Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
(...)
Slutligen då så har vi ju mängder av inlägg på sociala medier där folk vittnar om hans fylleupptåg och förkärlek för att puckla på sina medmänniskor. Om så bara 10% av dessa är sanna så verkar det ju ändå som att den där röda tråden kanske finns där.
Min egna slutsats som är grundad på viss fakta och en del rykten, är att han var en fylltratt, våldsverkare och kvinnomisshandlare. (...)
Ramberg skördade frukter av sitt våldsamma rykte. Han red på att människor var rädda för att bli utsatta för våld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coolvid19
Citat:
Ursprungligen postat av
immenhusen
Kvinnomisshandel har varit förbjudet i snart 200 år - om du nu inte kommer från Mellanöstern, där det alltjämt praktiseras som dagligt värv (se ex.vis Sura 4:34). Till skillnad från CW, hade ÖR dock satt detta i system med alla sina fruar/flickvänner, varav en av dem invalidiserades helt av hans kvinnohat.
/AI
Ja du har rätt. Jag slog upp det. I mitten av 1800-talet tog man bort lagen om att en man hade rätt att aga sin fru eller sitt tjänstefolk. Det var våldtäkt jag blandade ihop det med. Man fick våldta sin fru fram till mitten av 1960-talet. Vi var tydligen ett av de första länderna i världen som införde förbud mot det. Typiskt woke-Sverige.
Det dröjde till 1982 i Sverige för att hustrumisshandel skulle falla under allmänt åtal. Det säger en del om brottsoffrets status fram till dess.
Hade Vreeswijk blivit anmäld, åtalad och dömd för att slå en av sina fruar på
90-talet hade han fått betala lite mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Undra vad du får Örgryte ifrån?
Ramberg var Blåvalsgatans mest anknytningsstörda barn.
Också John Lennon blev övergiven av sin mamma. Han blev patologiskt svartsjuk på sina kvinnor och slog sin första fru. Efter det lyckades han väl jobba lite bättre med sig själv än vad Örjan Ramberg gjorde.