2025-03-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Att det inte är hamburgare som serveras är din högst personliga åsikt, inget annat. Max' gäster lär anse det vara hamburgare, det är huvudsaken. Finns ju ingen formell beskrivning på vad en hamburgare skall innehålla, så då får uttrycket användas fritt.
En burgare är en burgare, en pannbiff är en pannbiff. Visst kan det vara gott att använda en pannbiff i bröd med.
Är som att använda tex grädde i en carbonara.
Dessa ggr jag har käkat deras mat har den varit ljummen, en gång en bråskbit, bortglömd mat m.m. Pannbiffarna känns inte fräscha, och efter skandalen som var så förstår man varför..
Citera
2025-03-30, 23:45
Medlem
Limhamns avatar
Väldigt mycket reklam och erbjudanden från Max nu. Har folk verkligen glömt? Skall det inte svida lite mer och lite längre efter en skandal som denna?

Vore intressant att se lite siffror på hur omsättningen påverkats. Någon som vet?
Senast redigerad av Limhamn 2025-03-31 kl. 00:23.
Citera
2025-03-31, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limhamn
Väldigt mycket reklam och erbjudanden från Max nu. Har folk verkligen glömt? Skall det inte svida lite mer och lite längre efter en skandal som denna?

Vore intressant att se lite siffror på hur omsättningen påverkats. Någon som vet?
Nej det är väl det dom inte gjort, därför är MAX så aggressiva nu att locka tillbaka folk.
Citera
2025-04-01, 10:31
Medlem
rovmuns avatar
Max eller Tesla eller någon annan som vill busa på 1 April har parkerat en tesla, vepor och röd matta framför en maxrestaurang.
https://imgur.com/a/49HBSnx

Någon som vet mer?

EDIT: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgm2nL/max-ringer-polisen-efter-tesla-skamt

Citat:
”Max är nu en del av Tesla-familjen.”

Så står det på en skylt utanför Max vid Medborgarplatsen – som fått restaurangen att reagera.

– Vi har ringt polisen, säger Helena Stenqvist, presskontakt på Max Burgers.

Har tesla gjort detta utan att max vet det?

Har någon på max gjort det utan att kolla med ledning.

Har någon annan gjort det? Men bil, vepor, röd matta etc verkar lite för dyrt för några ungdomar som skulle gjort det?
Senast redigerad av rovmun 2025-04-01 kl. 10:55.
Citera
2025-04-01, 10:34
Medlem
SlappTjackBalles avatar
När det kommer till dom 3 stora kedjorna så väöjer jag MAX alla dagar i veckan,jag är nöjd sålänge maten är god.
Citera
2025-04-01, 11:14
Medlem
”Max är nu en del av Tesla-familjen.”

Så står det på en skylt utanför Max vid Medborgarplatsen – som fått restaurangen att reagera.
– Vi har ringt polisen, säger Helena Stenqvist, presskontakt på Max Burgers.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgm2nL/max-ringer-polisen-efter-tesla-skamt

Aprilskämtet är verkligen dålig.
Citera
2025-04-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
När det kommer till dom 3 stora kedjorna så väöjer jag MAX alla dagar i veckan,jag är nöjd sålänge maten är god.

1. Max är dyrare än konkurrenterna.
2. Max Hamburgare är sämre än konkurrenternas då de inte innehåller 100 procent kött, dvs Max säljer pannbiffar.
3. Max väljer att kamouflera smaken av pannbiff genom att dränka pannbiffen i sockersås.
4. Max har stora problem med hygien och har anställda som spottar och snorar i maten.
5. Max gillar woke och mångfald och prioriterar anställning av utlänningar och muslimer.
Citera
2025-04-01, 11:25
Medlem
2n00b4Us avatar
När slutade Max ha 100% nötkött i sina biffar eller har de alltid haft det?
Citera
2025-04-01, 11:48
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
1. Max är dyrare än konkurrenterna.
2. Max Hamburgare är sämre än konkurrenternas då de inte innehåller 100 procent kött, dvs Max säljer pannbiffar.
3. Max väljer att kamouflera smaken av pannbiff genom att dränka pannbiffen i sockersås.
4. Max har stora problem med hygien och har anställda som spottar och snorar i maten.
5. Max gillar woke och mångfald och prioriterar anställning av utlänningar och muslimer.

Jag tycker att dom är godare därför köper jag dom. Och varför skulle jag bry mig ett skit om woke ?
Citera
2025-04-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Jag tycker att dom är godare därför köper jag dom. Och varför skulle jag bry mig ett skit om woke ?

Ja, det finns många som föredrar mat med mycket socker i. Barn gör det, bara för att nämna en grupp.
Citera
2025-04-01, 12:44
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Intressant fråga som jag själv undrat men aldrig fått svar på.
De som vet svaret har nog tystnadsplikt men en kvalificerad gissning är att all potatis lades till på 90-talet.
Citera
2025-04-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U

Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Intressant fråga som jag själv undrat men aldrig fått svar på.
De som vet svaret har nog tystnadsplikt men en kvalificerad gissning är att all potatis lades till på 90-talet.
1999 hade de inte 100% kött.
Så misstänker att det varit pannbiffar för alltid eller i alla fall väldigt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in