderar jag starkt att du anvnder ngot annat nr du vl har en annan typ av uppkoppling, fr s sexig r inte Operas inbyggda torrent makapr.
Citera
2008-10-27, 22:23
Medlem
StyleWarss avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?p=10002370
https://www.flashback.org/showthread.php?t=523892
Citera
2008-10-27, 22:39
Medlem
orgrytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp

Det verkar faktiskt funka. Krt p ett bra tag nu och det r hur stabilt som helst. Tack!
Citera
2008-10-28, 04:00
Medlem
Bob Luntas avatar
Har bara negativa erfarenheter av torrents + mobilt bredband. Iaf frn 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in