2023-08-01, 00:55
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Är det bara jag som tror att eventuell teknisk bevisning är svag? Som jag förstår det är det vittnesmål
som kommit fram.
Eller har jag bara missuppfattat det eftersom det står att han "behöver höras mot bevisningen"?
För han är ju anhållen på den starkare graden "sannolika skäl".

Jag citerar mig själv för att säga "wow vad fel jag hade". Blir han inte fälld på detta så kan de lägga ner kalla fall grupperna. Vilket fantastiskt arbete som har lagts ner på detta, jag är djupt imponerad.

Jag har suttit och läst varje stund jag har kunnat men jag är långtifrån klar. Nu oroar jag mig inte för om han blir fälld för det måste han bli, utan nu är det straffet som bekymrar mig.

Jag vill ha livstid på honom. Vådaskott? Jäkla trams! Jag avskyr hobbypsykologer och tänker inte ägna mig åt det, men en mer kallhamrad j*vel än Filip är svår att hitta. 1999 slog han nästan ihjäl en gammal farbror, med ungdomsrabatt och och den vanliga rabatten satt han inte länge. Fri 2001, 2002 var det dags igen då mördas Marua. Sedan 2003 taxirån som gjorde att han kom bort från gatorna i Malmö.

Jag ska fortsätta läsa eftersom jag inte är klar men jag var tvungen att skriva vilken äcklig och störd människa Filip är. Dessutom alla som säger i FUP eller här att man inte ska rota i detta fallet kan dra åt helvete. Det är bara de inblandade som tycker det.. Vilka fruktansvärda stolpskott som figurerar i FUP och anser sig bli trakasserade, detta för att de fått ställa upp på några förhör under 20 års tid Men så har de eller deras anhöriga all anledning att vilja sopa detta under mattan.

Nu vet vi inte bara med väldigt stor säkerhet vem som var med som hantlangare till Filip. Trots att ni inte kan åtalas för det kan ni inte öppna käften och prata. FHL ber om det, de vädjar till er att öppna upp och berätta.

Det de inte visste var att de stött på några av Malmö:s fegaste individer! Usch !
Senast redigerad av why123 2023-08-01 kl. 01:09. Anledning: .
Citera
2023-08-02, 04:06
Medlem
Citat:
Jag citerar mig själv för att säga "wow vad fel jag hade". Blir han inte fälld på detta så kan de lägga ner kalla fall grupperna. Vilket fantastiskt arbete som har lagts ner på detta, jag är djupt imponerad.

Jag har suttit och läst varje stund jag har kunnat men jag är långtifrån klar. Nu oroar jag mig inte för om han blir fälld för det måste han bli, utan nu är det straffet som bekymrar mig.

Jag vill ha livstid på honom. Vådaskott? Jäkla trams! Jag avskyr hobbypsykologer och tänker inte ägna mig åt det, men en mer kallhamrad j*vel än Filip är svår att hitta. 1999 slog han nästan ihjäl en gammal farbror, med ungdomsrabatt och och den vanliga rabatten satt han inte länge. Fri 2001, 2002 var det dags igen då mördas Marua. Sedan 2003 taxirån som gjorde att han kom bort från gatorna i Malmö.

Jag ska fortsätta läsa eftersom jag inte är klar men jag var tvungen att skriva vilken äcklig och störd människa Filip är. Dessutom alla som säger i FUP eller här att man inte ska rota i detta fallet kan dra åt helvete. Det är bara de inblandade som tycker det.. Vilka fruktansvärda stolpskott som figurerar i FUP och anser sig bli trakasserade, detta för att de fått ställa upp på några förhör under 20 års tid Men så har de eller deras anhöriga all anledning att vilja sopa detta under mattan.

Nu vet vi inte bara med väldigt stor säkerhet vem som var med som hantlangare till Filip. Trots att ni inte kan åtalas för det kan ni inte öppna käften och prata. FHL ber om det, de vädjar till er att öppna upp och berätta.

Det de inte visste var att de stött på några av Malmö:s fegaste individer! Usch !

Ny artikel.

Rättegången samlar det forna gänget vid Värnhem

Mordrättegången mot Marua Ajouz expojkvän blir en återträff för gänget som brukade festa i hans lägenhet för 20 år sedan. Flera av dem har hört den åtalade mannen – eller hans kompisar – berätta om styckmordet.

https://www.sydsvenskan.se/2023-08-01/rattegangen-samlar-det-forna-ganget-vid-varnhem
Citera
2023-08-02, 09:59
Medlem
diseuses avatar
SVT (20 år efter mordet på Marua Ajouz – nu startar rättegången):
Citat:
Idag startar rättegången mot den expojkvän som åtalats för mordet på 18-åriga Marua Ajouz. Hon försvann i december 2002 och först nu, 20 år efteråt, kan hennes fall få ett slut.
Citera
2023-08-02, 16:01
Medlem
Nej preskriberingen är inte över…de tog honom precis i tid
Citera
2023-08-02, 16:26
Medlem
why123s avatar
Är det inte någon tidning som rapporterar från rättegången?
Citera
2023-08-02, 17:40
Medlem
diseuses avatar
Citat:
• Bohusläningen (Uddevallabon som åtalas för styckmordet på Marua Ajouz)
• Sydsvenskan (Tv: Nu startar styckmordsrättegången)
• Aftonbladet (Maruas misstänkte mördare i polisförhör: Har inte mördat en människa)
Citera
2023-08-02, 17:51
Medlem
Citat:

Det verkar inte så. Jag trodde att Expressen skulle rapportera.
Citera
2023-08-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moder43
Nej preskriberingen är inte över…de tog honom precis i tid

Citat
De allra allvarligaste brotten, såsom mord, preskriberas aldrig under förutsättning att den misstänkte personen hade fyllt 18 år vid tiden för gärningen.

Preskription

https://www.aklagare.se/ordlista/p/preskription/
Citera
2023-08-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javligthemlig
Hittade en Filip W*lender.
*o
Isabela Maria W*lender, 64 år, har tagit över fastigheten på Björndalen 4 i Torp från Filip Daniel W*lender. (2021)

Var Marua libanesiska?
Senast redigerad av HORSVERIGE 2023-08-02 kl. 18:36.
Citera
2023-08-02, 20:01
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Var Marua libanesiska?

Ja, det var hon.
Citera
2023-08-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Isabela Maria W*lender, 64 år, har tagit över fastigheten på Björndalen 4 i Torp från Filip Daniel W*lender. (2021)

Var Marua libanesiska?

Antagligen. Står i denna artikeln.

Marua låg mördad i skogen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvnG15/marua-lag-mordad-i-skogen
Citera
2023-08-03, 16:13
Medlem
Ingen som vart på rättegången och vet hur den utfaller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in