Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-04-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Jag fick 126, men sådana här online IQ test är ju alltid helt opålitliga.

Nja. Jag har gjort ett psykologövervakat iq-test. Och det stämmer rätt bra med snittet på de iq-test jag gjort på nätet. Diffat kanske +/- 10 poäng som mest på online-testerna.

Så även om det inte blir helt exakt så kan man säkert skaffa sig åtminstone en ungefärlig bild av sin iq med hjälp av online-test.
Citera
2015-04-19, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jaha, det var ju en liten bra skjuts upp för självförtroende så här på lördagskvällen. Helt nykter är jag inte heller.

Tror dock inte så mycket på sådana här tester. Mycket handlar om träning. Har man gjort ett flertal tester av den här typen - vilket jag gjort - så lär man sig principen. Det tycks finnas begränsade möjligheter att variera utformningen.

Precis!

Därför bör man vara originell och skapa annorlunda....och tänka annorlunda.

Det går faktiskt..

En metod skulle vara att man ej använder spatiala uppgifter längre, vilket är mer kulturellt oberoende än verbala eller matematiska uppgifter, och enbart ställer frågor och sedan bedömer en persons logik och resonemang.

Ett omedelbart hinder man skulle kunna tänka på i ett sådant fall är subjektivitet, men detta förringar ändock ej en människas utmaning att bevisa djupsinnighet.

Det är ju samma sak med kommunikation.....man märker ju fort, om man själv är intelligent, när en annan person talar väl eller bara svamlar.
Citera
2015-05-03, 01:18
Medlem
had0cs avatar
126 är det högsta man kan få på deras test och det är det jag får.
Citera
2015-05-03, 10:17
Medlem
Vill ni testa eran hjärnans kapacitet?

Prova istället på Windowsspelet "Minesweeper" med 99 minor. Det är ett bättre kapacitetstest än något "IQ-provtest".

Känner en tonåring som klarade av det på första försöket med 99 minor och detta under 5 minuter.

Ja, denna "tonåring" är utan tvekan en klipsk människa, vilket jag visste redan.

Blev ändå förvånad. för det är inte ofta jag själv klarat av alla 99 minor.
Citera
2015-05-03, 10:27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrespondenten
Vill ni testa eran hjärnans kapacitet?

Prova istället på Windowsspelet "Minesweeper" med 99 minor. Det är ett bättre kapacitetstest än något "IQ-provtest".

Känner en tonåring som klarade av det på första försöket med 99 minor och detta under 5 minuter.

Ja, denna "tonåring" är utan tvekan en klipsk människa, vilket jag visste redan.

Blev ändå förvånad. för det är inte ofta jag själv klarat av alla 99 minor.
Det var en ganska dålig värdemätare, ofta hamnar man i situationer där man måste chansa.
Nej, det beror inte på klantigt spel.
Citera
2015-05-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det var en ganska dålig värdemätare, ofta hamnar man i situationer där man måste chansa.
Nej, det beror inte på klantigt spel.

Heh, enligt dig....

Det finns inga chansningar...antingen har man kapaciteten eller inte.

Den enda chansningen är egentligen enbart det första klicket...

Det går att klara alla 99 minor, dock har jag ej gjort det på första försöket som denna "tonåring" som ligger på ca. 170 SD 15...och som blev uttråkad då det för lätt efter det första lyckade försöket.
Citera
2015-05-03, 13:58
Bannlyst
Undrar hur många som har fuskat sig in.
Proven finns förstås avfotograferade i var och varannan testledares mobiltelefon
Citera
2015-05-03, 13:59
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Heh, enligt dig....

Det går att klara alla 99 minor, dock har jag ej gjort det på första försöket som denna "tonåring" som ligger på ca. 170 SD 15...och som blev uttråkad då det för lätt efter det första lyckade försöket.
Då kan du nog förklara det som hände mig alldeles nyss när jag satt och sket.

https://i.imgur.com/sGu1jRo.png
https://i.imgur.com/YZcAesu.png
Citera
2015-05-03, 14:04
Bannlyst
Citat:
Heh, enligt dig....

Första klicket är helt ofarligt. Finns aldrig mina där. Och som redan påpekats hamnar man ofta i 50/50-situationer.
Men visst, det är fortfarande en hyfsad indikator skulle jag tro.
Citera
2015-05-03, 14:46
Medlem
Kleops avatar
126 på det svenska, 130 på det danska och 131 på det norska. Men det är ju nästan som folk säger att om man förstår sig på en så förstår man alla, fast i själva verket så finns det kanske tre-fyra olika typer som faktiskt ter sig olika, resten är bara kopior i förklädnad så att säga.
Citera
2015-05-03, 16:12
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Heh, enligt dig....

Nej, isåfall skulle man alltid klara det, eller aldrig.
Och någon som alltid klarar det tror jag inte att du kan hitta.
Citera
2015-05-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nej, isåfall skulle man alltid klara det, eller aldrig.
Och någon som alltid klarar det tror jag inte att du kan hitta.

Jag klarar det inte så ofta...

Den nämnda "tonåringen" som klarade det på första försöket och som sen blev uttråkad och ej längre ville göra om det åstadkom det inte av en slump... Denna "tonåring" har också haft bästa betyg utav alla elever i mer än ett gymnasium i Sverige och ett gymnasium har vanligtvis +1000 studenter. Så, det var ingen slump...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in