2008-10-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Lades det inte fram förslag att klubbarna i Göteborg skulle gå ihop till ett lag, eller har jag drömt detta? Har för mig det var ett jäkla liv i den debatten.

Jo, Häcken, Örgryte och Gais skulle bli FC Gothia. Det gjorde folk upprörda, rent utsagt.
Citera
2008-10-26, 21:16
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Du kan väll inte på allvar jämföra AIK-riddarna, en skitgrej som gjordes för att underhålla småbarn, med FC Gothia?

Jo, det kan han!

Vi Blåvita har dessutom förmånen att kunna skratta gott åt båda grejerna.

Jag tippar på att två Göteborgslag placerar sig bland de tre sista nästa säsong.

/feldgrau
Citera
2008-10-26, 21:24
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Jo, Häcken, Örgryte och Gais skulle bli FC Gothia. Det gjorde folk upprörda, rent utsagt.

Många klubbar från Göteborg faktiskt. 1903 vann Göteborgs IF SM-guld efter final mot Göteborgs FF. Göteborgs FF finns kvar i dag och spelar i division 6.

Halmstad hade några säsonger två lag i allsvenskan också. Halmstad BK och Halmia IS. Blev fantastiska derbyn på den tiden.
Senast redigerad av zugfahrer 2008-10-26 kl. 21:26.
Citera
2008-10-26, 21:26
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jo, det kan han!

Vi Blåvita har dessutom förmånen att kunna skratta gott åt båda grejerna.

/feldgrau

Japp, man måste se glädjen i andras klubbars påhitt...
Citera
2008-10-26, 23:35
Medlem
Shitbirdzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
helt hysteriskt.

Självklart ska BK Häcken ska få ny arena. Det är väl det minsta kommunen kan göra för klubben som varje år bidrar med sissådär 100 miljoner till stadskassan genom Gothia Cup.
För att öka på Häckens publiksiffror krävs oxå en ny arena. Ingen frisk människa(förutom vi häckeniter(funderar ibland på om vi kanske inte är friska)) tycker att det är roligt att titta på fotboll på Rambergsvallen.
Och alla surfittor som lipar över att Häcken inte hade varit någonting utan Gothia Cup måste inse att BK Häcken ÄR Gothia Cup. Vi var med och startade, inget hindar andra klubbar från att göra detsamma. GAIS hoppade av, mycket smart drag. Den svenska avundsjukan lyser okädsamt igenom...
Grattis Sverige - Vi är tillbaka
Citera
2008-10-26, 23:40
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Många klubbar från Göteborg faktiskt. 1903 vann Göteborgs IF SM-guld efter final mot Göteborgs FF. Göteborgs FF finns kvar i dag och spelar i division 6.

Halmstad hade några säsonger två lag i allsvenskan också. Halmstad BK och Halmia IS. Blev fantastiska derbyn på den tiden.

Även Stockholm har flera klubbar, skillnden är att Göteborg har flera som höll sig på högre nivåer och därmed har gjort avtryck.

Finns en intressant artikel i ämnet i senaste Offside. Westermalms IF och dylikt avhandlas. Mycket intressant!
Citera
2008-10-26, 23:40
Medlem
feed-mes avatar
Skit! IFK och GAIS är ju dom roliga lagen från GBG men inte i helvete ÖIS och Häcken!
Citera
2008-10-26, 23:42
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Skit! IFK och GAIS är ju dom roliga lagen från GBG men inte i helvete ÖIS och Häcken!

ÖIS tycker jag är lite småsympatiska. Stor historia, sen gillar jag att de spelar på sin överklass. Speciellt i en så sossig stad som Götlaborg.
Citera
2008-10-27, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
ÖIS tycker jag är lite småsympatiska. Stor historia, sen gillar jag att de spelar på sin överklass. Speciellt i en så sossig stad som Götlaborg.
Spelar på sin överklass? Hur menar du då? Av gbg-lagen så är det ÖIS som haft det tuffast med ekonomin dom senaste åren.
Citera
2008-10-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Spelar på sin överklass? Hur menar du då? Av gbg-lagen så är det ÖIS som haft det tuffast med ekonomin dom senaste åren.

Nja, han menar nog att ÖIS alltid har haft en stämpel på sig med att ha haft många från den sk. överklassen.... dirrar, moderater mm som anhängare emedan GAIS, IFK har haft den sk. arbetarklassen som favoriter.
Citera
2008-10-27, 16:43
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me

Du är ju stelopererad i hjärnan..

Vad är det som är så jävla kul med GAIS då? Skinnvästar och insamlingsspänner?
Citera
2008-10-27, 16:44
Bannlyst
Det är fint. Göteborg > Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här