2022-04-05, 09:50
Medlem
prokaryotkungens avatar
Har inte ätit på max på över 7 år och käkade där igår.
Vad ska man säga? Jag kommer inte äta där igen i mitt liv i alla fall om det inte blir sista matstället kvar i sverige.

Biffen var knappt kött. Någon sorts bastardprodukt som var sönderstekt men ändå mjuk. Innehåller den mjukmedel eller? Fyllning?
Deras pommes smakade lite medicinskt och var mycket översaltade för att dölja detta.

Matnyttan (vitaminmässigt) med hela "måltiden" var nog rätt nära noll. Förvånansvärt så tycks folk tro att detta är mat och folk med sina hjärntvättade ungar satt leende i sina heroinistlika snabbmatsrus.

Jag återgår till matlagningen i mitt kök i minst 7 år till. Sen går jag inte till Max oavsett allt annat blivit bombat av Putain.
Citera
2022-04-25, 02:19
Medlem
Topgun855s avatar
Vad tro ni om nya Grand chicken burgarna?
Ser onekligen goda ut och med tanke hur urusla deras vanliga Grandburgarna är kanske det är en fullträff? Paneringen ser riktigt god ut!
Citera
2022-04-25, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Har inte ätit på max på över 7 år och käkade där igår.
Vad ska man säga? Jag kommer inte äta där igen i mitt liv i alla fall om det inte blir sista matstället kvar i sverige.

Biffen var knappt kött. Någon sorts bastardprodukt som var sönderstekt men ändå mjuk. Innehåller den mjukmedel eller? Fyllning?
Deras pommes smakade lite medicinskt och var mycket översaltade för att dölja detta.

Matnyttan (vitaminmässigt) med hela "måltiden" var nog rätt nära noll. Förvånansvärt så tycks folk tro att detta är mat och folk med sina hjärntvättade ungar satt leende i sina heroinistlika snabbmatsrus.

Jag återgår till matlagningen i mitt kök i minst 7 år till. Sen går jag inte till Max oavsett allt annat blivit bombat av Putain.

Så går det när företag överger kvalité och istället satsar alla pengar på woke & "hållbarhet"
Citera
2022-04-25, 10:19
Medlem
Aldrig mer MAX för de priserna och smakupplevelse..finns bättre
Citera
2022-04-25, 10:27
Medlem
Säger som Johan Hedberg; det spelar ingen roll hur jävla "miljövänligt/hållbart/värdegrundsanpassat/klimatsmart" något är om produkterna inte smakar gott.
Citera
2022-05-09, 21:05
Medlem
MAX - Rätter vi minns och saknar samt favoriter från förr vi äter än idag..

Med anledning av Max-grundarens Curt Bergfors bortgång tänkte jag vi skulle hedra hans minne genom att diskutera de maxrätter som vi minns och saknar och de favoriter vi har kvar från förr och äter än idag. Övriga diskussioner tar ni i MAX-tråden, inte här.

Mina favoriter var/är:

Maxbiff, en mald köttbiff (elefantöra) som serverades i en rund folieform med två lökringar på med pommes, tomat och sallad är ett oslagbart minne jag har, skulle ge vad som helst för att få tillbaka den.

Skrovmål, en dubbelburgare (big) med sallad, cheddarost och originaldressing, pommes (crispy fries) är mitt standardval än idag. Inget slår det helt enkelt. (finns inte söder om Örnsköldsvik tyvärr)

Vilka var/är era favoriter?
Citera
2022-05-09, 21:12
Medlem
Max pommes är bra, och helheten är helt ok. Men själva hamburgaren känns alltid som en djupfryst och direkt stekt standard svensk Sibylla gatukök. Det finns en viss nostalgi i det men det är inte hög kvalitet. Lite som korv m bröd på fotbollsarenan. Jag vet inte vad Mc D eller BK gör bättre men själva köttet smakar bättre.
Citera
2022-05-09, 21:26
Medlem
Jag saknar majonäsgurkan som var standard på cheeseburgare förr
Citera
2022-05-09, 21:33
Medlem
Tråknicks avatar
Supreme, den med majo.va? Jag har aldrig gillat hamburgardressing (alltså den man köper på tub, typ rhode island fast med pickles). Sen har jag för mig att det fanns en ännu bättre variant av fiskburgaren innan.

Det som får Max att stå ut idag är hot creole dippen, magisk! Annars går jag mest till dånken, det är bara för nasty på Max.
Citera
2022-05-09, 21:44
Medlem
Ultimate cheese, dränkt i smältost.
Med smältostpommes till.kanske finns kvar??

Har inte ätit max på säkert 15 år då deras puckar består av max 80% kött och resten tillsatser, finns så många andra bättre burgare numera.
Citera
2022-05-10, 01:19
Medlem
KarlFarbmans avatar
Jag saknar potatisgratängen man kunde köra istället för pommes nån gång tidigt 2000-tal.
Citera
2022-05-11, 18:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Restaurangmat har blivit oroväckande dyrt, tyvärr. Nu tycker jag visserligen att hamburgarna på Max smakar helt ok men målen är på tok för dyra. Häromdagen köpte jag två små barnmål och beställde in en extra dricka. Det landade på nästan 100 kr.

Kan bara instämma, lägg till 20 kronor och då får en riktigt restaurang hamburgare istället för en helt ok men rätt medioker meny på max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in