2026-08-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ewa skrev väl själv på instagram att han misshandlat henne i samband med Josefin-filmen?

Se där! Det svänger snabbt i hockey...
Citera
2026-08-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Blandar du ihop det lite?
Harriet var 82 år då i Stjärnorna på slottet och hon fyllde 94 i februari i år. Hon bor kvar i sin lägenhet i Stockholm och är inte dement.
Däremot blev hennes sambo Lennart dement och hon vårdade honom i hemmet en lång tid.

När Ramberg var ung var han snygg och hans längd på närmare 190 cm gjorde sitt till att han uppfattades som grann.
På senare år blev han ful och hans renommé som kvinnomisshandlare gjorde honom ännu fulare.

https://www.senioren.se/halsa-medicin/vard-omsorg/harriet-ar-anhorig-jag-lever-ocksa-bara-en-gang/

Intressant! Narcissister är ofta attraktiva som unga men med åldern bleknar det och de dör skitfula. 😂
Citera
Igår, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Hur kunde han få alla dessa vackra kvinnor? Han var långtifrån snygg och osympatisk dessutom.
Tre av dem födde hans oäktingar dessutom. Galet.

Gissar på att de drogs till honom för att han var känd och hade en aggressiv framtoning som gjorde att de kände att han kunde beskydda dem. Kanske var han generös också (till en början).
Citera
Igår, 00:28
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag tycker att det hela urartat...

Vansinnigt omoget beteende från alla håll och kanter. Nu har Ewa Fröling gett sig in i kritiken mot Dramaten, på Instagram. För att Tilde är förkrossad.

Vad har Ewa F gjort idag?
Citera
Igår, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Är det onormalt att som 40+are inte sett honom i en enda roll? Han hade tydligen em biroll i repmånad men det hade jag också missat.
Man ska inte skriva elakt om de döda men jag tycker att en enkel bild-googling säger allt om honom…
Han var med i TV-serien Solsidan. Han spelade en rätt otäck person.
https://www.youtube.com/watch?v=MIzYigS2GY4

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Stor näsa ska inte ses i negativ bemärkelse då det är maskulint och visar på ariskt påbrå. Karln var dock ett svin.
Stor näsa betraktas inte alls som ariskt - snarare tvärtom.
Citera
Igår, 01:05
Medlem
Han var väl förfan inte attraktiv? Sliskig och slemmig typ. Dock har jag hört att han hade självförtroende och var orädd, ville han ha en kvinna så gick han in för det till 110% och gav dem blommor och överraskningar för att fjäska in sig. Sånt gillar ju kvinnor, sen skadar det inte att man jobbar på Dramaten också.

Hans riktiga sidor kom fram en bit in i förhållandet och då blev han också lämnad av samtliga som en looser.

Snygg var han absolut inte
Senast redigerad av Kimma7 Igår kl. 01:12.
Citera
Igår, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Han var med i TV-serien Solsidan. Han spelade en rätt otäck person.
https://www.youtube.com/watch?v=MIzYigS2GY4

Stor näsa betraktas inte alls som ariskt - snarare tvärtom.

Fel svar. Citerat från Der Schulungsbrief 1934.

"Den nordiska mannen är lång och kraftigt byggd med god muskulatur, har ljust eller blont hår, ljusa ögon och ett långt, smalt ansikte med en rak och stor näsa.”

En liten näsa betraktas som feminin och inte alls urtypisk för en arier.
Citera
Igår, 02:02
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Många och många?! Ni nämner typ 3-4 under 3-4 decennier.
Tycker bara två av dem är något speciellt snygga (Lena Olin och Ewa Fröling).
Skådisar dejtar varandra, det är väl inget speciellt med Örjan Rambergs "track record"?
Tror det är rätt average för män.
De snygga kvinnorna du syftar på flydde för fan utomlands eller skaffade livvakt för att bli AV med honom.
Och hur han gjorde? Charmade med en falsk fasad såklart.
Men SNYGG var han aldrig.
Du är nog fel målgrupp. Han ansågs onekligen som snygg och karismatisk av fler än exflickvännerna. Han har nog fått doppa när han velat med den han velat.
Citera
Igår, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag kan absolut inte som utomstående ifrågasätta hennes upplevda misshandel. Men någondera måtta får det vara. Slog han henne blodig med brutna ben. Jag vet inte inte men dokumentären var enkom till för att släta över hennes missbruk av diverse substanser och därmed ohälsa.

Edit. Hur gammal var gubbjävulem när de blev sambos?
Han sparkade henne i magen. Du begriper väl hur ont det måste ha gjort?

ÖR föddes februari 1948 och JN mars 1969. De blev ihop nån gång i början på 90-talet (verkar som att det var 1991) och gjorde slut 1996. Han var alltså ca 43 år gammal och Josefin var då ca 22.

Lena Nilsson var ihop med Persbrandt från slutet av 80-talet till 1990. Sen tog Thorsten Flinck över. I slutet av 90-talet levde hon med Örjan. De fick en son 1998. De bröt upp och hon fick sin andra son (rapparen Einár) 2002 med en annan man. Einár blev mördad 2021.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/43doda/lena-nilsson-ex-man
Citera
Igår, 02:20
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Han sparkade henne i magen. Du begriper väl hur ont det måste ha gjort?

Det beror väl på hur hårt han sparkade?
Citera
Igår, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Fel svar. Citerat från Der Schulungsbrief 1934.

"Den nordiska mannen är lång och kraftigt byggd med god muskulatur, har ljust eller blont hår, ljusa ögon och ett långt, smalt ansikte med en rak och stor näsa.”

En liten näsa betraktas som feminin och inte alls urtypisk för en arier.
Det beror förstås på hur man definierar en stor näsa. Jag tänker kran av shlomos typ.

Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Det beror väl på hur hårt han sparkade?
Så hårt att det gick till domstol.
Citera
Igår, 03:15
Medlem
Citat:
Så hårt att det gick till domstol.
Var nog ganska löst ändå om det blev 3 mån och sen inte ens det efter överklagan pga första domen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in