2008-10-25, 23:30
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Det låter ganska rimligt med max 2 lag i allsvenskan tycker jag, vissa av mina polare tycker det e coolt med 4 GBG lag... (utan att tänka efter).. puuh... för mig som håller på GAIS eftersom jag har spelar ungdomsfotboll där räcker det fint, men för vissa verkar det viktigt att GBG har/innehar "huvudrollen" inom fotbollen vilket jag tyker är BS.
Skillnaden mellan GBG/ Sthlm vad gäller fotbiollen är ju oftastv att Stllm:arna hejar på ett lag(1 lag) medans Gbg:arna håller på ett alternativt håller på ett sekundärt lag..... t.ex. GAIS/IFK eller IFK/GAIS osv. vilket ofta brukar vara helt främmande för Sthlm.s lgrabbarna.
Hurs som helst,,,, må bästa man vinna! GG Sthlm / Gbg

Tror du på allvar att det finns en enda IFK'are som håller på både Blåvitt och Gais eller vice versa?
Senast redigerad av LikeAGlove 2008-10-25 kl. 23:42.
Citera
2008-10-25, 23:40
Medlem
Hunniss avatar
senast när det var 4 gbg lag i allsvenskan så var det inte alls kul med derbyna dom var ju så jävla ofta dock var dom nästan i rad med så kanske det som var felet,

aja ny kommer en ny arena som ska ha derbyna (hoppas jag) härligare stämmning kanske det inte blir några problem.
Citera
2008-10-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Tror du på allvar att det finns en enda IFK'are som håller på både Blåvitt och Gais eller vice versa?
Det finns allt en del, speciellt äldre, dom tycker det är kul att det går bra för "Göteborgslagen". Känns även som om många tycker det är bättre att SM-guldet stannar i GBG istället för t.ex. Sthlm. Detta är för mig en vidrig inställning och helt obegripligt. Inom den yngre engagerade generationen känns det dock som hatet är större.
Citera
2008-10-25, 23:46
Medlem
Hunniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zucchini
Det finns allt en del, speciellt äldre, dom tycker det är kul att det går bra för "Göteborgslagen". Känns även som om många tycker det är bättre att SM-guldet stannar i GBG istället för t.ex. Sthlm. Detta är för mig en vidrig inställning och helt obegripligt. Inom den yngre engagerade generationen känns det dock som hatet är större.

Min morsa är sån! Ska heja på alla jävla lag i gbg.
Citera
2008-10-25, 23:47
Medlem
Undrar om Wernersson fortfarande anser det han sade efter Häckens kvalvinst över Västerås SK 1997. "Jag ser ju hellre Häcken än VSK i allsvenskan".

Låt oss säga att GIF Sundsvall inte tar en poäng till och åker ur allsvenskan och Gefle inte tar många poäng till och får kvala mot BP och får stryk.

Då kommer det nordligaste allsvenskalaget i Sverige att spela på Råsunda.

Håll norrlandsfönstret stadigt AIK

I detta scenario får vi 4 göteborgslag och ytterligare 2 lag från Västra Götalandregionen och lägger vi till Halmstad är 7 svenska lag koncentrerade till en väldigt liten yta, sedan får vi ett Skånegäng med 3 lag. Kalmar får ta hand om hela Ostkusten mellan Trelleborg och Stockholm, Örebro får sitta i ett ensamt skikt och sen 4 Stockholmslag.

Ska vi kanske fixa en ny typ av elitlicens, fast bakvänt? Ingen storstadsregion får ha mer än max 3 lag i allsvenskan?

Eller så får Norrland nöja sig med damfotboll om de vill se högsta fotbollsserien
Citera
2008-10-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnis
Känner igen det, lite OT men orka starta ny tråd. Hur är det i Sthlm bland "morsor" och annat löst folk, ni förstår vad jag menar. Finns det vissa som har mentaliteten att det är bra om SM-guldet stannar i 08-land oavsett lag?
Citera
2008-10-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove

Jodå, jag känner flera stycken, satt med en "Firmaboy" och snackade ang. detta "problem" på hard rock ganska nyligen..... Its reality... vettu!
Citera
2008-10-26, 00:06
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Jodå, jag känner flera stycken, satt med en "Firmaboy" och snackade ang. detta "problem" på hard rock ganska nyligen..... Its reality... vettu!

Ja men det kan ju knappast gälla några supportrar, eventuellt några pensionärer som knappt vet skillnaden mellan lagen i fråga
Citera
2008-10-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnis

ROFL...
Skön komentar.. e dein morsa från götet?
Citera
2008-10-26, 00:09
Medlem
Hunniss avatar
Citat:
ROFL...
Skön komentar.. e dein morsa från götet?

naj, utlandet.
Citera
2008-10-26, 00:10
Medlem
Citat:

De gaisare som håller på blåvitt som "andralag" är lätt räknade, däremot finns det gott om blåvittglennar som tycker det är käckt med "riktiga" derbyn.
Citera
2008-10-26, 00:14
Medlem
[quote=mattep74]Undrar om Wernersson fortfarande anser det han sade efter Häckens kvalvinst över Västerås SK 1997. "Jag ser ju hellre Häcken än VSK i allsvenskan".

Låt oss säga att GIF Sundsvall inte tar en poäng till och åker ur allsvenskan och Gefle inte tar många poäng till och får kvala mot BP och får stryk.

Då kommer det nordligaste allsvenskalaget i Sverige att spela på Råsunda.

Håll norrlandsfönstret stadigt AIK

I detta scenario får vi 4 göteborgslag och ytterligare 2 lag från Västra Götalandregionen och lägger vi till Halmstad är 7 svenska lag koncentrerade till en väldigt liten yta, sedan får vi ett Skånegäng med 3 lag. Kalmar får ta hand om hela Ostkusten mellan Trelleborg och Stockholm, Örebro får sitta i ett ensamt skikt och sen 4 Stockholmslag.

Wernerson tyckte sjäölv att det blir för många GBG lag och hade helste sett att Häcken låg i serien under allsvenskan.... skönt att han sticker ut hakan och inte favoriserar GBG lag gemerellt, tycker han verkar vara hyggligt bra och neutral trots GBG influenserna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in