Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKraus
Nej, det är därför som folk som kan politik använder sig av den "politiska ön", som ger ett tvådimensionellt perspektiv istället.
Folk som kan politik. OK, men nu råkar det vara på det viset att majoriteten använder sig fortfarande av vänster/höger-skalan. Även de som kan politik.
När de talar till "vanligt folk", ja! För annars skulle de inte bli förstådda, och att göra "vanligt folk" politiskt medvetna är det sista de flesta av dem vill; det är även väldigt lågprioriterat bland "vanligt folk" att vilja bli politiskt medvetet.
Citat:
Citat:
Nej, hon kan bara beskyllas för att vara just "politisk idiot".
Det tycker jag är att ta i. Nyheten i sig gav ju inte direkt utrymme att diskutera huruvida nazism ska placeras på vänstersidan eller högersidan på den politiska skalan.
"Politisk idiot" är ett begrepp som betyder "totalt politiskt okunnig", vilket jag tror hon är (eller väldigt nära i alla fall).
Citat:
Citat:
Folkpartiet (sedan de övergav socialliberalismen som ideologi) har vid upprepade tillfällen gjort just det, medans Moderaterna inte har velat skrämma iväg potentiella väljare...
Öhh, nu är det ju du som placerar nazism ute till höger när du på något märkligt vis tror att moderaterna inte vill skaka av sig en, av dig påhittad, nazismsammankoppling.
Que? Nej, nu får du ge dig! Du får inte lägga ord i min mun. Min farfar var en av Skånes största nazister under kriget. Efteråt blev han och hans gelikar goda moderater. Om en "gammal" nazist fick välja vilket parti han/hon helst lade sin röst på då, så blev det i tio fall av tio Moderaterna, eftersom deras politik ansågs ligga närmast nazismen. Inte väldigt nära, men ändock nära. Naturligtvis var Moderaterna medvetna om det. Trodde du att gamla nazister skulle ha röstat på VPK?