Citat:

Ursprungligen postat av 
Baiser

Det verkar väl troligt. Lite citat ur artikeln så att det framgår vad den handlar om när den låses:
"Jag får ett sms från en anställd som skriver: ”Är du på teatern? X letar efter dig”. Jag fick höra samma sak även från annat håll. Min gamla rädsla för aggressionen hos den här personen kickade in. Jag blev så rädd, säger Julia Dufvenius.
Till saken hör att Julia Dufvenius och den manliga skådespelaren har varsin roll i samma föreställning på Dramaten – en föreställning som också har en inplanerad turné längre fram i tiden.
Läs mer: Dramatens vd Eirik Stubø bemöter kritiken
Samma dag skriver hon därför ett mejl till Dramatens vd Eirik Stubø och chefsproducenten Åsa Lassfolk, som ingår i ledningsgruppen:
”Hej Eirik och Åsa!
Fick just veta att X börjat fråga runt om vem som sagt vad i #tystnadtagning"
/.../
"Något senare blev det*känt att skådespelaren skulle komma tillbaka till Dramaten för att repetera in en ny roll i en föreställning. I sitt brev till personalchefen fortsätter Julia Dufvenius:
”Jag är helt ärligt mer förbannad än rädd men som läget är nu vill jag inte gå till teatern med risk för att möta X. Jag väljer att handla på nya ställen då vi ofta träffats i vår närliggande mataffär."
/.../
"I dag är Julia Dufvenius tjänstledig. Vad som till slut fick henne att vilja gå ut med sin berättelse var ett ensemblemöte på Dramaten under torsdagen, då Eirik Stubø mötte skådespelarna i en uppriven och frustrerad dialog.
– På mötet sa han att han gjort ett felbeslut. Men det här var inget felbeslut. Jag kommer aldrig att ha honom som chef igen. Jag kommer inte tillbaka till Dramaten så länge han är där.
Du har alltså inget förtroende för Eirik Stubø?
–Absolut inte. Han har inte tagit sitt ansvar som chef."