2008-10-26, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Intressant.... men hur fan motiverar man exempelvis alla dessa sk. Derbyn i en så pass liten...."nåja" stad som Gbg?.... kan tänka mig att det t.om. utrholkar en betydlgt större stad såsom Sthlm.....?
kommer folk inte bli "trötta" på derbyn i tid och otid?

Hur motiverar man alla derbyn i en liten stad som Stockholm när städer som Manchester/Liverpool etc har så pass få som de ändå har. Sen tillkommer en stad som London.

Samma sak som du tar upp kan ju även tillämpas på Stockholm.
Citera
2008-10-26, 16:47
Bannlyst
Blir inte bättre när man läser att Häcken troligen skall spela sina matcher på Nya Ullevi tills de får en ny arena, det kommer nog göra under med Häckens publiksnitt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/superettan/article3625502.ab
Citera
2008-10-26, 16:58
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Däremot stör jag mig på Häcken, dom verkar ha lämnat satsningen på ungdomar och kör genvägen med brassar, det är i så fall en dålig utveckling.
9 st egna produkter i laget, vilket lag slår det?
Citera
2008-10-26, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Snackar vi startelva eller bara laget?
Citera
2008-10-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Blir inte bättre när man läser att Häcken troligen skall spela sina matcher på Nya Ullevi tills de får en ny arena, det kommer nog göra under med Häckens publiksnitt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/superettan/article3625502.ab

helt hysteriskt.
Citera
2008-10-26, 17:42
Medlem
Konkons avatar
Jag vet inte vad jag ska tycka (ang häckens arena)

Dem har rätt till en arena, men ändå har dem inget å göra i allsvenskan
Skulle vara kul å få en arena i Hisingen (bor själv i hisingen), men häcken kommer att åka ner till superettan nästa år...
Citera
2008-10-26, 17:54
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Intressant frågeställning. Hur gärna vill fansen följa sitt lag? Blir man trött på sitt lag? Kan ju bli aningen dyrt för en del kanske. Den pirriga derbykänslan kan ju onekligen dra ner en bit. Men det är ju mera en sekundär bit. Man följer sitt lag i alla väder oavsett division, vilket jag snart kommer få erfara i EPL. *suck*

Rent ekonomiskt borde väl derbyn vara bra då det är färre bortamatcher (på långt håll också)?
Sen borde väl publiksiffrorna öka då fler kan ta sig på matcherna (allsvenskan har en fabläs för matcher på måndag/tisdag/onsdag/torsdag/fredag).
Citera
2008-10-26, 20:45
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Jaså, hur många spelar regelbundet?
Citera
2008-10-26, 20:53
Medlem
Snoppzors avatar
Samma debatt var väl på tapeten år 2000 när det var fem Göteborgslag. Och vad jag kan minnas tyckte spelarna i klubbarna att det var väldigt bekvämt, medan resten av fotbollssverige muttrade lite.
Citera
2008-10-26, 21:03
Medlem
zugfahrers avatar
Lades det inte fram förslag att klubbarna i Göteborg skulle gå ihop till ett lag, eller har jag drömt detta? Har för mig det var ett jäkla liv i den debatten.
Citera
2008-10-26, 21:05
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Lades det inte fram förslag att klubbarna i Göteborg skulle gå ihop till ett lag, eller har jag drömt detta? Har för mig det var ett jäkla liv i den debatten.

Jodå, FC Gothia. I stark konkurrens med Aik-riddarna säsongens pinsammaste moment....
Citera
2008-10-26, 21:09
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Jodå, FC Gothia. I stark konkurrens med Aik-riddarna säsongens pinsammaste moment....

Du kan väll inte på allvar jämföra AIK-riddarna, en skitgrej som gjordes för att underhålla småbarn, med FC Gothia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in