2008-10-21, 22:53
Medlem
Truxas avatar
På sextio- och sjuttiotalet så umgicks han i musikerkretsar här i Göteborg och rökte på ganska så bra. Men vem gjorde inte det på den tiden...
Citera
2008-10-21, 23:12
Medlem
Äppelkäcks avatar
Fyllde 60 år i år.... Född 1948!
Citera
2008-10-22, 21:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
På sextio- och sjuttiotalet så umgicks han i musikerkretsar här i Göteborg och rökte på ganska så bra. Men vem gjorde inte det på den tiden...

Han försökte sig som "rocksångare" i Stockholm omkring 1980, på sidan av skådespeleriet. Resultatet var mest löjligt, ungefär som när hans hustru (?) Eva Fröling försökte rocka loss i SVT.
Citera
2008-10-22, 22:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Fyllde 60 år i år.... Född 1948!

Jo jag tackar! Hoppas bara att ingen tog tillfället i akt och skallade in näsan på den gamle flottskallen, för jubileumets skull.
Citera
2008-10-22, 23:08
Medlem
Han verkar ju rätt jobbig, men han va klockren som Harry Friberg i trenterfilmerna mitten 80-tal.

Rätt OK intervju från Café.

http://www.cafe.se/?id=3082
Citera
2008-10-22, 23:14
Medlem
Laktostolerants avatar
Han är ett stort svin och en hundraprocentig nolla. IQ:n, eller snarare brist på IQ, har gått i arv till dottern.
Citera
2008-10-23, 00:08
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare
Han verkar ju rätt jobbig, men han va klockren som Harry Friberg i trenterfilmerna mitten 80-tal.http://www.cafe.se/?id=3082
Jag är inte säker på att jag vågar hålla med dig där - urstockholmaren "fotograf Friberg" som snackar stôckhölmska på bredaste göteböschka...
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2008-10-23 kl. 00:11.
Citera
2008-10-23, 00:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Han är ett stort svin och en hundraprocentig nolla. IQ:n, eller snarare brist på IQ, har gått i arv till dottern.

Dessvärre är det risk för att du har rätt. Dottern gör "resereportage" tillsammans med Peter Siepen, skriker fan och djävlar när hon får ett sandkorn i sandalerna, reflexmässigt. Man får förmoda att de klipper bort det värsta, att det som visas är hennes allra finaste maner.
Citera
2008-10-23, 00:28
Medlem
obsolass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa

Finns en underbar historia berättad av Örjan i en bok när Frasse (välkänd figur i Gbg's proggvärld) skall fixa röka åt Hendrix. Denna berättelse är suverän! Dessvärre har jag lånat ut boken till en vän, men den heter något liknande som "musik på 60-talet" eller nåt i den stilen.
Återkommer när jag vet den rätta titeln...
Senast redigerad av obsolas 2008-10-23 kl. 00:40.
Citera
2008-10-23, 00:37
Medlem
SpaceCats avatar
Minns en tilldragelse för x antal år sedan när ÖR stog i TV Stockholm och grät ut med blåtira och allt.
När han kommit hem på kvällen innan, så hade någon släckt lyset i trapphuset och ett gäng gav honom en rejäl omgång i mörkret
Något han säkert samlat ihop till...
Citera
2008-10-23, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag är inte säker på att jag vågar hålla med dig där - urstockholmaren "fotograf Friberg" som snackar stôckhölmska på bredaste göteböschka...
Rule.Det blir så när en sillstrypare skall spela kis.....
Citera
2008-10-23, 10:21
Medlem
Charlie Wilsons avatar
Jag hittade det här på ett annat forum. Det ska vara från en artikel i Expressen 2004-06-13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in