2019-04-01, 09:26
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jävlar vad dryg han är.

https://youtu.be/oGFo0ULDm94

Jag kom på att jag är väldigt lik Ramberg i tänket.

Det han säger om Ingmar Bergman, typ att det är så dags då när Bergman ligger i graven och att han tillhör dem som sade vad han tyckte om Bergman där och då, så har även jag gjort och att det är beklagligt att det finns så många hyenor som river i as. Att vara hård mot en person som är gammal, svag eller till och med död, sådant ger en usel smak i min mun.

Den danska skallen var också bra förklarad av Ramberg, han boostar sig inte utan konstaterar torrt att en del människor vet inte i överhuvudtaget var som gränsen går eller att de vet men att de rider på sin egen ihop fantiserade överlägsenhet och ger sig aldrig hur många verbala/sociala nederlag och pudlar som de än åker på.
Kvinnor kan uppskatta sådant vilket är historiskt bevisat och omtalat, morsgrisen den välkammade och servilt välartade nihilisten som gärna gör ont för att sedan smita in bakom sin mors kjol, män dom ser igenom och uppfostrar.

Örjan Ramberg är en kvarleva, kanske den siste mohikanen, den gamla sortens män, Harry Schein, Jörn Donner, "Kejsaren" PG Gyllenhammar, GW Persson det finns fler som aldrig spelade någon utan dem var och är sig själva och uträttade storverk till priset att dem även fick många fiender.
Nu påstår jag inte att dem slog/slår kvinnor utan att den gemensamma nämnaren är att dem är som dem är dvs helt igenom manliga bara så, och att dem ter sig därför idag som obegripliga och kan man inte då driva spe med dem ja då räds man.
Citera
2019-04-01, 09:34
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Innovativt att kalla Wilhelm Carlsson, Johannes Brost och Thomas Hanzon för kvinnor.
Tänkte mest på riktiga kvinnor som t.ex de han haft förhållanden med.
Men det var tydligen inte så uppenbart för dig.
Citera
2019-04-01, 09:58
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tänkte mest på riktiga kvinnor som t.ex de han haft förhållanden med.
Men det var tydligen inte så uppenbart för dig.
Ditt antagande att Örjan Ramberg utsatts för en serie av "våldsamma kvinnor" kompliceras av att han också råkar ut för ett antal våldsmän som tvingar honom att "försvara sig".

Detta oaktat att Örjan Ramberg själv erkänt att han har aggressionsproblem.
Citera
2019-04-01, 10:32
Medlem
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Inte ska KaptenHundkex kalla någon dyslektisk eller ordblind.
Inte i ett inlägg där han misslyckas med att stava till både flashback och yrkesval, att använda dig/du korrekt om och om igen, och på det hela taget uttrycker sig som en näsvis åttondeklassare.
Jag anser fortfarande att mer läsning och fler böcker kunde vara nyttigt.
Den stora mängden skönlittera verk som lästs pga "yrkesvall" gjorde tydligen inte mycket nytta alls för varken språk eller stavning.

Ont:
Angående Örjan-Smörjan Gamberg; han har väl haft villkor som behandling av alkoholism i domar tycker jag mig ha sett långt tillbaks i tråden?
Att ÖR har problem att hantera sina känslor och sin ilska på samma sätt som alkoholen är ju mer än tydligt.
Vet någon här om ÖR haft terapi avsedd att hantera ilska villkorad i dom?

ÖRs långvariga bruk av div centralstimulerande medel har sannolikt påverkat temperament och personlighet permanent.
Inte heller otänkbart, med tanke på kraftigt supande i kombination med tjack/kola, att han kan ha en begynnande Korsakoffdemens eller kan komma att utveckla en sådan relativt snart.
Han har ju hävdat att han lagt av med pulvren men är det sagt att han är helt nykter nuförtiden? Stämmer isf det?

Såg honom många gånger på krogar runt om i Stockholm under nittiotalet och på den tiden drack han definitivt mycket problematiskt.
Att han "lever stilla hemmaliv" gör att man kan anta att han klivit av tjacket och kolan?
Kan dock inte låta bli att att undra hur det ser ut med spriten och brajet?
Han låter alltid missbrukarseg i såväl tal som skrift, och han lär ju också varit tvungen att läsa en del skönlitteratur pga "yrkesvall".
Konstigt att också han använder ett så pass torftigt språk som han faktiskt gör.

De där sextioåttahjältarna verkar onekligen ha märkts hårt av sin levnad.
Ahlstedt, Brunnberg, och definitivt Ramberg är alla tre "excentriska" på gränsen till psykotiska.

Intressant och smärre flamsigt inlägg du berikar Flashback med. Då jag misstänker att din ålder är (i runda slängar) jämte farbror Rambergs (om ej fysiskt så mentalt), undviker jag att gå i polemik med dig. Ditt undermåliga skriftspråk (eller talspråk snarare), samt dina taffliga comebacks framkallar enkom gäspningar i mitt läger - sorry.

Vore du mer påläst i fallet Ramberg visste du att han för ögonblicket (och sedan 3-4 år tillbaka) är tillsammans med en trettio år yngre kvinna vid namn Ninna Prage (kanske rent av delar lägenhet med) och därav väljer ett mer tillbakadraget liv.

Att du heller inte begriper att en man/kvinna inte lever samma "stojiga" uteliv, röker på, eller intar alkohol i samma omfattning vid de dryga sjuttio som vid exempelvis fyrtio, gör att du borde fråntas ditt green card i tråden.

Att Ramberg levt rövare, misshandlat folk och utsatt några av sina tidigare fruar/flickvänner för våld och hot är givetvis vidrigt. Att han dessutom behandlat folk illa på sin arbetsplats, gör honom än mer vidrig. Att Dramaten nu plockat bort honom från sin hemsida, och avbryter framtida samarbeten med honom ses nog som en seger av de allra flesta. Jag misstänker att många medarbetare på teatern nu drar en lättnadens suck - och ser ljust på framtiden.
Citera
2019-04-01, 10:46
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Örjan Ramberg är liknande som Thorsten Flinck, inte har Thorsten åkt på däng trots sina ändlösa dräggbeteenden.

Jodå. Vid mer än ett tillfälle. Två exempel:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rt-misshandlad

https://www.expressen.se/noje/thorst...d-pa-vardshus/
Citera
2019-04-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Örjan Ramberg är en kvarleva, kanske den siste mohikanen, den gamla sortens män, Harry Schein, Jörn Donner, "Kejsaren" PG Gyllenhammar, GW Persson det finns fler som aldrig spelade någon utan dem var och är sig själva och uträttade storverk till priset att dem även fick många fiender.
Nu påstår jag inte att dem slog/slår kvinnor utan att den gemensamma nämnaren är att dem är som dem är dvs helt igenom manliga bara så, och att dem ter sig därför idag som obegripliga och kan man inte då driva spe med dem ja då räds man.

Min fetning och kursivering.
Ta en grundkurs i grammatik och lär dig skilja på pronomen och objekt i dina satser och stava dem därefter.
Sen till innehållet i dessa: du menar att Schein, Gyllenhammar och GW Persson var/är manliga
Donner visst, där hade du rätt.

Örjan Ramberg är av vad man kan förstå en skicklig skådespelare i det ganska dåliga svenska skrået. Det är lättare att vara bra bland dåliga än bra bland många andra bra, som är fallet i nästan alla andra länder än Sverige. Här är skådespelarutbildning/urval på stadig nedgång. Det ser och hör man direkt i svenska filmer.
Men nu är Rambergs saga all.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-04-01 kl. 11:29.
Citera
2019-04-01, 11:57
Medlem
Hela den här löjan om att Ramberg är en skör man,
man förstår ju hur det kommer sig att man kan säga det.

Jag har slagit min man en gång.
Ingenting jag är stolt över men har inte legat sömnlös heller.

Det händer att jag nämner att jag slog,
jag vill markera, medge, att jag gjorde fel.
Egentligen tycker jag att händelsen var en petitesse i sammanhanget.

Det händer att han tar upp den där händelsen,
jag uppfattar det som att han ser händelsen med förundran,
den är en lustifikation.

När kvinnan slår mannen håller han i, emot och parerar.
Han slår inte tillbaka.
Det skulle vara absurt om han gjorde det.
Det skulle vara att han fysiskt är den svagare,
att han på riktigt är den fysiskt hotade.

Så, om man då tänker sig exempelvis Josefin Nilsson,
scenariot att hon slår Örjan Ramberg.

Vad kan Josefin ha varit, kring 1.65, en 50, max 55 kg.
Vi kan låta henne ta sats ända utifrån hallen med bootsen på.

Och Ramberg, denne "värsting-hanne", klarar inte det.
Han har inte den fysiska styrkan att hålla i, emot och parera.
Senast redigerad av eva88 2019-04-01 kl. 11:59.
Citera
2019-04-01, 12:04
Avstängd
Så intensivt hat bland många och funderar ni själva på vad det beror på, varför just Ramberg ska få ta del av era känslor? Själv har jag svårt att hata enskilda individer och framför allt männsikor jag aldrig träffat. Jag kan hata grupper av folk som förstör samhället, mobbar eller politiker som exempel. Maktlöshet är min orsak till heta känslor, att se samhället förstöras. Vad är er orsak till detta hat mot Ramberg? Fundera och gräv djupt nu. Det kan knappast vara av omsorg för Dramatens skådespelare för dom är vuxna och kan nog reda ut detta på egen hand med hjälp av fackliga företrädare och lagens folk. Josefin Nilsson är väl närmast men det hände för tjugo år sedan och hon kan inte längre förklara vad som hände. Att Ramberg är straffad och vad han säger är det nog ingen som bryr sig om. Det var ett för dåligt straff han fick 20 år sedan? Ungefär vad en misshandlande man ganska ofta från förorten idag får om kvinnan vågar anmäla och det tycker jag är ett större problem.

Ramberg är säkert många gånger en osympatisk man men var fortfarande användbar på teatern. Det finns inte så många sådana svenska män kvar på gott och ont. Förvirrade unga män som i förtvivlan pumpar muskler på gym men kissar i byxan då det hettar till är inte användbara till mycket, tragiskt. Jag kan förstå att många av de vackraste kvinnorna drar sig till en levande och spännande man typ Ramberg istället för ynkryggar. Det handlar ofta om att ge upp kontroll, sex och dramatik, något dom märkligt nog kallar kärlek. Naturligtvis ångrar sig många men inte alla då vissa snabbt letar fram en ny då dom tröttnat. Jag har frågat om ni förstår varför tidigare men detta är endast mannens fel i era ögon. Tro mig, jag har kvinnor i min närhet som som är omöjlig att påverka, som stannar kvar i dessa destruktiva förhållande och kallar det kärlek och det är obegripligt även om jag kan förstå delar av det.

Så, det är fel av en man att misshandla någon över huvudtaget eller bete sig som ett svin. Det är lika fel att som många här delta i en lynchmobb eller som dessa kvinnor att välja att bo ihop med en man som Ramberg. Pirrar det så knulla men flytta för fan inte ihop och framför allt, skaffa inte barn med sådana män om ni inte klarar av dom!

Jag antar att hetsjakten på Ramberg handlar om hans förhållande med Josefin Nilsson 20 år sedan och att ni något förvirrat ska döma och straffa igen för att skapa er "goda" värld och få ur er lite hat ni samlat på er. Hatet från maktlösheten, stressen, chefen som är sur på jobbet, partnern som inte fungerar, barnen som är en besvikelse, livet där inget händer. För visst är det detta och inte just en 70-årig alkoholiserad skådis som varit likadan hela livet och något som hände 20 år sedan som är orsaken. För vissa är det bara skön hämd kan man misstänka. Nu är Ramberg under luppen och nästa månad är det någon annan att hata tillsammans med gruppen. Men visst kan det vara bra med utrensningar, låt oss alla börja rensa samhället på skit inte sant? ... nej, jag tänkte väl det, inget för djupt eller jobbigt, ni har inte tid.

Några måste ju försvara den gamla mannen med risk att själv få hat och annat emot sig. Livet är inte alltid enkelt.
Citera
2019-04-01, 12:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
När kvinnan slår mannen håller han i, emot och parerar.
Han slår inte tillbaka.
Det skulle vara absurt om han gjorde det.
Det skulle vara att han fysiskt är den svagare,
att han på riktigt är den fysiskt hotade.

Det här var bland det dummaste jag läst. Är du korkad eller? Varför ska kvinnan alls slå och varför ska mannen tvingas att ta emot?

Citat:
Så, om man då tänker sig exempelvis Josefin Nilsson,
scenariot att hon slår Örjan Ramberg.

Vad kan Josefin ha varit, kring 1.65, en 50, max 55 kg.
Vi kan låta henne ta sats ända utifrån hallen med bootsen på.

Och Ramberg, denne "värsting-hanne", klarar inte det.
Han har inte den fysiska styrkan att hålla i, emot och parera.

Varför ska hon ha rätt att slå?
Citera
2019-04-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Min fetning och kursivering.
Ta en grundkurs i grammatik och lär dig skilja på pronomen och objekt i dina satser och stava dem därefter.
Sen till innehållet i dessa: du menar att Schein, Gyllenhammar och GW Persson var/är manliga
Donner visst, där hade du rätt.

Örjan Ramberg är av vad man kan förstå en skicklig skådespelare i det ganska dåliga svenska skrået. Det är lättare att vara bra bland dåliga än bra bland många andra bra, som är fallet i nästan alla andra länder än Sverige. Här är skådespelarutbildning/urval på stadig nedgång. Det ser och hör man direkt i svenska filmer.
Men nu är Rambergs saga all.

Man får säkert läsa om dessa individer på museum o liknande i framtiden. "här är ett exemplar av en utdöende mansart som var eftertraktad men grym.."
Citera
2019-04-01, 14:25
Medlem
Avva66s avatar
Psykopater är duktiga på att manipulera och ställa om sej, precis vad som krävs av en skådespelare. Men lås fan in dem mellan spelningarna.
Citera
2019-04-01, 14:53
Bannlyst
har man inte kontakten med sig själv tar man till knytnäven istället. det är sen gammalt. att välja machovägen är att ta en återvändsgata. karln verkar förhårdad och obehaglig men tycker ändå drevet idag är rubbat. det e ju fan över 20 år sen och inte igår som media lägger fram det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in