2008-10-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
blåvittglennar

BlåvitsGlennar.........? HäHä
Underbart epitet!
Citera
2008-10-26, 00:19
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GALLOWAY19
Uselt som fan.

Kan inte annat än hålla med. 4 resor till GBG är ju inte något en normal människa orkar - 2 var mer än tillräckligt.
Citera
2008-10-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Kan inte annat än hålla med. 4 resor till GBG är ju inte något en normal människa orkar - 2 var mer än tillräckligt.

Man hallå.... du får ju minst 1 av 4 gratis middagar i veckan av Wisemännen........ nä skoja bara, visst kan det gå inflation av matcher, vilket jag har påpekat i ingresen till denna tråd!.....

Hopppas alla Gbg,are och Sthlm,are kan festa ihop 081231!
Citera
2008-10-26, 00:32
Medlem
jag säger som glenn hysén skulle ha sagt...

Citera
2008-10-26, 00:36
Medlem
obotlig_realists avatar
Tja, det är ju bara att se vilken standard svensk klubbfotboll håller ur ett europeiskt perspektiv. Allsvenskan måste vara den mest urvattnade ligan i hela Europa. Det finns ingen topp och ingen geografisk spridning. Helt värdelös liga.

Om jag var ordförande för svenska fotbollsförbundet skulle jag ta mig en ordentlig tankeställare om det verkligen är så här svensk klubbfotboll ska se ut. Jag ser den extrema dominansen av Göteborgslag och Stockholmslag i allsvenskan som ett symtom på nånting som inte står rätt till. Lägg till detta att en håla som Ljungskile spelar i allsvenskan och till och med har chans att hålla sig kvar så inser man att det är nåt som verkligen stinker om den här ligan. (Inget ont om Ljungskile)
Citera
2008-10-26, 00:43
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obotlig_realist
Tja, det är ju bara att se vilken standard svensk klubbfotboll håller ur ett europeiskt perspektiv. Allsvenskan måste vara den mest urvattnade ligan i hela Europa. Det finns ingen topp och ingen geografisk spridning. Helt värdelös liga.

Om jag var ordförande för svenska fotbollsförbundet skulle jag ta mig en ordentlig tankeställare om det verkligen är så här svensk klubbfotboll ska se ut. Jag ser den extrema dominansen av Göteborgslag och Stockholmslag i allsvenskan som ett symtom på nånting som inte står rätt till. Lägg till detta att en håla som Ljungskile spelar i allsvenskan och till och med har chans att hålla sig kvar så inser man att det är nåt som verkligen stinker om den här ligan. (Inget ont om Ljungskile)
Det beror dock på hur många människor det beror i respektive stad. I England t.ex. har det flesta stora städer två lag i PL och London orkar jag inte ens räkna på. Lantislagen ploppar upp då och då, det får man tåla. Sthlmslagen är tre av lagen med mest fans i AS. Och trots allt tycker jag att antalet fans är viktigast för AS utveckling.
Citera
2008-10-26, 00:44
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obotlig_realist

Hur skall du ha det egentligen? Eftersom Ljungskile är för litet för ett lag och storstäderna har för många kanske lag skall kvoteras in i ligan, så att Skara, Karlstad, Mora osv har ett lag. Nu är de ju kvalificerade sportsligt, svårt att ändra på.

Däremot stör jag mig på Häcken, dom verkar ha lämnat satsningen på ungdomar och kör genvägen med brassar, det är i så fall en dålig utveckling. Att de dessutom lever på en sorts konstgjord andning ekonomiskt genom Gothia Cup och nu mopsar om en ny arena är lite störigt, ungefär som en enveten bananfluga.

Ujs och Gays hör hemma i Allsvenskan, men det är kul när de åker ur med jämna mellanrum...
Citera
2008-10-26, 00:52
Medlem
De Miros avatar
Bra för Ifk som kan plocka enkla poäng på "bortaplan" desto jobbigare för Stockholmslagen som mer eller mindre varje match måste dra ner till "södra Sverige" varje bortamatch.

Nä personligen hade jag hellre föredragit att BP och ett av de där Syrianlagen gått upp...
Citera
2008-10-26, 00:56
Medlem
Hunniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Bra för Ifk som kan plocka enkla poäng på "bortaplan" desto jobbigare för Stockholmslagen som mer eller mindre varje match måste dra ner till "södra Sverige" varje bortamatch.

Nä personligen hade jag hellre föredragit att BP och ett av de där Syrianlagen gått upp...

enkla poäng, IFK spelade oavgjort mot LSK hemma fick stryck borta, sen fick stryck av GAjS. Sen det är inga enkla poäng. blev ju våldtagna av örebro också. Och TFF hemma.
Citera
2008-10-26, 02:25
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnis
enkla poäng, IFK spelade oavgjort mot LSK hemma fick stryck borta, sen fick stryck av GAjS. Sen det är inga enkla poäng. blev ju våldtagna av örebro också. Och TFF hemma.

Nä enkla poäng finns inte men Ifk har fortfarande en STOR fördel i och med att de får möta lokala skitlag. Jag som Djurgårdare hade hellre sett Assyiska, BP, och något norrlandslag kvar t.ex.
Citera
2008-10-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det beror dock på hur många människor det beror i respektive stad. I England t.ex. har det flesta stora städer två lag i PL och London orkar jag inte ens räkna på. Lantislagen ploppar upp då och då, det får man tåla. Sthlmslagen är tre av lagen med mest fans i AS. Och trots allt tycker jag att antalet fans är viktigast för AS utveckling.

Lite skillnad på London och någon stad i Sverige då det bor lika många i London som det gör i hela Sverige.
Citera
2008-10-26, 09:02
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Nä enkla poäng finns inte men Ifk har fortfarande en STOR fördel i och med att de får möta lokala skitlag. Jag som Djurgårdare hade hellre sett Assyiska, BP, och något norrlandslag kvar t.ex.
Dom har knappast en STOR fördel av att möta "lokala skitlag".Dom skitlagen kommer att ge 110% mot blåvitt....årets match om du frågar spelarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in