2019-07-30, 23:28
Medlem
Det skiljer sig från restaurang till restaurang vilket det inte borde göra. De borde ha samma rutiner på alla restauranger.

Vattendelare är och förblir deras strips. Antingen får man dem helt perfekta eller inte alls. Får man dåliga strips är det ingen idé att klaga eftersom man får bara nya som är lika dåliga. Likväl restauranger som tror de är ”smarta” som inte fyller stripspåsen fullt ut. Betalar jag extra för den större påsen med strips vill jag ha den större påsen välfylld, inte en snikvariant där man fyller den halvt med samma volym som den minsta.

Är man ofta på resande fot lär man sig vilka av deras restauranger som man ska stanna till vid och vilka man ska undvika. Men de restauranger som sköts bra så är det tummen upp.

En McDonalds-chef sa en gång att han kunde se på kundtoaletten om restaurangen var välskött eller inte. Om de inte hann med att sköta kundtoaletten, vad mer hann de inte med? Samma gäller på MAX. Take a leak first, saknas tvål så dra vidare...
Citera
2019-07-30, 23:29
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Deras kött känns väldigt "vattnigt" vetifan om det är bara jag som tycker så, men äter nog fan hellre på BK eller Mc.

Detta. MAX har alltid smakat skit tycker jag. Konstigt kött, och salladen på burgarna har en konstig bismak, precis som att den lagrats för länge i någon plastpåse, eller blivit sköljd i klorvatten. Är ingen fan av deras hamburgerbröd heller.

MC eller BK är ingen höjdare heller, men BK's kycklingburgare brukar vara ok iaf.
Senast redigerad av megacoolman 2019-07-30 kl. 23:32.
Citera
2019-07-30, 23:29
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
MAX säljer inte hamburgare. Det är ett slags pannbiff eller platt köttbulle.

Ingredienser: Svenskt nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, salt,köttbuljong, potatisfiber, ÄGGVITEPULVER, ÄGGPULVER, rosmarinextrak

https://www.max.se/sv/Maten/Produktinformation/?product=1688

Håller med. Den smakar nästan kokt (som en kompakt frikadell), tycker jag, den är fast i konsistensen men är ändå blöt/svampig på något märkligt sett. Personligen föredrar McDonalds Big Mac, så tråkig är jag.
Citera
2019-07-30, 23:31
Medlem
Äntligen!

Jag önskar av hela mitt hjärta att denna tråd blir historiskt näthatande av företagets i frågas svinaktiga fittburgare .

Jag har i hela mitt liv älskat burgare. Jag är för hela spannet av burgare från Sibyllas slaktavfall till de pretentiösa wagyu-baserade sakerna som går att finna.

MEN.

MAX.

MAX har lyckats med konststycket att inte ha en enda god burgare på menyn. Jag dör inombords varje gång familjen önskar sig en runda dit. Vi måste sluta upp och få ett stopp på denna osmakliga utfodring av folkhemmet.

Att bojkotta Israel, kämpa för klimatet och annat trams ska genast läggas ner och fokus ska läggas på att MAX antingen gör om sina burgare från grunden alternativt att de förintas av arga konsumenter via marknaden.

Nu är det slut era jävla renskötare!
Citera
2019-07-30, 23:39
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
MAX säljer inte hamburgare. Det är ett slags pannbiff eller platt köttbulle.

Ingredienser: Svenskt nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, salt,köttbuljong, potatisfiber, ÄGGVITEPULVER, ÄGGPULVER, rosmarinextrak

https://www.max.se/sv/Maten/Produktinformation/?product=1688

Haha tack för info. lika bra Max gör över till 100% vego och Östersjön-fiskburgare.

Flytta hem till renarna och låt KFC köpa era lokaler.
Citera
2019-07-30, 23:49
Medlem
Gurglarens avatar
Detta gäller ju endast deras vanliga hamburgare. Kyckling/fisk/vego är bra kvalitet och deras pommes också.

Men tittar man på max/donken/sybilla/bk så vinner ju BKs Big King XL tveklöst.
Citera
2019-07-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
...
Godast hamburgare har alltid sibylla (och det typiska gatuköket, matvagnen på festivalen)

Dvs old school 90, 150grammare med grillyta.
Senap och vanligt billigt bröd med sesamfrön på.
Alltid bäst

Jag har heller inget emot en Sibylla ibland. Det känns så där härligt slabbigt och onyttigt och ffa opretentiöst jämfört med MAX. Själva "hamburgaren" är samma skräp som MAX geggamoja:

Sibylla 90 g:
Ingredienser:
Nötkött, vatten, potatis, potatismjöl, koksalt, potatisfibrer, kryddor och kryddextrakt (svartpeppar, rosmarin), stabiliseringsmedel (E450, E451). Köttmängd 82 %.

http://www.sibyllashopinshop.com/net/SE/Fastfood/Produkter/Hamburgare
Citera
2019-07-30, 23:59
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
När Max etablerade sig i och öppnade restauranger i södra Sverige,så var dom fram tills något år sedan i särklass bäst av dom tre stora övriga två McDonalds och Burger King. Nu äter jag inte ofta på något av dom där WT-kedjorna utan gör mina egna burgare när jag blir sugen.

Men sist jag åt på Max slängde jag hälften av maten, det var så vidrigt, smaklöst, sliskigt det var ungefär samma klass som McDonalds, känns som ledningen har mottot "skit i smaken och kvalitén vi är ändå ett självspelade piano"

Har hört liknade klagomål av bekanta mot Max.

Någon mer som gjort samma notering att Max har gått ner sig och blivit riktigt uselt om vi jämför 5-10år bakåt i tiden?

-

Max har alltid varit skit, men de blev ännu sämre sen de introducerade sina nya smalare Pommes Frites som de tydligen spenderade massa tid och energi för att ta fram. Jag vet att det var av anledningen att de ville att Pommes Fritesen skulle kännas knaprig för de som beställer Take Away/Drive Thru när man kommer hem med maten efter 20-30 minuter, men detta tänk är ju så jädrans fel. Pommes Frites SKA vara nyfriterade, annars är de inte goda överhuvudtaget. Att då anpassa maten efter alla idioter som ska köra en halvtimma med bilen innan de äter maten blir ju bara korkat.

Max burgare är sunkiga och deras originaldressing och dippsåser är så sliskigt söta att man spyr. Max Chicken Nuggets smakar också skit jämfört med McD och Burger King. Max är faktiskt den sämsta hamburgerkedjan av alla inklusive gatuköken där man ju åtminstone får nylagade Pommes Frites.

Att Max verkar vara på frammarsh och ett av svenskarnas favoritställen när det gäller burgare bekräftar att svenskarna har dålig smak.

Att svenskarna köper mat på hamburgerkedjorna och tar med hem och äter när maten blivit sunkig, bekräftar också att svenskarna är likgiltiga och har dålig smak. Hamburgare och Pommes Frites ska ätas nylagade. Om fler svenskar än jag hade samma krav så skulle man inte få sunkiga burgare och pommes på hamburgerkedjorna var och varannan gång.

När Pommesen är nylagad så har McDonalds godast Pommes Frites av de stora kedjorna.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2019-07-31 kl. 00:03.
Citera
2019-07-31, 00:02
Medlem
Elementarts avatar
Jag håller med om att MAX har gått ner sig de senaste åren, maten är ljummen, burgaren är slarvigt gjord, priserna är för höga och man får nästan aldrig några rabatt-kuponger heller. Det blev helt klart sämre när sönerna tog över.
Citera
2019-07-31, 00:08
Medlem
tuffkatts avatar
Käkar aldrig burgare på snabbmatskedjor längre (Max, McDonalds, Burger King osv) men för någon månad sedan stannade jag med bilen vid ett Max i höjd med typ Nyköping och beställde något standardmål. Deras fries var okej, men hamburgaren var verkligen under all kritik. En soggig och smaklös fryspuck dränkt i deras dressing. Kunde inte äta upp den utan fick kasta, katastrof.

Med tanke på hur många bra ställen det finns som gör ordentliga hamburgare från grunden idag, inte minst i Stockholm, så är det för mig obegripligt hur man kan gå till något av de här snabbmatsställena. De är ju dessutom bara marginellt billigare, ett mål på Max kan du ju få betala 95 kronor för. Vad kostar en enkel standardburgare på Flippin, 100 kronor? Helt obegripligt.
Citera
2019-07-31, 00:09
Medlem
Studsbolls avatar
Max har de särklass äckligaste burgarna av alla kedjor i Sverige. Salta och slibbiga. Det förvärras av deras tunna, oätliga pommes. Visst, om alternativet är att gå hungrig kan jag äta dylikt, men finns det något annat val sätter jag inte min fot på Max.
Citera
2019-07-31, 00:11
Medlem
Van Nostrands avatar
Max- bäst pommes, näst bäst burgare.
BK - Bäst burgare, näst bäst pommes.
Donken - Sämst burgare och pommes. (Kaffet är dock bra och QP-cheese är ätbar).

Såg nu på semestern att det börjat ploppa upp nybyggda Sibyllalådor med Drive Through koncept. Bamse är dragplåster för barnen så det satsas. Sibylla vill utmana de tre stora vad det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in