2022-12-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmosamurai
Hennes mord var en olyckshändelse. Så gick snacket på gatan. Han råkade skjuta henne till döds. Sen tvinga han dem andra att hjälpa till med styckningen. Blomqvist var en av de som var med på det enligt rykten. Alla i Malmö från den tiden kände till detta. Hans pappa var polack, det stämmer som någon skrev att han var nästan 2m lång.

Får hoppas det stoppar vid en bisarr olyckshändelse så det inte är någon twisted gruppaktiviteter som gått överstyr.

Sen hela efterspelet med att avlägsna huvudet från kroppen och gömma ..
Det har nog satt sina spår och gjort sig påmint över åren. Människors historik efter brott säger en hel del.
Senast redigerad av viperstyle 2022-12-09 kl. 11:38.
Citera
2022-12-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Aha, ok! Jag trodde de var med när det hände.
Ojoj, det var ju väldigt synd att den yngsta inte bröt ihop och berättade, men det är ju tyvärr advokatens jobb att göra allt för att försvara sin klient, vinna målet och tjäna pengar
Jag hoppas verkligen att det dåliga samvetet har hunnit ikapp och att han lättar sitt hjärta. Läste att polisen vädjar om att fler vittnen ska höra av sig och att dom inte riskerar något straff nu. Det är bra, så jag hoppas på det bästa!

Men ex-pojkvännen fortsätter nog att neka in i det sista

Ja det är nog en bra gissning. Förvånad som han var när han plockades in av polisen.

Misstänker att det inte står helt rätt till på det kontoret.
Citera
2022-12-09, 12:41
Medlem
Häktningsframställan

https://gofile.io/d/dJxf8K

.
Citera
2022-12-09, 12:43
Medlem
Om han döms vad är rimligt straff han får?
Citera
2022-12-09, 13:20
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treestripes
Tänk på en sak med.
Personerna var väldigt unga, vissa 15 år gamla. Och kommer undan med ett mord med runt 5 Pers inblandade och ingen säger något... Ingen bryter ihop i häkte eller efter alla år. Inte ett enda ord läckt genom prat med vänner eller föräldrar , på fylla osv. Sägs att hon blev bort gift i libanon sen flydde tillbaka till Sverige och bodde på något kvinno hem eller något liknande med skydd. Sen kapas huvudet av några 15 åringar som inte läcker ett ljud fast dom var flera st som ska vara inblandade. Kanske ska titta åt mer än ett håll. Skulle vara konstigt om man inte hittar spår av pojkvän på en flickvän och kopplingar. Inget fällande, 15 åringar, styckad kropp av barn osv. Låter det inte lite konstigt? Jag är nära nära vän och uppväxt med alla och tyckte detta var galet när det hände, visst vi gjorde mycket skit men när jag hörde att det var styckning så nej det kan inte va dom. Alltså att utföra detta är inget man bara gör hur som helst som barn och i grupp och kommer undan. Vuxna som gör mord ensamma åker dit. Skulle en hel grupp barn överlista polisen? Säger kanske mer om svensk polis isåfall? Men alla tittar på detta håll och redan har dömt så man letar juh bara efter det nu men det har gått 20 år och det går inte, det blir inte lättare med åren. Om det nu inter dom? Sjysst detta eller? Jag förstår att man måste lösa men det har gått 20 år nu, inte dags att sluta trakassera nu? R.N
Lång ad hoc förklaring du har för att få ihop det.
Låt mig presentera: de flesta brotten går olösta av många anledningar.

De har snackat men inte med polisen. Flera i omgivningen har fått höra vad som hände.

Därför tvivlar jag på att du "är i omgivningen" så att säga.
Senast redigerad av MomsPlusSkatt 2022-12-09 kl. 13:23.
Citera
2022-12-09, 13:40
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Jag tror polisen vet och har bevis men domstolen kanske hovrätten eller högsta domstolen kommer fria mannen pga att jobbar är egen företagare så han bidrar med det till samhället istället för att staten ska betala hans fängelse . det är bara min teori och konspiration teori.
Citera
2022-12-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treestripes
Tänk på en sak med.
Personerna var väldigt unga, vissa 15 år gamla. Och kommer undan med ett mord med runt 5 Pers inblandade och ingen säger något... Ingen bryter ihop i häkte eller efter alla år. Inte ett enda ord läckt genom prat med vänner eller föräldrar , på fylla osv. Sägs att hon blev bort gift i libanon sen flydde tillbaka till Sverige och bodde på något kvinno hem eller något liknande med skydd. Sen kapas huvudet av några 15 åringar som inte läcker ett ljud fast dom var flera st som ska vara inblandade. Kanske ska titta åt mer än ett håll. Skulle vara konstigt om man inte hittar spår av pojkvän på en flickvän och kopplingar. Inget fällande, 15 åringar, styckad kropp av barn osv. Låter det inte lite konstigt? Jag är nära nära vän och uppväxt med alla och tyckte detta var galet när det hände, visst vi gjorde mycket skit men när jag hörde att det var styckning så nej det kan inte va dom. Alltså att utföra detta är inget man bara gör hur som helst som barn och i grupp och kommer undan. Vuxna som gör mord ensamma åker dit. Skulle en hel grupp barn överlista polisen? Säger kanske mer om svensk polis isåfall? Men alla tittar på detta håll och redan har dömt så man letar juh bara efter det nu men det har gått 20 år och det går inte, det blir inte lättare med åren. Om det nu inter dom? Sjysst detta eller? Jag förstår att man måste lösa men det har gått 20 år nu, inte dags att sluta trakassera nu? R.N
Börja du bli nervös? 😏
Citera
2022-12-09, 19:40
Medlem
T34Panzers avatar
Man begärd häktad för mord på 18-årig kvinna 2002
9.12.2022 10:32:27 | Åklagarmyndigheten
Den man som sedan i tisdags varit anhållen på sannolika skäl misstänkt för mordet på en 18-årig kvinna den 20-21 december 2002 i Malmö har i dag begärts häktad.”

Målnummer i Malmö tingsrätt: B 12879-22.

https://via.tt.se/pressmeddelande/man-begard-haktad-for-mord-pa-18-arig-kvinna-2002?publisherId=3235540&releaseId=3336528
Citera
2022-12-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är nog en bra gissning. Förvånad som han var när han plockades in av polisen.

Misstänker att det inte står helt rätt till på det kontoret.

Ja, jag läste det också att han var förvånad. Han var säker på att komma undan och det kanske han gör denna gång också, men det tror och hoppas jag inte!
Håller med dig, det är något som är riktigt fel i hjärnan... Usch, får kalla kårar!
Citera
2022-12-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Väldigt svårt att svara på då man i princip inte vet ett dugg om hur själva dödandet gått till, hur situationen sett ut och vilka förmildrande/försvårande omständigheter som förelegat.

Klart är iallafall att han kommer att dömas efter 2002 års lagstiftning, då det generellt var mycket svårare att dömas till livstids fängelse. Skulle det då bli ett tidsbestämt straff så kommer det troligen bli aktuellt med straffreduktion då ovanligt lång tid förflutit mellan brottet och domen. HD har i en vägledande dom slagit fast att det skall göras 1 års avdrag då 12 år förflutit mellan brottet och domen. I detta fallet skulle det därför troligen bli en straffreduktion på 1-2 år.
Senast redigerad av Haaaaag 2022-12-09 kl. 21:21.
Citera
2022-12-09, 23:13
Medlem
Sen var han ju under 21 år när det hände.

Så ungdomsrabatt på det.

Misstänker ett par år på sin höjd och villkorlig frigivning på det. Han är snart ute.
Citera
2022-12-09, 23:13
Medlem
Vad tror ni förresten föranledde det nya gripandet? Någon i gänget som fick problem med samvetet och erkände gärningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in