Citat:
Ursprungligen postat av
Brenton.Tarrant
När Max etablerade sig i och öppnade restauranger i södra Sverige,så var dom fram tills något år sedan i särklass bäst av dom tre stora övriga två McDonalds och Burger King. Nu äter jag inte ofta på något av dom där WT-kedjorna utan gör mina egna burgare när jag blir sugen.
Men sist jag åt på Max slängde jag hälften av maten, det var så vidrigt, smaklöst, sliskigt det var ungefär samma klass som McDonalds, känns som ledningen har mottot "skit i smaken och kvalitén vi är ändå ett självspelade piano"
Har hört liknade klagomål av bekanta mot Max.
Någon mer som gjort samma notering att Max har gått ner sig och blivit riktigt uselt om vi jämför 5-10år bakåt i tiden?
-
Max har alltid varit skit, men de blev ännu sämre sen de introducerade sina nya smalare Pommes Frites som de tydligen spenderade massa tid och energi för att ta fram. Jag vet att det var av anledningen att de ville att Pommes Fritesen skulle kännas knaprig för de som beställer Take Away/Drive Thru när man kommer hem med maten efter 20-30 minuter, men detta tänk är ju så jädrans fel.
Pommes Frites SKA vara nyfriterade, annars är de inte goda överhuvudtaget. Att då anpassa maten efter alla idioter som ska köra en halvtimma med bilen innan de äter maten blir ju bara korkat.
Max burgare är sunkiga och deras originaldressing och dippsåser är så sliskigt söta att man spyr. Max Chicken Nuggets smakar också skit jämfört med McD och Burger King. Max är faktiskt den sämsta hamburgerkedjan av alla inklusive gatuköken där man ju åtminstone får nylagade Pommes Frites.
Att Max verkar vara på frammarsh och ett av svenskarnas favoritställen när det gäller burgare bekräftar att svenskarna har dålig smak.
Att svenskarna köper mat på hamburgerkedjorna och tar med hem och äter när maten blivit sunkig, bekräftar också att svenskarna är likgiltiga och har dålig smak. Hamburgare och Pommes Frites ska ätas nylagade. Om fler svenskar än jag hade samma krav så skulle man inte få sunkiga burgare och pommes på hamburgerkedjorna var och varannan gång.
När Pommesen är nylagad så har McDonalds godast Pommes Frites av de stora kedjorna.