Idag, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Och du har bevis för att HON "slagit sönder lägenheten i vild psykos"? Var du där? Sa Örjan det? Var det Josefins version?
Han KASTADE in henne i väggen.
Är det Josefins version? Var du där? I sin självbiografi, som aldrig hann bli klar innan hennes död den 29 februari 2016, skrev Josefin bland annat: ”Jag minns hur han knuffade till mig".
Senast redigerad av lont Idag kl. 05:12.
Citera
Idag, 05:49
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Han var med i TV-serien Solsidan. Han spelade en rätt otäck person.
https://www.youtube.com/watch?v=MIzYigS2GY4

Stor näsa betraktas inte alls som ariskt - snarare tvärtom.

Jag kan nog ha sett honom i någon roll genom åren, men inget som gett avtryck i minnet.
Det där klippet gör ingen skillnad, nästan vem som helst med tillräckligt obehagligt utseende skulle kunna prestera nåt liknande.
Men de flesta skådisar är också rätt släta figurer.
Han skulle kunna passera som gammal jude, och dom är ju kända för sina stora kranar.
Verkligen ingen typisk arier.
Citera
Idag, 08:44
Avstängd
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vilken källa!
Harriet var 84 år och senildement då!
Inte alls, hon var kristallklar i huvudet
Citera
Idag, 09:27
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag ser inte syftet med att gå ut i sociala medier och skriva så negativt om en nyligen avliden person då det drabbar de anhöriga drabbas så oerhört hårt. Det drabbar dem och jag tror inte att brottsoffer mår bättre av det heller. Det är mest osmakligt.

Delar inte din uppfattning. Jag tycker alla skall stå för var de gjort. Om en skådespelare har som hobby att misshandla sin partner skall han stå för det, inte smussla eller låtsas som det inte hänt.

Naturligtvis solkar detta ned hans eftermäle, men det borde han själv vara medveten om. Vi skall inte hylla personer som bara är värda förakt. Det här är en offentlig person som levt sitt liv i offentligheten på gott och ont. Det är inte Svensson från Blomstermåla som ingen känner och ingen vet något om. En anonym person har mer rätt till sitt privatliv än en skådespelare utnyttjat sin offentliga roll.

Andra offentliga personer är Mao, Stalin och Hitler. Skall vi också enligt dig bara prata gott om dem nu när de är döda? Mår deras brottsoffer bättre då?
Citera
Idag, 09:34
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Det beror väl på hur hårt han sparkade?

En liten kärleksspark i magen och en i pungen det är riktig kärlek!
Citera
Idag, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Delar inte din uppfattning. Jag tycker alla skall stå för var de gjort. Om en skådespelare har som hobby att misshandla sin partner skall han stå för det, inte smussla eller låtsas som det inte hänt.

Naturligtvis solkar detta ned hans eftermäle, men det borde han själv vara medveten om. Vi skall inte hylla personer som bara är värda förakt. Det här är en offentlig person som levt sitt liv i offentligheten på gott och ont. Det är inte Svensson från Blomstermåla som ingen känner och ingen vet något om. En anonym person har mer rätt till sitt privatliv än en skådespelare utnyttjat sin offentliga roll.

Andra offentliga personer är Mao, Stalin och Hitler. Skall vi också enligt dig bara prata gott om dem nu när de är döda? Mår deras brottsoffer bättre då?

Håller helt med. Tilde är väl för fan minst 50 år och ska inte behöva curlas när hennes pappa var en (självvalt) offentlig person som självvalt misshandlat och hotat ett större antal kvinnor (och män!).
Om det stämmer att han även misshandlade en restaurangansvarig kvinna nyligen är det ju ännu värre (samt hotade och skrämde hela personalen samt gäster isåfall).
Lena Olin skriver att "ni är värda all respekt" (Örjans barn, inklusive hennes egen son med Örjan) men det finns ju inte EN ENDA kommentar som skriver att Tilde är skyldig till det Örjan gjort mot framförallt kvinnor!
Jag blir förbannad på de curlande kvinnor som ska komma försöka skydda honom från sina egna konsekvenser. Medberoende kallas det, ni har inte med att göra hur människor pratar, tycker och tänker om kvinnomisshandel, ni kan inte bestämma vad folk ska tycka om en offentlig person. Det är väl ingen som trakasserar dem privat.
Citera
Idag, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Är det Josefins version? Var du där? I sin självbiografi, som aldrig hann bli klar innan hennes död den 29 februari 2016, skrev Josefin bland annat: ”Jag minns hur han knuffade till mig".

Nu finns det en hel dokumentär, det finns protokoll från rätten med långa beskrivningar från Josefins sida, det finns inspelat hur han dödshotat henne och talat in de mest vidriga, kränkande och hotfulla meddelanden till henne. Lena Olin har pratat om att hon inte ens kunde sminka över sina blåmärken, att hon flydde utomlands med deras bebis osv.
Citera
Idag, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Jag kan nog ha sett honom i någon roll genom åren, men inget som gett avtryck i minnet.
Det där klippet gör ingen skillnad, nästan vem som helst med tillräckligt obehagligt utseende skulle kunna prestera nåt liknande.
Men de flesta skådisar är också rätt släta figurer.
Han skulle kunna passera som gammal jude, och dom är ju kända för sina stora kranar.
Verkligen ingen typisk arier.

Han ser ut som en fulare version av Richard Wolf.
Citera
Idag, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du är nog fel målgrupp. Han ansågs onekligen som snygg och karismatisk av fler än exflickvännerna. Han har nog fått doppa när han velat med den han velat.

Vadå, är män målgruppen? Han har absolut INTE fått "doppa med vem han velat". Med tanke på hans yrke och kändisstatus är det väldigt få. Josefin Nilsson var väl härlig men såg ut som precis vem som helst, de enda snygga var Lena Olin och Ewa Fröling och de är två stycken. Tror nog de flesta män legat med två snygga kvinnor i livet någon gång.
Bara för att han hade turen med Lena och Ewa betyder det inte att ALLA eller ens MAJORITETEN av kvinnorna ville ha honom. Tvärtom vägrade de ju åka hiss med honom och avskydde att vara i hans närhet på tex Dramaten. Han var så fruktansvärt ful, har du sett bilder?
Citera
Idag, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Intressant! Narcissister är ofta attraktiva som unga men med åldern bleknar det och de dör skitfula. 😂

Fast nu var han absolut inte snygg som ung, lyssna inte på galningarna som påstår det. Här, vad sägs? Jimmy Saville blandad med Krusty the Clown...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:%C3%96rjan_Ramberg,_JCS.jpg
Citera
Idag, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerasd89
Det stämmer att hon gjorde. Men hon verka förlåtit hon på äldre dagar ?

Nej, absolut inte. Även när han är död skriver hon inte ett enda fint ord om honom eller några egna tankar om honom. Det säger allt. Hon skriver att hon är ledsen för sin DOTTERS skull för att DOTTERN sörjer. Och enbart för att DOTTERN kritiserar och bölar över att folk diskuterar det hennes pappa de facto gjorde ber Ewa om respekt för hennes DOTTERS önskan.
Ewa har inte skrivit några ord alls om egna tankar om Örjan, likt "Vi hade några fina ord, jag minns när du.., du var en människa som..." osv. Noll, ingenting.
Citera
Idag, 10:18
Medlem
Vad pratar ni om? Han är död!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här