2023-07-21, 13:07
Medlem
Följt detta 'kalla fall' genom åren. Tragiskt att det är olöst fortfarande.

Nu reagerar jag emot det som står i rubriken här att "Ex-pojkvän" är gripen. Minns bara någon enstaka artikel med intervju med mordoffrets familj.

Marua bodde inneboende hos den kvinna som anmälde henne försvunnen. Relationen med "Ex-pojkvännen" (FW) var så pass kort som tre veckor! Ska man då alls benämna honom som "Ex"? Eller ens 'pojkvän'? Maruas hyresvärdinna verkar ha reagerat mycket snabbt på flickans försvinnande. Vad var det som fick hyresvärden att reagera så snabbt??
Citera
2023-07-21, 13:25
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge

Nu reagerar jag emot det som står i rubriken här att "Ex-pojkvän" är gripen. Minns bara någon enstaka artikel med intervju med mordoffrets familj.

Marua bodde inneboende hos den kvinna som anmälde henne försvunnen. Relationen med "Ex-pojkvännen" (FW) var så pass kort som tre veckor! Ska man då alls benämna honom som "Ex"? Eller ens 'pojkvän'? Maruas hyresvärdinna verkar ha reagerat mycket snabbt på flickans försvinnande. Vad var det som fick hyresvärden att reagera så snabbt??

Jag uppfattar det som att vittnet EG var i en relation med MGM i tre månader efter BO:s försvinnande.
Citera
2023-07-21, 13:30
Medlem
Noterar att en Valeri* Hel*nder är kallad att vittna. Är det den grävande journalisten? Tänker att det inte torde vara Sveriges vanligaste namn?

Skvallertråd:
(FB) Skvaller om journalisten Valeria Helander på Göteborgs Posten

*=a
Citera
2023-07-21, 14:13
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge

Kvinnan hon bodde hos var ju sannolikt involverad i att göra av med kroppen, med tanke på att det framgår att hennes bil användes samt att hon kunde peka ut platsen i Nordanå.

Måste vara "skönt" för anhöriga att förhoppningsvis få ett avslut och kanske få bekräftat vad som händer. Att GM ska få ett ordentligt straff eller ens dömas överhuvudtaget är jag inte säker på dock.
Citera
2023-07-21, 14:24
Moderator
Mappings avatar
FUP:
https://anonfiles.com/07o0v530z2/Malm_TR_B_12879_22_Aktbil_60_F_runders_kningsproto koll_Hu_pdf
Citera
2023-07-21, 14:52
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Denna familj är väldigt knepig.

Undrar om man tar honom för mordet som han begick på mannen man hittade död i hans lägenhet?

Är det det som begicks 1994 enligt stämningsansökan!? Då skulle FW varit 13 år.
Citera
2023-07-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
FUP:
https://anonfiles.com/07o0v530z2/Malm_TR_B_12879_22_Aktbil_60_F_runders_kningsproto koll_Hu_pdf

Stort tack!
Citera
2023-07-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Denna familj är väldigt knepig.

Undrar om man tar honom för mordet som han begick på mannen man hittade död i hans lägenhet?

Åtminstone hans bekantskaps krets bör man leta.
Citera
2023-07-21, 15:20
Medlem
Companitripps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Stort tack!

Instämmer tackar de luxe
Citera
2023-07-21, 16:28
Medlem
Någon bild på GM eler kan berätta vilken sida jag hittar det på?
Citera
2023-07-21, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Någon bild på GM eler kan berätta vilken sida jag hittar det på?
Finns bild på GM på sida 320 i FUP.
Citera
2023-07-21, 16:52
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
Utveckla? Vilket år?
1994

Efter mordet på Marua var familjen snabb på att hjälpa till att dölja bevis. De var snabba på att flytta över möblerna från lägenheten till morbrorn.

Ommålning under tiden han satt häktad. Detta gjordes också av morbrorn på order av modern. Fadern la nytt golv så fort han friades.

Antar att de är preskriberat att häkta de för medhjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in