Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-31, 21:12
  #133
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Matematik är inte din starka sida va?
(Folköl 3.5% 50cl = 1,75 cl alkohol.)

Ren alkohol, en klassisk 75a är ju i regel kring 40%. Då motsvarar det styvt 4 cl 40% alkohol
Citera
2021-05-31, 21:21
  #134
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ren alkohol, en klassisk 75a är ju i regel kring 40%. Då motsvarar det styvt 4 cl 40% alkohol
En 50cl folköl på 3,5% motsvarar 1,75 cl alkohol, eller 4,375 cl 40-procentig sprit. Förväxla inte brännvin med ren alkohol.
Citera
2021-05-31, 23:21
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo Coolvid19 förklarade här.

Google på: "blir man mer berusad av champagne" så kommer det mängder med artiklar med forskning som stödjer det.
Citera
2021-06-01, 12:14
  #136
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Matematik är inte din starka sida va?
(Folköl 3.5% 50cl = 1,75 cl alkohol.)

Nej. Du har rätt. Jag är kass på matematik.
Så den bjuder jag på.
Sen har slarvpennan varit framme.
Jag syftar inte till alkohol i så motto att vi talar om ren alkohol. Fel av mig. Igen.
Jag syftade t vanlig brännvinsprocent.

Borde varit tydligare.

Citera
2021-06-02, 13:45
  #137
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
En 50cl folköl på 3,5% motsvarar 1,75 cl alkohol, eller 4,375 cl 40-procentig sprit. Förväxla inte brännvin med ren alkohol.

Ja, jag vet. Därför var de två första orden jag skrev "Ren alkohol" jag ville förmedla att om man omvandlar volymsprocenten i öl till 40% sprit som man ofta använder som referens så motsvarade det "styvt 4 %". De blir ju aningen lättare för kreti och pleti att förstå då att en 3.5a motsvarar en shot.
Citera
2021-06-02, 17:04
  #138
Medlem
mjukmjukares avatar
Att spy ur sig att hon o hon o hon o den o o alla är något som inte är sant, det är baksidan av Flashback.

Men när det gäller översexuell eller, kalla det stor hunger för fysiskt välmående. Ofta och mycket.
För en oerfaren kille, nymfomani.
Det är en riktig beskrivning av Sofia Wistam.

Behovet av att vidga sättet, platsen och formerna, att ha sitt sex. Det är en del av sexet, själva sexet i sig. Som ständigt måste vidgas och provoceras för att känna stor, o större, lust.
Lust att kunna bli upptäckt. Göra DET på hotellrum, gärna utomlands, så att andra ser in i rummet. Högljudd så att hon vet att andra hör.

Lämna ifrån sig sekret från sexet som hon vet att andra ska använda på något sätt MmMm …

That’s Sofia. I propp!!

Citera
2021-11-08, 16:49
  #139
Medlem
Vad gör hon idag? Hon ser bra ut för att vara 55+ måste jag säga. Sofias änglar lades väl ner så hur försörjer hon sig?
Citera
2021-11-08, 16:56
  #140
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houyoinvvvvv
Klantigt nog lade Pernilla nyligen upp en bloggpost på Sofia som först dricker en massa bubbel (med alkohol då det även finns bilder på när kyparen serverar bubblet av ett känt märke) och sedan sätter sig och kör berusad hem på sin moppe.

Fast att som medelålders köra moppe på ett glas champagne eller två borde inte vara straffbart. Där har hon frikort.
Citera
2021-11-08, 16:57
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Vad gör hon idag? Hon ser bra ut för att vara 55+ måste jag säga. Sofias änglar lades väl ner så hur försörjer hon sig?

Sofia designar smycken bla.
Citera
2021-11-08, 19:12
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Sofia designar smycken bla.
Ok! Trodde det fanns mer skvaller om henne...! Hon verkar ju slicka rejält på Pernilla Wahlgren och vill synas överallt. Måste ha varit ett bakslag att "Sofias Änglar" lades ner...
Citera
2021-11-15, 20:48
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Fast att som medelålders köra moppe på ett glas champagne eller två borde inte vara straffbart. Där har hon frikort.

https://rtog.se/hem-fritid/trafik/mopedkorning/
Citera
2021-11-15, 22:04
  #144
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houyoinvvvvv
https://rtog.se/hem-fritid/trafik/mopedkorning/

Jag känner mycket väl till vad lagen säger om framförande av motordrivna fordon under inverkan av rusdrycker, jag har dock en avvikande åsikt gällande specifika transportmedels relevans i sammanhanget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback