2019-04-01, 15:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ditt antagande att Örjan Ramberg utsatts för en serie av "våldsamma kvinnor" kompliceras av att han också råkar ut för ett antal våldsmän som tvingar honom att "försvara sig".

Detta oaktat att Örjan Ramberg själv erkänt att han har aggressionsproblem.

Det är väl så att "lösa" problem med våld inte är något som har med varken kvinnor eller män att göra såtillvida man inte inbegriper dom som med örfilar och rottingen lärt lilla gossen Örjan att med våld löser man problem?
Senast redigerad av Taggad 2019-04-01 kl. 15:52.
Citera
2019-04-01, 15:56
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tänkte mest på riktiga kvinnor som t.ex de han haft förhållanden med.
Men det var tydligen inte så uppenbart för dig.
Hmm,,så Wilhelm Carlsson, Johannes Brost och Thomas Hanzon är inte riktiga kvinnor?
Citera
2019-04-01, 15:57
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hmm,,så Wilhelm Carlsson, Johannes Brost och Thomas Hanzon är inte riktiga kvinnor?
Var skrev jag det?
Stolla till dig lite mindre framöver.
Kvinnor är inga helgon.
Citera
2019-04-01, 16:44
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är väl så att "lösa" problem med våld inte är något som har med varken kvinnor eller män att göra såtillvida man inte inbegriper dom som med örfilar och rottingen lärt lilla gossen Örjan att med våld löser man problem?
Jag tror att Örjan använder våld av tre olika orsaker: Han slår män och kvinnor när han upplever sig kränkt, förnedrad och utan verktyg. Han slår också kvinnor när de kommer för nära, hans störda anknytningsmönster kan inte hantera det heller. Sedan slår han, eller hotar med våld av en helt annan orsak, att han medvetet söker fördelar därigenom. Erfarenheter även i vuxen ålder har lärt honom att han får det.

Citat:
Ursprungligen postat av deman
har man inte kontakten med sig själv tar man till knytnäven istället. det är sen gammalt. att välja machovägen är att ta en återvändsgata. karln verkar förhårdad och obehaglig...
Det är exakt vad det handlar om. Örjan har löst sin vardag med att vara utagerande istället för att bearbeta sina skador.
Citat:
...men tycker ändå drevet idag är rubbat. det e ju fan över 20 år sen och inte igår som media lägger fram det.
Nej, det är du som läser in. Ingen i massmedia ger sken av annat än att 20 år är 20 år. Att döma av utsagor från Örjans arbetsplats orsakar han problem de senaste tre åren.
(FB) Dramaten ställer in föreställningar, Örjan Ramberg anklagas för trakasserier
Citera
2019-04-01, 16:47
Medlem
Vanstertrollets avatar
Kollade på "Scener ur ett kändisskap" med Linus Wahlgren häromdan. Örjan måste ju spela sig själv där? Sitt äkta sviniga jag alltså. Ingen fasad. Full och allmänt odräglig hela tiden. Blir ju nästan lite komiskt.
Citera
2019-04-01, 16:53
Bannlyst
Här är Örjan Rambergs dag på "Stjärnorna på slottet" för de som inte såg det.

https://www.youtube.com/watch?v=eqAIhGpt114
Citera
2019-04-01, 16:58
Medlem
Citat:
Man kan väl anta att de kvinnor som nu klagar på skådisen inte heller är speciellt lätta att ha att göra med. Tror att möjligheten till vem som delade ut första smällen i förhållandet var en kvinna är väldigt stor och då tycker jag att resterande våldsutövning ska anses som självförsvar.

Många våldsamma kvinnor håller nu på att förtränga sin egna orsak till att våldet överhuvudtaget uppstod!

Ingen av kvinnorna som anklagar Örjan är dömda för misshandel av vare sig honom eller nuvarande partner. Och när det gäller misshandeln av Josefin har han knivat henne och när det gäller självförsvar så får man inte ta till mer våld än nöden kräver så du kan drömma vidare Om att Örjan haft sån otur att han inlett förhållanden med aggressiva mansmisshandlare!
Citera
2019-04-01, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nej, det är du som läser in. Ingen i massmedia ger sken av annat än att 20 år är 20 år. Att döma av utsagor från Örjans arbetsplats orsakar han problem de senaste tre åren.
(FB) Dramaten ställer in föreställningar, Örjan Ramberg anklagas för trakasserier

Men jag gillar inte drev som resultat av en ändå rätt vinklad dokumentär. Vi vet inte hela bilden. Utan det blir bara vänner och bekantas hemska uppgifter. För dem är det ju självklart att han va ett svin och gärningsman, men kanske även Josefin var ett svin på sitt sätt, kanske va falsk, manipulativ, opålitlig osv. Kan ingen veta då vi bara såg dokumentären från endast ett håll.
Citera
2019-04-01, 17:10
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Men jag gillar inte drev som resultat av en ändå rätt vinklad dokumentär. Vi vet inte hela bilden. Utan det blir bara vänner och bekantas hemska uppgifter. För dem är det ju självklart att han va ett svin och gärningsman, men kanske även Josefin var ett svin på sitt sätt, kanske va falsk, manipulativ, opålitlig osv. Kan ingen veta då vi bara såg dokumentären från endast ett håll.
Dokumentären är en sak. Örjan Ramberg är en annan. Ergo: Är Julia Dufvenius falsk, manipulativ, opålitlig angående Örjan? Är Johannes Brost falsk, manipulativ, opålitlig angående Örjan? Lena Ohlins landsflykt för trettio år sedan och hennes sommarprat för en handfull år sedan, var de falska och manipulativa?
Citera
2019-04-01, 17:20
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Var skrev jag det?
Stolla till dig lite mindre framöver.
Kvinnor är inga helgon.

Tänk dig scenariot att jag regelbundet spöar en kompis jag delar lägenhet med som är så korkad att han inte säger upp bekantskapen med mig då?

Svårt att förstå att en kvinna inte har skuld i att lämna plågoanden men att som man anses ha absolut skuld om man stannar för att bli misshandlad igen.

Kvinna som utsätter sig för upprepad misshandel = Ett offer.
Man som utsätter sig för upprepad misshandlad = Dum i huvudet.

Det sexuella som väl får anses vara skillnaden och kan väl inte vara drivkraften att kvinnan självsvådligt stannar för att ånyo bli misshandlad?

Örjan R är fullt ansvarig för misshandeln (larna) han utsatt henne för och inte för hennes liv.
Josefin Nilson är ansvarig för att inte lämnat misshandlaren ÖR och för hennes liv.
Senast redigerad av Taggad 2019-04-01 kl. 17:27.
Citera
2019-04-01, 18:04
Medlem
Citat:

Visst kan Josefin ha haft dåliga sidor, det här vi alla. Men Hon är inte dömd för misshandel och hot. Inte heller har det kommit några rapporter om att hon misshandlat partners och kollegor. Du gillar inte drev, jag gillar inte bevisat våldsamma individer.
Citera
2019-04-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Vem blir nästa manliga offer för mobben för ni är väl inte färdig än va?

Är det någon som gjort sig förtjänt av att, som du skriver, "bli ett offer för mobben" så är det väl just den där göken? Undrar just vilken kvinna som blir nästa offer för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in