Igår, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Är väl inte offentliggjort? Leversvikt eller cancer skulle jag tro. Hjärtat kanske?

Hoppas han hade blöja, var oförmögen att röra sig och dreglade.

Större - skyddat! - ego får man leta efter!

Usch, ser den där lismande äckliga nunan framför mig... Ryser.
Citera
Igår, 18:31
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Vad dog han av? Det framgår inte någonstans i nyhetsrapporteringen.
Citera
Igår, 18:35
Medlem
Hjärn död , eller hjärt död ???!!!
Citera
Igår, 19:00
Avstängd
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Vad är kul?
Du har ju skrivit fel namn och ändrar dig samtidigt som du påstår du är nån vän till JN och träffa ÖR 1986.
Visst är det kul!
JN 1986, aldrig ÖR, mer än på Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=k8i1TI9qP8M
https://youtu.be/tePbdl1Z8mQ?t=3
Citera
Igår, 19:19
Medlem
Torpedullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Jag vet inte om han är fälld för kvinnomisshandel, men det var väl bla Josefine Nilsson från Ainbusk som det ryktadesom att han skulle ha misshandlat under deras förhållande?

Sedan saknar han väl all sorts självdistans..
Lena Olin såg sig nödsakad att fly Sverige med sonen på grund av Örjan.
Citera
Igår, 20:26
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
(...)
Slutligen då så har vi ju mängder av inlägg på sociala medier där folk vittnar om hans fylleupptåg och förkärlek för att puckla på sina medmänniskor. Om så bara 10% av dessa är sanna så verkar det ju ändå som att den där röda tråden kanske finns där.

Min egna slutsats som är grundad på viss fakta och en del rykten, är att han var en fylltratt, våldsverkare och kvinnomisshandlare. (...)
Ramberg skördade frukter av sitt våldsamma rykte. Han red på att människor var rädda för att bli utsatta för våld.

Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Kvinnomisshandel har varit förbjudet i snart 200 år - om du nu inte kommer från Mellanöstern, där det alltjämt praktiseras som dagligt värv (se ex.vis Sura 4:34). Till skillnad från CW, hade ÖR dock satt detta i system med alla sina fruar/flickvänner, varav en av dem invalidiserades helt av hans kvinnohat.
/AI
Ja du har rätt. Jag slog upp det. I mitten av 1800-talet tog man bort lagen om att en man hade rätt att aga sin fru eller sitt tjänstefolk. Det var våldtäkt jag blandade ihop det med. Man fick våldta sin fru fram till mitten av 1960-talet. Vi var tydligen ett av de första länderna i världen som införde förbud mot det. Typiskt woke-Sverige.
Det dröjde till 1982 i Sverige för att hustrumisshandel skulle falla under allmänt åtal. Det säger en del om brottsoffrets status fram till dess.

Hade Vreeswijk blivit anmäld, åtalad och dömd för att slå en av sina fruar på 90-talet hade han fått betala lite mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Undra vad du får Örgryte ifrån?

Ramberg var Blåvalsgatans mest anknytningsstörda barn.
Också John Lennon blev övergiven av sin mamma. Han blev patologiskt svartsjuk på sina kvinnor och slog sin första fru. Efter det lyckades han väl jobba lite bättre med sig själv än vad Örjan Ramberg gjorde.
Citera
Igår, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag menar att han utmålas som den värsta sorten vilket han inte var.
Nu är han död och jag tycker detta drev räcker nu.

Han uttalade sig klart och tydligt om detta i media på ett logiskt sansat vis.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Qoa8nP/hur-lange-ska-jag-straffas-for-mitt-brott

"I slutet på nittiotalet dömdes jag av Svea hovrätt för att jag gjort mig skyldig till misshandel. Efter en konflikt i min bostad sparkar jag min dåvarande flickvän i magen en gång med smärta och ömhet som följd. Varken under rättsprocessen eller i läkarkontakt har det påståtts eller ens antytts att hon åsamkades permanenta fysiska skador. Inget våld skedde mot ryggraden eller orsakade bestående kroppsliga men. Jag har aldrig hört min dåvarande flickvän eller närstående till henne påstå att det skulle skett, varken under eller efter vår relation."
"Det var fel av mig och rättssamhället lagförde och straffade mig för det jag gjorde för över två decennier sedan. Men i dokumentären utmålas jag som någon som orsakat en folkkär sångerskas död. För det brottet finns ingen nåd eller förlåtelse hos allmänheten. "
Så han förminskade det? Gör det ju bara värre. Vilket svin, och inte bara mot sina partners. Höll ju på ända in till slutet.
Citera
Igår, 20:28
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Helt rätt. Att under en privat relation knuffa en kvinna i en vägg och sparka henne under ett bråk och trakassera henne är verkligen inte så allvarligt. Kanske rent av i välment uppfostringssyfte? Förstår inte vad folk är avundsjuka och finkänsliga.😕

Sparka är under min värdighet men en rejäl knuff in i väggen är fan milt när tokkärringen slagit sönder hela lägenheten i vild psykos.
Citera
Igår, 20:34
Medlem
Varför säger folk att han var en bra skådis?! Likt många andra dramatenutbildade var han överdrivet TEATRAL, funkar på teatern när folk ska höra tydligt och bra, men knappast trovärding rolltolkning när det kommer till nyanser som i film. Börje Ahlstedt, Persbrant och Peter Stormare. De klarar av att spela burdusa män (sig själva), ramberg var även bra som psykopat (sig själv). Minns att han hade ngn replik i en serie/film där han lågt väste fram "din lilla, lilla fitta", låg väl som smort i hans käft. Sen är det vetenskapligt bevisat att folk (främst män) med djupa röster uppfattas mer kompetenta än vad de i själva verket är, kan vara fallet med denne örjan.
Citera
Igår, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Ok, kände inte till det, det förmörkar bilden av Örjan, men att glädjas åt någons död är endå vedervärdigt.

Kände du inte till att han misshandlade både Lena Olin och Ewa Fröling men är här och försvarar honom??!
Som man sår får man skörda.
Man har ett eget ansvar hur man blir ihågkommen.
Citera
Igår, 20:39
Medlem
Jag tycker inte ett dugg synd om Tilde, hon är väl en vuxen, medelålders KVINNA som borde ha empati med sin fars offer.
SS-nazisterna var också bra pappor (och djurvänner...) men de ska för den skull inte skönmålas för döttrarnas skull.
Citera
Igår, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Varför säger folk att han var en bra skådis?! Likt många andra dramatenutbildade var han överdrivet TEATRAL, funkar på teatern när folk ska höra tydligt och bra, men knappast trovärding rolltolkning när det kommer till nyanser som i film. Börje Ahlstedt, Persbrant och Peter Stormare. De klarar av att spela burdusa män (sig själva), ramberg var även bra som psykopat (sig själv). Minns att han hade ngn replik i en serie/film där han lågt väste fram "din lilla, lilla fitta", låg väl som smort i hans käft. Sen är det vetenskapligt bevisat att folk (främst män) med djupa röster uppfattas mer kompetenta än vad de i själva verket är, kan vara fallet med denne örjan.

Jag håller med, med undantaget Börje Ahlstedt. Börje var fantastisk, liksom Allan Edwall.
Men ÖR är absolut i samma skit-kategori som Persbrandt.
Och Lena Endre, Amanda Ooms, Tuva Novotny osv. Ewa Fröling.
De har förstört svensk film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in